Datorn hänger sig vid spel ibland - graffekort för varmt??

Permalänk

Datorn hänger sig vid spel ibland - graffekort för varmt??

Ibland när jag suttit och lirat ett par timmar så händer det att skärmen blir färgglad i alla möjliga färger och man ser ingenting vad man håller på med så det är bara att göra en omstart som gäller genom att hålla in power knappen. Har noterat att graffekortet ligger på ganska stabila 75grader när jag lirar...Är det det som kan vara problemet?? Fläktarna ökar inget trots att det är så varmt, så har nu ökat manuellt till högre hastighet (låter förjävigt) men har fått ner det till cirka 60grader när jag spelar nu .... jag spelar diablo 3 hardcore för er som vet vad det är... så att bilden ballar ur mitt i är inget kul alls.. ..Alla drivisar är nyaste också. detta har kommit plötsligt och vid flera timmars spelande i streck då (oftast) Kortet är ett 550Ti

Permalänk

Testa först att byta anslutning mellan skärm och grafik kort.
(min hdmi på ett av korten "bara" la av efter några timmars spelande, DVI'n fungerade dock utan problem).

Sen skulle jag kolla på CPU'n och se hur varm den blir (om det behövs).

Visa signatur

Chassi: Lian Li D600 CPU: i7 9700K, Kylare: be quiet! Dark Rock 4 Pro MB: Asus z390F GPU: Asus Rx470 Ljud: Edifier s730-2.1 NVMe: Samsung 970 EVO 1TB*3 HDD: WDC - Red 8TBx4 RAM: Corsair Dominator Platinum 16GB 3200Mhz PSU: CORSAIR AX 850W

Permalänk
Skrivet av LightForz:

Testa först att byta anslutning mellan skärm och grafik kort.
(min hdmi på ett av korten "bara" la av efter några timmars spelande, DVI'n fungerade dock utan problem).

Sen skulle jag kolla på CPU'n och se hur varm den blir (om det behövs).

Ok tack, ska kolla på det! Fler synpunkter mottages dock fortfarande