Permalänk
Medlem

Grafikkortet överhettad?

Tjenare, har en Intel Core i7 920 + 6gig Ram + 850 W nätagg och sedan ett Geforce gtx 285.

Problemet är den att när jag lirar ett spel som Tex LoL så "dör" bilden och skärmen blir såhär som på bilden

Varje gång det händer blir den olika färger, men ibland så är också ljudet kvar, ibland inte.

Skulle detta hända ifall grafikkortet är överhettad? Någon annan som haft liknande problem och vad har felet varit isåfall?
Och ja, jag har de senaste drivrutinerna etc.

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Ladda ner t.ex HWmonitor och kolla vad du ligger på för temps.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Ladda ner t.ex HWmonitor och kolla vad du ligger på för temps.

CPUn ligger på Ca 35 grader i idle och grafikkortet ligger på ca 46 grader i idle

Permalänk
Medlem

Idle spelar mindre roll...

Permalänk
Medlem

händer det direkt när du startar spelet eller efter en stunds spelande?
kolla såklart tempsen när du har spelat en stund för o se hur högt du hamnar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xedoz1:

händer det direkt när du startar spelet eller efter en stunds spelande?
kolla såklart tempsen när du har spelat en stund för o se hur högt du hamnar.

Ibland händer det efter kanske 2 minuter, ibland tar de 5 men de är ingen lång tid man hinner spela.

Permalänk

det skulle kunna vara överhettning

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Verkar tyvärr som att ditt kort håller på att dö. Det är ju inget nytt kort direkt. Du kan ju testa att baka det för att se om det hjälper.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Hann spela i ca 10 minuter och grafikkortet låg på ca 60-65 grader i snitt.

Permalänk

Spännande, jag har precis samma problem just nu fast med ett gammalt 5850. Händer bara när jag spelar med. Körde även en runda 3dmark 11 och det blev en del flimmer och tearing som inte såg ut som vanlig tearing. Gissar på att mitt kort är på väg att dö såhär när garantin precis har gått ut.
Ska göra som ni säger och kolla värmen medan jag kör furmark senare..

Kollade temperatur jag också och lyckades tabba ur wow när skärmen blev grön. Både grafik och cpu låg som mest på 60-65 grader precis som dom alltid gjort. Ska kolla så sladdarna sitter ordentligt etc imorgon.

Visa signatur

2600x | Asus b450-e | 16GB Ram | 3060ti | 660p 1tb | CM 690 chassi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragglarna:

Spännande, jag har precis samma problem just nu fast med ett gammalt 5850. Händer bara när jag spelar med. Körde även en runda 3dmark 11 och det blev en del flimmer och tearing som inte såg ut som vanlig tearing. Gissar på att mitt kort är på väg att dö såhär när garantin precis har gått ut.
Ska göra som ni säger och kolla värmen medan jag kör furmark senare..

Kollade temperatur jag också och lyckades tabba ur wow när skärmen blev grön. Både grafik och cpu låg som mest på 60-65 grader precis som dom alltid gjort. Ska kolla så sladdarna sitter ordentligt etc imorgon.

Hmmm...Lyckades du tabba efter att den frusit fast? Har jag inte lyckats med ibland hör jag ljud och kan fortsätta snacka med polarna typ 1min på Skype. Men blir din alltid grön? Min blir olika färger hela tiden, körde just ett krävande test på grafikkortet i ca 25 min(kommer ej ihåg vad programmet hette och kan ej kolla skrivet från iPhone) visst 25 min är inte jätte lång tid men eftersom spelen i snitt hänger sig efter 5-10 min så är de ganska mycket i detta fallet. Ingenting hände, däremot låg grafikkortet på en Max temperatur på 86 grader hela tiden så vetifan känns som det måste vara grafikkortet men börjar tveka....