Netflix kommer till Sverige

Permalänk
Melding Plague

Netflix kommer till Sverige

Amerikanska film- och TV-tjänsten Netflix kommer till norden. Företaget meddelar att en lansering är planerad innan årsskiftet, med Sverige, Norge, Finland och Danmark i skottgluggen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kan bli grymt!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Hoppas bara utbudet blir bra och att det inte blir någon (allt för lång) fördröjning innan det går att se filmerna och serierna i Sverige.

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant!
Undrar vad kostnaden blir, och perfekt om det går o köra i xbmc

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Om det nu mot förmodan skulle gå snabbare och vara enklare än att faktiskt pirata film så kanske piratandet minskar lite. Vem vet?

Permalänk
Medlem

Har provat det förut genom proxy, blev inte så jätte imponerad, många tvserier som ligger typ 1-2 sesonger efter, filmutbudet är dock ganska bra. Och det fungerar långt bättre än voddler. Men för mig blev det FAIL, eftersom ja inte kunde följa senaste avsnittet av de serier som jag tittar på.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Priset i USA tror jag ligger runt 119:-/Mån.
Vilket är riktigt bra, undrar dock om det kommer vara amerikanska serier i Sverige(Som är aktuella där).
Till exempel nya serier i USA, kommer dem sändas i Sverige?

Annars ser jag väldigt mycket fram emot det, kunna strömma film på ett bra sätt i både smartphone, dator, ps3 osv är otroligt bra.
Speciellt om det är nya serier osv, detta ser man fram emot

Visa signatur

[ ASRock Extreme Gen 3 ][ Intel Core i7 950 ][ GTX 670 2GB ][ Corsair 6GB (2x2GB) 1333MHz XMS3 ][ Antec 750W 80+ ][ Corsair 650 D ]

Permalänk
Medlem

O jag som får hem mitt Xbox 360 Slim idag, blir det en massa Netflix-tittande i jul då kanske.

EDIT: Nån som vet om Netflix kostar något på Xbox LIVE?? Räcker det med att man har guld-medlemsskap?

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk

de kommer aldrig klå Viasat OnDemand för det var ju "skitbra".

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem

Kommer nog kanske att fungera i storstäderna med minst 10Mbit uppkoppling hos de stora ISP:arna men på landsbygden med sega uppkopplingar och dåliga ISP så är det nog bara att glömma.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Det kan ju vara nimt att streama om man har haft dålig planering och inte hunnit gå till "videobutiken". Samtidigt tror jag inte att kvalitén kan mäta sig med en blu-ray. Dessutom erbjuds inget HD-ljud. Hoppas det kommer någon snygg netflix-app till XBMC.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt!

Då jag avskyr Comhem (och då de övriga alternativ som finns i Sverige är ännu värre), så välkomnar jag våra Netflix overlords.

Nej, men man får välan se. Hoppas att det blir bra, och att de inte kör med alltför låg bitrate...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Går det att jämföra med svenska Viaplay måntro?
Får vi bättre utbud för samma/billigare peng?

Permalänk
Medlem

Vad snett dom kollar på TV!

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Samtidigt tror jag inte att kvalitén kan mäta sig med en blu-ray.

Nej, det kommer den nog aldrig att göra. Även om Netflix skulle välja att streama i 50 Mbit/s (vilket inte kommer hända) så skulle säkerligen produktionsbolagen vägra i slutändan, då de vill ha kvar någon anledning att folk ska köpa serierna/filerma på blu-ray.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

ohyes

Visa signatur

Lwl

Permalänk
Medlem
Skrivet av dioxys:

Går det att jämföra med svenska Viaplay måntro?
Får vi bättre utbud för samma/billigare peng?

Blir det inte bättre än Viaplay så räknar jag ut Netflix som dödsdömt. Viaplay är ett dåligt skämt...

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Blir det inte bättre än Viaplay så räknar jag ut Netflix som dödsdömt. Viaplay är ett dåligt skämt...

