Krigsspel går mot sitt slut? eller?

Permalänk
Medlem

Krigsspel går mot sitt slut? eller?

Hej.

Jag vet inte om ni har samma tanke som mig av krigsspel. För två-tre år sedan spelade jag som mest FPS-spelen, mitt slut var något innan jul. Jag slutade för 3 anledningar som jag kommer till lite senare. Activision grundarna till succé serien Call of duty lanserade i våras Call of duty: Black Ops 2. Den fick inte alls samma hyp som tidigare lanseringar av Call of duty. De hade deras topp när Call of duty: modern warfare. Battlefield kom ut i höstas med dunder och brak och realesen var väldigt eftertraktad. Hypen höll i någon månad men nu är spelet lika ljummet som Battleield 2 var. De som älskar Battlefield spelar det, men några nya fans kändes inte Battlefield få.

Jag slutade för 3 anledningar, spel är socialt att spela, är sjutspel det? Jämför man minecraft och Battefield på den sociala biten vilket spel är roligast att skypa tillsammans med? Jag tycker Minecraft. Du gör vad du vill medans FPS är så enformat, gå och döda. Sedan om du joinar en multiplayer server på minecraft är stämningen i chaten mycket trevligare tycker jag än i FPS. I fps spel är orden så enformiga. typ, "l2p noob", Noooob team, **** you, damn you noobs dying to easy" osv. är det trevligt, socialt eller kul? Nej.

Skulle jag ta med en kompis med hem vad skulle vart roligast att spela, FPS eller Konsoll där du kan spela två? Klara nivåer tillsammans tävla osv. medans FPS är så dysert.

Min tredje anledning är att jag inte finner glädje till krigsspel, vi västerifrån spear krigsspel medens en stor minoritet av länder har det som vardag. Vart är respekten? Detta kan låta lite töntigt men jag finner ingen glädje till krigsspel.

Igår tog jag fram mitt playstation 1, säkert 8 år sedan jag spelade sist. Minns spel som Crash bandicoot osv vart tog dom spelen ivägen? barnvänliga, roliga och estetiskt spel har jag fan i mej inte sett på efter playstation 1.

När det finns massor av spel genre att välja på hur kan krigsspel vara en av de större? Nej jag tror tiden är ute för krigspelen och spel som Dota, LoL kommer bli de största spelen inom snar framtid.

OBS: Detta var min åsikt inte sanningen. Tack och hej!

Permalänk
Medlem

Kan vara för att det släpps en massa skitspel inom FPS-genren. Tur att det fortfarande går att spela Counter-Strike och Quake 3 med moddar.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Körde tex Arma2 idag med en polare som jag snacka med via Skype och det är skitkul.
Dom flesta FPS spelen är inte så sociala om man säger så. Dock är en del FPS spel (som har bra Coop) väldigt skoj att köra.
Cooperative mode är nog det bästa om man gärna vill ha mer socialt, sen är det mer teamwork i det med vilket gör det mer intressant.
FPS FTW!

Permalänk
Medlem

Trodde inte någon brydde sig om chatten i spel. (Går ju oftast att ta bort så att man helt slipper den)
Man spelar ju med kompisar och dödar noobs.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Jag själv har tröttnat på Call of Duty, och nu nästan på Battlefield 3 också (funderar nästan på att gå tillbaka till Bad Company 2 för att det är ett härligare spel), och den typen av spel kommer nog minska lite i popularitet. Liksom, det bara pumpas ut nya spel hela tiden istället för att låta de gamla leva kvar bortemot 3 år och etablera sig riktigt. Battlefield 2 fick ju t.ex. leva många år och etablera sig riktigt innan det ersattes. Tyvär verkar det inte som att det kommer bli så många mer spel som får leva så länge.

Men det finns ju guldkorn. Spec Ops: The Line t.ex. tyckte jag var ett riktigt bra spel t.ex. (nu visserligen tredjeperson istället för första). Det kommer några spelvärda spel in i mellan allt skräp, men det kommer ändå alldeles för mycket skräp som bara snabbt pumpats ut med alldeles för korta utvecklingstider.

