Permalänk
Permalänk
Medlem

Hade valt Asus-kortet då det verkar vara lite snabbare.

Har inte stenkoll så rätta mig om jag har fel

Permalänk
Skrivet av KiWo:

Hade valt Asus-kortet då det verkar vara lite snabbare.

Har inte stenkoll så rätta mig om jag har fel

Men zotac kortet är ju det nyare 560 ti, med 448 kärnor eller vad det nu är + att den har mer minne.

Permalänk
Medlem

Välj Zotac kortet då det nästan presterar likvärdigt med ett GTX 570.

Mvh Billy

Visa signatur

Stationär: I7 8700k | Asus prime Z370-a | 32GB Corsair Vengeance 3200Mhz CL16 | | Corsair RM750x | Corsair H110 V2 | Samsung Evo 960 500GB | Seagate 600 Pro 480GB | RTX 2080 | Be Quiet Dark Base Pro 900

Permalänk
Medlem

ta 448, presterar som 580 med överklockning;)

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 || Moderkort: MSI P67A-C45 B3 || GPU: R9 280x ||
CPU: Intel Core i5 2500K@ 4Ghz || CPU kylare: Antec kühler 620 PnP Gentle Typhoon ||
Nätagg: Fractal Design Tesla 650W || Hårddisk: Samsung Spinpoint F3 1TB || Ram: CORSAIR 4x2GB DDR3 XMS3 || 3DMark 11

Permalänk

Zotac, no question. Vill du att det ska hålla längre bör jag dock rekommendera 2GB varianten för eventuella SLI koppligar.
Så körde jag iaf

Permalänk
Skrivet av Dark_Widget:

Zotac, no question. Vill du att det ska hålla längre bör jag dock rekommendera 2GB varianten för eventuella SLI koppligar.
Så körde jag iaf

okej blir nog 448 men har du nån link till det med 2GB.

Permalänk
Medlem

Zotac dirmode. eller mitt 570 dc2 som jag har hemma?

Permalänk
Skrivet av Ballwaterboy:

okej blir nog 448 men har du nån link till det med 2GB.

Finns ej "448an" med 2GB utan isåfall får du gå till Twin Frozr 560ti 2gb.
Den är lite slöare visst men som sagt tror du kommer tjäna på det om du nu planerar att köra en SLI koppling.

Permalänk
Skrivet av hede:

Zotac dirmode. eller mitt 570 dc2 som jag har hemma?

körde på zotac verkar riktigt bra för det priset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

körde på zotac verkar riktigt bra för det priset

sjukt bra kort för de priset, jämför du med de vanliga 560ti så är det bra mycke snabbare, mitt kort presterar likvärdigt med polarens 570 vid samma klock.
fast låter ganska mycke och kyler inte lika bra som de andra kylarna (twinfrozr, windforce III etc) dock har jag maxat på 74 grader med mitt zotac så inga farliga temps heller.