Allt beror ju på vilka avtal de ror hem för nordiska marknaden.

Permalänk
Medlem

Netflix är väll inte så himla uppskattat i US som jag förstått det.

Dålig kvalitet och bristande utbud är väll det mesta som klagas på. Men man får se det som ett steg i rätt riktning gällande hur vi ser på TV och film i dagsläget.

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nivv:

Det kan ju vara nimt att streama om man har haft dålig planering och inte hunnit gå till "videobutiken". Samtidigt tror jag inte att kvalitén kan mäta sig med en blu-ray. Dessutom erbjuds inget HD-ljud. Hoppas det kommer någon snygg netflix-app till XBMC.

Skrivet av backfeed:

Nej, det kommer den nog aldrig att göra. Även om Netflix skulle välja att streama i 50 Mbit/s (vilket inte kommer hända) så skulle säkerligen produktionsbolagen vägra i slutändan, då de vill ha kvar någon anledning att folk ska köpa serierna/filerma på blu-ray.

Nej, det kvaliteten lär nog aldrig nå upp till BD-nivå med nuvarande teknik och bandbreddstillgång. Det är knappast tanken heller, utan målet är snarast att vara "tillräckligt bra" för att folk ska "stå ut" och inte pirata. Det tror jag de uppnår också, utanför skaran med hardcore entusiaster duger antagligen Netflix 720p-lösning med DD+ utmärkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131002:

Nej, det kvaliteten lär nog aldrig nå upp till BD-nivå med nuvarande teknik och bandbreddstillgång. Det är knappast tanken heller, utan målet är snarast att vara "tillräckligt bra" för att folk ska "stå ut" och inte pirata. Det tror jag de uppnår också, utanför skaran med hardcore entusiaster duger antagligen Netflix 720p-lösning med DD+ utmärkt.

Absolut! Jag tror att serier blir det som är mest lockande. Skönt att få svensk text t.ex. på obskyra tv-serier från andra länder. 720p är ju helt klart tillräckligt för serier

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Verkar ju bli intressant det här

Permalänk
Skrivet av Lankus:

Vad snett dom kollar på TV!

har också soffan så. skönare att ligga å titta på tv så me huvet på armstödet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Skönt att få svensk text t.ex. på obskyra tv-serier från andra länder.

Varför är det ett givet?

Permalänk
Medlem

Har väntat länge på netflix

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

Om tv serierna ligger mer än 24 timmar efter på netflix jämfört med tv-släppet ( läs piratebay) skulle ja ha svårt att använda denna tjänst som ett alternativ till nedladdning.

Tyvärr är det ju så, man blir ju galen serien man följer inte ligger uppe i tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aiden92:

Priset i USA tror jag ligger runt 119:-/Mån.
Vilket är riktigt bra, undrar dock om det kommer vara amerikanska serier i Sverige(Som är aktuella där).
Till exempel nya serier i USA, kommer dem sändas i Sverige?

Annars ser jag väldigt mycket fram emot det, kunna strömma film på ett bra sätt i både smartphone, dator, ps3 osv är otroligt bra.
Speciellt om det är nya serier osv, detta ser man fram emot

$7.99 är det väl? Knappt 55 kronor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Har provat det förut genom proxy, blev inte så jätte imponerad, många tvserier som ligger typ 1-2 sesonger efter, filmutbudet är dock ganska bra. Och det fungerar långt bättre än voddler. Men för mig blev det FAIL, eftersom ja inte kunde följa senaste avsnittet av de serier som jag tittar på.

Om tjänsten ligger efter när avsnitt släpps så tappar den i värde något brutalt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Inaktiv

Förhoppningsvis en vettig tjänst till skillnad från den skiten vi redan har här.

Ska lätt provas iaf, hoppas att serierna inte sackar efter som någon skriver ovan, däremot spelar det ju mindre roll om man börjar kolla på en ny serie.

Permalänk
Medlem

jaaaaaaaaaaaa då ska jag säga upp mitt comhem abonemang om det är bra dvs hehehe...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200