Sen har du ju hardcore-krigsspel såsom Operation Flashpoint och ArmA. Nog för att jag tycker Operation Flashpoint gick ner sig väldigt med Red River jämfört med Dragon Rising (orginalet är lite för gammalt för att ens jämföras med Dragon Rising), men ArmA är ju fortfarande fräscht och bra, och med en riktigt snygg 3:a på väg. Men de spelen kommer alltid ha sin publik som kommer vara rätt konstant i storlek.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Medlem

Tycker att CoD dör ut (som du säger) men att Battlefield visst håller i sig som ett "socialt" spel. Så länge som man spelar det med vänner så är det sjukt kul, speciellt när man kör helikopter eller går snipersquad osv. Satt med 3 kompisar idag på skype och jagade en Dice Anställd runt på olika servrar för att kniva honom för hans dogtag, sjukt kul, och vi fick många skratt tillsammans.

Tror att spel som Arma och Battlefield i stort sätt kommer att ta över spelmarknaden nu (kanske halo4 blir bra på xbox, alltid varit ett sånt spel man kan lira när man har några kompisar över) det är lag-baserade FPS spel med stora banor som kräver teamplay där flera personer kan avnjuta shooter-upplevelsen i en grupp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Kan vara för att det släpps en massa skitspel inom FPS-genren. Tur att det fortfarande går att spela Counter-Strike och Quake 3 med moddar.

Vad tycker du då om det nya Counter Strike: Global Offensive?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ginga:

Vad tycker du då om det nya Counter Strike: Global Offensive?

Tråkigt.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

MW2 var nog det bästa spelet jag någonsin spelat, första året då.
E fortfarande kul men finns ju fan ingen som spelar det på Pc längre.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Skrivet av Shrudder:

Kan vara för att det släpps en massa skitspel inom FPS-genren. Tur att det fortfarande går att spela Counter-Strike och Quake 3 med moddar.

Jag är glad som fortfarande kan spela cod 2 och 4

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ginga:

Hej.

Jag vet inte om ni har samma tanke som mig av krigsspel. För två-tre år sedan spelade jag som mest FPS-spelen, mitt slut var något innan jul. Jag slutade för 3 anledningar som jag kommer till lite senare. Activision grundarna till succé serien Call of duty lanserade i våras Call of duty: Black Ops 2. Den fick inte alls samma hyp som tidigare lanseringar av Call of duty. De hade deras topp när Call of duty: modern warfare. Battlefield kom ut i höstas med dunder och brak och realesen var väldigt eftertraktad. Hypen höll i någon månad men nu är spelet lika ljummet som Battleield 2 var. De som älskar Battlefield spelar det, men några nya fans kändes inte Battlefield få.

Jag slutade för 3 anledningar, spel är socialt att spela, är sjutspel det? Jämför man minecraft och Battefield på den sociala biten vilket spel är roligast att skypa tillsammans med? Jag tycker Minecraft. Du gör vad du vill medans FPS är så enformat, gå och döda. Sedan om du joinar en multiplayer server på minecraft är stämningen i chaten mycket trevligare tycker jag än i FPS. I fps spel är orden så enformiga. typ, "l2p noob", Noooob team, **** you, damn you noobs dying to easy" osv. är det trevligt, socialt eller kul? Nej.

Skulle jag ta med en kompis med hem vad skulle vart roligast att spela, FPS eller Konsoll där du kan spela två? Klara nivåer tillsammans tävla osv. medans FPS är så dysert.

Min tredje anledning är att jag inte finner glädje till krigsspel, vi västerifrån spear krigsspel medens en stor minoritet av länder har det som vardag. Vart är respekten? Detta kan låta lite töntigt men jag finner ingen glädje till krigsspel.

Igår tog jag fram mitt playstation 1, säkert 8 år sedan jag spelade sist. Minns spel som Crash bandicoot osv vart tog dom spelen ivägen? barnvänliga, roliga och estetiskt spel har jag fan i mej inte sett på efter playstation 1.

