Tre skärmar med olika upplösning på 570 sli?

Permalänk

Tre skärmar med olika upplösning på 570 sli?

Hej!

Satt och funderade på om detta hörde till skärmar eller grafikkort...men lägger den här så får väll nån flytta den om dom vill.

Jag har tre olika skärmar på mina 570 SLI kort, en tv och två skärmar till datorn. Alla med olika upplösning.

Som jag har förstått det efter lite googlande så är det bara röda laget som kan hantera detta? eller? Finns det nått sätt att aktivera alla tre skärmarna utan att byta till AMD?

* Jag kan ju inte köra snurround eftersom jag har olika upplösningar på alla tre.
* Ett kort kan ju inte hantera tre skärmar själv, 570 klara ju bara två med olika upplösning.
* Sätter jag den tredje skärmen på kort 2 så kan jag inte aktivera SLI utan bara köra dom som två singelkort.

Finns det inget sätt att gå runt detta utan att byta till AMD?

Trött på att avaktivera ena skärmen för att kunna köra film på tv:n...

Visa signatur

| Fractal Define R3 | Fractal Newton R2 1000 Watt | MSI Z97-GD65 Gaming|Intel 4690K |
| Phanteks PH-TC14PE med 3*GT 1850 | 2*4DDR3 Dominator GT | Asus GTX570DCII SLI | Verbatim 240GB |
| Corsair Force 60GB | 6* Zalman ZM-F3RL |

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har samma problem. Man kan visst ha surround aktiverat, även om skärmarna har olika upplösning. Problemet med detta är då att datorn tror att du har en enda jätteskärm med sammanlagd upplösning i bredd, och smalaste i höjd, vilket kan ge lite märkliga resultat. Kan vara värt att testa iallafall.

Jag själv gör helt enkelt så att jag har SLI urkopplat som standard, och aktiverar det helt enkelt när jag ska spela något som jag vet kräver den grafikprestandan.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Ja jo det är ju ett alternativ att koppla ur SLI när jag inte behöver det, har faktiskt funderat på det men tänkte mest kolla om nån visste nått sätt att gå förbi det men misstänker att det är omöjligt.

Men som jag har förstått det så kan det röda laget detta? 7950 alt. 7970, har nämligen funderat på att byta och gå ifrån två kort för att få möjlighet till mindre låda. Eller vad är max antal skärmar med olika upplösning på AMD?

Visa signatur

| Fractal Define R3 | Fractal Newton R2 1000 Watt | MSI Z97-GD65 Gaming|Intel 4690K |
| Phanteks PH-TC14PE med 3*GT 1850 | 2*4DDR3 Dominator GT | Asus GTX570DCII SLI | Verbatim 240GB |
| Corsair Force 60GB | 6* Zalman ZM-F3RL |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dannydallas:

Ja jo det är ju ett alternativ att koppla ur SLI när jag inte behöver det, har faktiskt funderat på det men tänkte mest kolla om nån visste nått sätt att gå förbi det men misstänker att det är omöjligt.

Men som jag har förstått det så kan det röda laget detta? 7950 alt. 7970, har nämligen funderat på att byta och gå ifrån två kort för att få möjlighet till mindre låda. Eller vad är max antal skärmar med olika upplösning på AMD?

Ska även gå med Nvidias 600-serie. Osäker på om AMD kan köra tre skärmar utan att använda Eyefinity dock (alltså 3 utökade), någon får gärna upplysa.
I vilket fall som helst så kommer du behöva en aktiv DP-adapter.

Ett annat alternativ vore ju att skaffa ett starkt kort, samt ett svagt grafikkort som skärmslav. (Vilket skitkort för 300kr som helst duger) Fungerar utmärkt sålänge du endast spelar på en skärm.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.