Problem med full hd skärm och HD 4550

Permalänk
Medlem

Problem med full hd skärm och HD 4550

Har köpt en skärm som kan köras i full hd men i datorn kan jag ställa in den på max 1440x900. Innebär det att mitt grafikkort inte stödjer det? :/

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Kan vara bra att skriva vad du har köpt för skärm och vad du har för grafikkort för att man ska kunna hjälpa dig.
Sedan vore det ännu bättre om du lägger upp frågan i rätt forumsdel, samt läser vad det står på alla stickys i denna forumsdel.

Permalänk
Skrivet av googleye:

Har köpt en skärm som kan köras i full hd men i datorn kan jag ställa in den på max 1440x900. Innebär det att mitt grafikkort inte stödjer det? :/

Installera drivrutinger till skärmen och till grafikkortet så brukar de lösa sig!

Permalänk
Medlem

Drivrutiner nästan garanterat.
Finns även en chans att du kör med 14pins vga sladd istället för 15, kolla om det ser ut att saknas någon i kontakten. 15 behövs för full hd

Permalänk

Kör inte VGA om du har andra möjligheter.
Vad har du för skärm?
Vad har du för grafikkort? (Borde du nämnt i din första post)

Permalänk
Medlem

säker att du inte köpt en skärm som stödjer HD+ eller nåt annat sånt skumt. Om du tror att ditt grafikkort inte stödjer skärmen vore det bra att även skriva vad man har för grafikkort.

Permalänk
Medlem

Då börjar vi om Har köpt en syncmaster, minns inte exakta namnet men det är en 22 tums. Drivrutiner är installerade. Kortet är ett ruttet hd 4550

Permalänk
Medlem

Och så är den ansluten med jag tror är en rgb kabel? Den är den blåa smalare kabeln.

Permalänk
Avstängd

rubrik redigerad och tråden flyttad. Tänk på att skriva tydliga rubriker för att underlätta så att din tråd syns.

*flyttad*

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Ingen som vet? Skulle räcka med ett nej om det absolut inte fungerar så jag kan börja fundera på en ny dator eller en uppgradering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av googleye:

Ingen som vet? Skulle räcka med ett nej om det absolut inte fungerar så jag kan börja fundera på en ny dator eller en uppgradering.

Det skall fungera.

Men igen:

Vad har du för skärm? (Syncmaster 22"?)
Vad har du för grafikkort? (HD4550 finns det varianter av)
Vad har du för skärmkabel?

Ser kabeln ut såhär?
http://en.wikipedia.org/wiki/VGA_connector

Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

är det rätt skärm du köpt då det finns flera olika modeller av syncmaster 22 tum en av dem jag hittade hade 1680x1050 och en annan var 1920x1080 men det finns även en 19 tummare som har upplösningen 1400x900

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Det skall fungera.

Men igen:

Vad har du för skärm? (Syncmaster 22"?)
Vad har du för grafikkort? (HD4550 finns det varianter av)
Vad har du för skärmkabel?

Ser kabeln ut såhär?
http://en.wikipedia.org/wiki/VGA_connector

Fo3

Den här skärmen är det: http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/bildskarm/...

Hela namnet på grafikkortet är ATI Radeon HD 4550. I dxdiag står det 1920x1080 under bildskärmsläge. Och ja, det är en sån kabel.

Skrivet av mini-z1994:

är det rätt skärm du köpt då det finns flera olika modeller av syncmaster 22 tum en av dem jag hittade hade 1680x1050 och en annan var 1920x1080 men det finns även en 19 tummare som har upplösningen 1400x900

Den har 1920x1080.

Efter en omstart av datorn ser jag nu att det fungerar, vet inte hur men så länge det gör det så