När det finns massor av spel genre att välja på hur kan krigsspel vara en av de större? Nej jag tror tiden är ute för krigspelen och spel som Dota, LoL kommer bli de största spelen inom snar framtid.

OBS: Detta var min åsikt inte sanningen. Tack och hej!

1. Battlefield ger oss möjligheten att levla, göra vapen bättre, osv, vilket är anledningen till att det är stort
2. Gillar du inte vad som skrivs i chatten kan du lika gärna stänga av chatten. Den möjligheten finns.
3. Spel utvecklas, folk vill se detta. Vi har alla nostalgi känslor för dessa äldra spel, dom görs fortfarande. Inte alls lika ofta eller med dom karaktärer vi känner igen, men dom finns.
4. LoL, Dota, HoN kommer aldrig, aldrig, aldrig, ALDRIG bli dom största spelen. Just för att det är dussintals p12or som spelar det, likaså CoD serien, därför så är den inte alls lika stor längre. Dessa p12or kommer in från ingenstans och ingen gillar dom.

Och för er som kommer tjata på att det inte bara är p12or som spelar, så.. Jag vet. Inget ni behöver upplysa om

Permalänk
Skrivet av DevilRape:

4. LoL, Dota, HoN kommer aldrig, aldrig, aldrig, ALDRIG bli dom största spelen. Just för att det är dussintals p12or som spelar det, likaså CoD serien, därför så är den inte alls lika stor längre. Dessa p12or kommer in från ingenstans och ingen gillar dom.

http://www.forbes.com/sites/johngaudiosi/2012/07/11/riot-game...

Aldrig säger du? På bra väg skulle jag säga...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DevilRape:

1. Battlefield ger oss möjligheten att levla, göra vapen bättre, osv, vilket är anledningen till att det är stort
2. Gillar du inte vad som skrivs i chatten kan du lika gärna stänga av chatten. Den möjligheten finns.
3. Spel utvecklas, folk vill se detta. Vi har alla nostalgi känslor för dessa äldra spel, dom görs fortfarande. Inte alls lika ofta eller med dom karaktärer vi känner igen, men dom finns.
4. LoL, Dota, HoN kommer aldrig, aldrig, aldrig, ALDRIG bli dom största spelen. Just för att det är dussintals p12or som spelar det, likaså CoD serien, därför så är den inte alls lika stor längre. Dessa p12or kommer in från ingenstans och ingen gillar dom.

Och för er som kommer tjata på att det inte bara är p12or som spelar, så.. Jag vet. Inget ni behöver upplysa om

du är så trångsynt att man blir mörkrädd

Permalänk
Medlem

Ja herregud, Call of duty är väl den spelserien som har gått från världsklass till katastrof under snabbast skede av dem alla. Call of duty var ett kanonspel och efterföljaren saknar jag ord för. Trean var ett svart får men fyran är förmodligen det enda spel som slår Call of duty 2 i PC-toppen i min värld. Allt som kom efter är bara ren smörja som P12 spelar för att kalla sig Call of duty-entusiaster.

Battlefield 3 är ett fantastisk spel i min mening som jag spelar dagligen med polaren. Jag ifrågasätter dock inte de klagomål och synpunkter som de riktiga entusiasterna har då jag inte tillhör den nyss nämnda gruppen då jag bara spelar föregångaren mycket, mycket lite.

