Permalänk
Medlem

EVGA GTX670 FTW - Stabil?

Beställde kortet i titeln från Inet för någon dag sedan. Kortet kändes som ett solklart val, jag ville ha en referenskylare, och på detta sitter både GTX680s PCB samt referenskylare. Underbart. Och från EVGA, dessutom, vad kunde möjligtvis göra det bättre? Var toknöjd med mitt köp fram tills för några timmar sedan, då jag läste lite recensioner på det från Neweggs kunder. Omkring 20% av recensenterna rapporterade att deras ex helt spontant dött efter runt tre veckors användning, medans vissas hade dött redan första dagen. Många av dem hävdade även att detta var ett vanligt fel med just den modellen, det var bara att "Kolla på EVGAs forum". Detta är något jag gjort, och, visst, det finns lite trådar om det där. Vet dock inte huruvida det är ett internationellt känt problem, eller om jag har sådan tur att det bara är ett lokalt fenomen, där vissa nordamerikanska leverantörer fått en sändning med sura äpplen.
Är det någon som vet mer om detta problem? Är osäker på om jag överhuvudtaget vill hämta ut kortet nu, eller om jag bara ska skicka tillbaka det och välja en annan modell.

Får skylla mig själv när jag bara tittade på märket, och tänkte "Ja men dem gör ju bra skit, klart det kommer funka" .

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Hämta kortet och pröva. Fungerar det inte som det ska så är det bara att skicka tillbaka kortet på RMA och få ett nytt!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Fortsätt tänk att dom gör bra skit. 20% som fått ett dåligt ex är inte så många om du tänker på alla nöjda kunder som fått ett bra fungerande kort. Får man det man förväntar sig brukar man inte gå in på forum och tala om det.
I värsta fall får du ett nytt kort eller pengarna tillbaka på garantin.

Permalänk
Medlem

köpte ett sådant i söndags och det har funkat fint en så länge

Visa signatur

_______________________________________________________________________________
Motherbord: Gigabyte P55A-ud3 | CPU: I5-760 @ 3,8 GHz | GPU: Evega gtx670 FTW |
____________________________________________________________
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX750W | Chassi: CM HAF 922 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fattyd:

Hämta kortet och pröva. Fungerar det inte som det ska så är det bara att skicka tillbaka kortet på RMA och få ett nytt!

Precis, du lär ha absolut minnst ett års garanti på kortet, vilket är skilldnaden mot amerikanska affärer så som Newegg; i USA måste man köpta till garanti om man vill ha den.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Har haft mitt sedan 26/7 och det har funkat hur bra som helst än så länge.

Permalänk

3 års garanti är det väl på den? Funderar på att köpa själv, väntar och ser hur 660ti blir först bara.

Visa signatur

2600x | Asus b450-e | 16GB Ram | 3060ti | 660p 1tb | CM 690 chassi.

Permalänk
Medlem

Mjo, hämtar ut det imorgon och skriver här om det händer något.

Tack för svaren.

Edit: Happ. Traskade nyligen dryga halvmilen genom skogen till mitt närmaste postombud. Sitter nu och laddar ner drivrutiner, än så länge ger det ju bild, iallafall.

Edit2: Bra krut i kortet, lyckas i stort sett "Maxa" BF3 (Allt så högt det går, förutom AA-Post och Motionblur, vilka båda får spelet att se ut som skit i min mening, därför är de avstängda.) i 1920x1080. Full 64p. Caspian Border, runt 65-85FPS konstant, dippar då och då ner till runt 55 om mycket händer samtidigt. GPUn blir väl dock lite väl varm. (83 grader efter ~ 20min BF3). CPUn flaskar även. GPUn har inte gått över 85% användning, medan CPUn blåser på för full hals.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti