Felaktig information vid köp

Permalänk
Medlem

Felaktig information vid köp

Hej,

För ett tag sedan köpte jag ett grafikkort från Dustin. På deras hemsida står det att den stödjer 3st skärmar.
(Grafikkortet)

När jag försökte koppla in min 3e skärm så fungerar det inte. Efter att ha googlat runt en del så får jag info om att den inte alls klarar av 3, utan max 2st.

Vad gör jag nu? Vad kan jag göra?

Tacksam för snabbt svar då garantin går ut om en vecka!

Permalänk
Medlem

Alla butiker brukar ju reservera sig mot "skrivfel" etc. och om du haft kortet så länge så tror jag inte att du kommer få mycket respons.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mepi:

Hej,

För ett tag sedan köpte jag ett grafikkort från Dustin. På deras hemsida står det att den stödjer 3st skärmar.
(Grafikkortet)

När jag försökte koppla in min 3e skärm så fungerar det inte. Efter att ha googlat runt en del så får jag info om att den inte alls klarar av 3, utan max 2st.

Vad gör jag nu? Vad kan jag göra?

Tacksam för snabbt svar då garantin går ut om en vecka!

Kontakta Dustiin? Det är enda stället du kan få dina svar ^^

Så steg 1. Kontakta Dustin idag eller så snabbt som möjligt med tanke på din garanti och få svar om hur dom ställer sig till det hela.
Steg 2. inte nöjd med vad Dustin säger? Då är nästa steg ARN.

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiWo:

Alla butiker brukar ju reservera sig mot "skrivfel" etc. och om du haft kortet så länge så tror jag inte att du kommer få mycket respons.

Detta har jag letat efter på deras hemsida, men jag har inte hittat något.

Jag anser (såklart) att detta är en stor miss att skriva 3 när det är 2. Det står dessutom på mer än ett ställe på sidan.

Permalänk
Medlem

Kör du den tredje skärmen med en aktiv displayport-adapter? För annars har du nog ingen större lycka att försöka använda mer än 2 skärmar.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

generellt med eyefinity handlar det om att man måste använda aktiv display adapter, inte hdmi'n.

du har inte skrivit motsatsen, så jag tar en gissning och säger att du antagligen försökt använda hdmi'n som tredje.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av skanepiraten:

Kontakta Dustiin? Det är enda stället du kan få dina svar ^^

Så steg 1. Kontakta Dustin idag eller så snabbt som möjligt med tanke på din garanti och få svar om hur dom ställer sig till det hela.
Steg 2. inte nöjd med vad Dustin säger? Då är nästa steg ARN.

Jag har dragit iväg ett mail precis, blir telefonkontakt i eftermiddag om de inte har svarat.

Vad är ARN?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mepi:

Jag har dragit iväg ett mail precis, blir telefonkontakt i eftermiddag om de inte har svarat.

Vad är ARN?

http://www.arn.se/

Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Hedersmedlem

Ingen aning om hur du googlar, men kortet stödjer 3+ skärmar (som alla 5850 vad jag vet). Däremot delar säkert en DVI och HDMI samma utgång och kan inte användas samtidigt. Vid tre skärmar måste du använda Displayport, med eller utan godkänd adapter.

Att det är så är ingen direkt nyhet, utan har diskuterats i flera år, både på Sweclockers och på andra ställen. Har du ens sökt i forumet?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mepi:

Hej,

För ett tag sedan köpte jag ett grafikkort från Dustin. På deras hemsida står det att den stödjer 3st skärmar.
(Grafikkortet)

När jag försökte koppla in min 3e skärm så fungerar det inte. Efter att ha googlat runt en del så får jag info om att den inte alls klarar av 3, utan max 2st.

Vad gör jag nu? Vad kan jag göra?

Tacksam för snabbt svar då garantin går ut om en vecka!

Jag gjorde en snabb googling och hittade ingen information om att kortet bara stödjer 2 skärmar utan alla sidor skrev att den stödjer 3.
Dock är det nog som Devildoll skrev att du har använt fel anslutningar.

Permalänk
Skrivet av MultiMan:

Ingen aning om hur du googlar, men kortet stödjer 3+ skärmar (som alla 5850 vad jag vet). Däremot delar säkert en DVI och HDMI samma utgång och kan inte användas samtidigt. Vid tre skärmar måste du använda Displayport, med eller utan godkänd adapter.

Att det är så är ingen direkt nyhet, utan har diskuterats i flera år, både på Sweclockers och på andra ställen. Har du ens sökt i forumet?

sedär då behöver ja inte googla var också nästan hundra på att 5000 serien hadde 3 skäms stöd

dock måste du använda dispaly porten till skärm 3 då HDMI porten delar utgång med DVI 2

så du kommer troligen behöva en http://www.inet.se/produkt/5408938/adapter-displayport-till-d... om din skärm inte har dp ingång

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Nu kommer det säkert lösa sig på ett eller annat sätt men jag skulle starkt ifrågasätta hur det kan dig nästan 24 månader att upptäcka detta, låter lite som kortet köptes på premissen att den klarade 3 skärmar... Om det är ett skrivfel och inte funktionsfel har det ändå inget med garanti att göra och att komma och hävda reklamation efter så lång tid och pga skrivfel skulle jag säga är tveksamt.

Men det verkar ju ändå som den stödjer 3 skärmar så det lär ju lösa sig ändå...