Sen har vi alla singleplayer spel som ej får falla i glömska. Half life, både ettan och tvåan är jättetitlar och ett tredje är påväg. F.E.A.R har en trilogi som lämnar lite att önska, även Crysis och dess uppföljare är värda att nämnda trots skiljda åsikter om dessa. Nej, FPS-spel är nästan det enda jag spelar då det så gott som är det enda som roar och jag tror inte det kommer dö ut inom en snar framtid.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon173009:

du är så trångsynt att man blir mörkrädd

Oj då, som om jag bryr mig om vad just du har att säga

Permalänk

en av anledningarna Fps är stort för att du klara av köra det helt själv du kan döda alla i cod utan hjälp från någon annan i spelet. Spel som lol (dota) behöver man att hela laget hjälps åt och hur många sitter med mic i solo raking och försöker att hjälpa laget att vinna ett få tal som mest och alla spelare vill inte ta order från någon okänd i micen dom tror att dom klarar sig själva

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk
Medlem

Jag tror inte som TS att FPS är döende, dock håller jag med om att CoD hade sin topp vid CoD 4: Modern warfare och är döende även om det fortfarande har sjukt mycket spelare. Att sedan påstå att det inte är fler som spelar Battlefield 3 än 2:an måste ju vara ett skämt?

Vad gäller "sociala spel" skulle jag vilja dela in spel i två olika typer av spelgenres: "Aktiva spel" och "Passiva spel" där aktiva genres är till exempel FPS och RTS mm, som är väldigt tävlings intiktade och kräver full koncentration. Samt passiva, till exempel Grand strategy, Sandbox och Adventure mm, som är mer casual och går att göra annat samtidigt.

Om man då jämför Battlefield 3 med Minecraft ur en social synvinkel så upplever jag att man i BF3 utövar en aktivitet tillsammans och all kommunikation sådeles fokuceras på att underlätta sammarbetet medan men i Minecraft kan likställa det med att sitta och slöprata om allt och inget samtidigt som man gör något orelaterat tillsammans.
Jag kan förstå hur det känns mer socialt att prata i bilen på väg till backen men jag skulle inte påstå att det är osocialt att åka skidor tillsammans. (Jag hoppas min poäng framgick även om de blev lite virrigt).

Vill du därimot lära känna nytt folk håller jag dock med om att både FPS och MOBA är helt värdelöst då alltför många beter sig som svin mot alla de inte känner där. I så fall är det nog MMORPG eller kanske som du säger Minecraft som gäller.

Och jag avslutar med en fråga: Varför har "alla" MOBA-spelare så sjukt bad mannered? Kan inte påstå att FPS är bra men i jämförelse är det ju det för att inte tala om RTS som oftast har en riktigt trevlig community!

Visa signatur

i5 3570K ~ Fatal1ty Z77 Pro-M ~ G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws ~ Corsair AX 850W ~ Arc mini ~ HD6950 @ 6970

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det är döende däremot tror jag den klassiska onlineshootern där allt ska vara så högt tempo med möjligt, med levelssystem för att låsa upp vapen ÄR döende. Folk har tröttnat på det. Det är samma sak hela tiden.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Problemet är ju att företagen pumpar ut spel bara för att tjäna pengar, skiter i bugfix och liknande och satsar på ett nytt spel inom 1 år.

Klart de gör de för pengarna men man behöver inte släppa ett nytt cod/bf varje år.

Permalänk
Skrivet av Shrudder:

Kan vara för att det släpps en massa skitspel inom FPS-genren. Tur att det fortfarande går att spela Counter-Strike och Quake 3 med moddar.

Tyvärr är det väldigt mycket skit i chatten där också

Skrivet av DevilRape:

4. LoL, Dota, HoN kommer aldrig, aldrig, aldrig, ALDRIG bli dom största spelen. Just för att det är dussintals p12or som spelar det, likaså CoD serien, därför så är den inte alls lika stor längre. Dessa p12or kommer in från ingenstans och ingen gillar dom.

Och för er som kommer tjata på att det inte bara är p12or som spelar, så.. Jag vet. Inget ni behöver upplysa om

Nu har jag ingen källa eller ingen aning men är inte åtminstonde LOL ett av dom spel med flest spelare ? Inga p12or på BF då ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bjebbosten:

Tyvärr är det väldigt mycket skit i chatten där också

Ja, men spelen är i alla fall roliga.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

Därför man skaffar Nintendos konsoller, köper mario, zelda, super smash bros osv.
Och till pc kan man skaffa ragnarok och andra gulliga spel

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här