Windows 8 RTM - MSDNAA

Permalänk
Medlem

Windows 8 RTM - MSDNAA

1. Är det någon som har koll på huruvida RTM kommer att släppas via MSDNAA den 15e augusti?
2. Kommer en licens med RTM versionen så den går att använda mer än 30 dagar?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Skulle inte RTM vara tillgängligt för nerladdning idag? Loggade in på dreamspark idag och ser ingen RTM av win 8, finns bara consumer och release preview.

Visa signatur

i9 9900k - Asus 1070 Strix - 32 GB RAM - 1TB Samsung SSD m.2 + 500gb WD m.2

Permalänk
Skrivet av Haien:

Skulle inte RTM vara tillgängligt för nerladdning idag? Loggade in på dreamspark idag och ser ingen RTM av win 8, finns bara consumer och release preview.

förlåt för noobfråga men vad är "RTM"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

förlåt för noobfråga men vad är "RTM"?

released to manufacturing, vilket innebär att det är den skarpa versionen av win8

Visa signatur

i9 9900k - Asus 1070 Strix - 32 GB RAM - 1TB Samsung SSD m.2 + 500gb WD m.2

Permalänk
Skrivet av Haien:

released to manufacturing, vilket innebär att det är den skarpa versionen av win8

Den färdiga versionen med andra ord?
Så den bör (borde?) finnas tillhanda för test idag? och testperioden var då 30 dagar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Den färdiga versionen med andra ord?
Så den bör (borde?) finnas tillhanda för test idag? och testperioden var då 30 dagar?

Licensen man får genom Chalmers tekniska högskola brukar gälla i 2år, vet inte hur det är för "vanliga" personer.

Visa signatur

i9 9900k - Asus 1070 Strix - 32 GB RAM - 1TB Samsung SSD m.2 + 500gb WD m.2

Permalänk
Skrivet av Haien:

Licensen man får genom Chalmers tekniska högskola brukar gälla i 2år, vet inte hur det är för "vanliga" personer.

Aaah det sög lite, för oss "vanliga" personer vill säga. ;p

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att "i dag" knappt har börjat där borta. Klockan är bara 3 på natten hos Microsoft.
Och angående licensen så fungerar min Windows 7-licens från MSDNAA fortfarande, så den verkar inte ha haft någon tvåårsbegränsning.

Permalänk
Medlem

MSDNAA licenserna håller hur länge som helst, dock så är det i 2 år man kan gå in på sitt konto och tanka hem windows ISOn och kolla på sin licensnyckel. Efter det så får man ha koll på den själv.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haien:

Skulle inte RTM vara tillgängligt för nerladdning idag? Loggade in på dreamspark idag och ser ingen RTM av win 8, finns bara consumer och release preview.

Fast du får tänka på att det är USA tid som gäller så några timmar kvar innan det släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Fast du får tänka på att det är USA tid som gäller så några timmar kvar innan det släpps.

Mina mattekunskaper säger att klockan är över "midnatt" på samtliga håll i USA..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Mina mattekunskaper säger att klockan är över "midnatt" på samtliga håll i USA..

Och mina kunskaper säger att den 15 augusti inte är över i USA ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Mina mattekunskaper säger att klockan är över "midnatt" på samtliga håll i USA..

Vad jag vet är den 15 inte över i USA än....
De specificerade inte heller någon tid den 15 då de skulle släppa Windows 8 vad jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mxn:

Kom ihåg att "i dag" knappt har börjat där borta. Klockan är bara 3 på natten hos Microsoft.

Och är värt att notera att ofta släpps sådana här saker runt 12 till 18 amerikansk tid. Vilket är under kvällen för oss.

Kan vara värt att helt enkelt bara lägga sig tidigt. Det ger ochså tid för NVIDIA / AMD och andra att släppa sina drivrutiner och mjukvaru paket efter att Microsoft gjort sitt.
AMD har ju via Twitter sagt att de ska släppa Win8 drivrutin denna veckan, så det händer säkerligen någon/några timmar efter MS.

Permalänk
Medlem

MSDNAA är väldigt segt för mig nu iaf, känns som att det kan bli värre när det väl kommer upp

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arion:

MSDNAA är väldigt segt för mig nu iaf, känns som att det kan bli värre när det väl kommer upp

Går inte ens ladda sidan

Permalänk
Inaktiv

nu ligger den ute!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon122500:

nu ligger den ute!

då har vi förklaringen till att det inte går att komma åt sidan

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon122500:

nu ligger den ute!

Ja ser bara Consumer Preview och Release Preview.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeno88:

Ja ser bara Consumer Preview och Release Preview.

samma här

Permalänk
Inaktiv

Jag har fått ner RTM nu men får bara felmeddelande när jag ska hämta en nyckel, blir till att aktivera senare

Permalänk
Medlem

Verkar som om de med MSDN har de nu men vi med MSDNAA får vänta lite tiill. De ska komma idag har de sagt iaf.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeno88:

Verkar som om de med MSDN har de nu men vi med MSDNAA får vänta lite tiill. De ska komma idag har de sagt iaf.

OK - får slösurfa på länkarna nedan medan jag väntar

Permalänk
Inaktiv

Äntligen fick jag tag på nyckel och installerat klart, nu ska bara Office 2013 in och lite till

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon122500:

Äntligen fick jag tag på nyckel och installerat klart, nu ska bara Office 2013 in och lite till

Amen, vi andra har ju inte ens fått ner ison

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk

Kan man "uppdatera" från Consumer Preview eller är den en ominstallation som gäller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Constant3831:

Kan man "uppdatera" från Consumer Preview eller är den en ominstallation som gäller?

Ominstallation, tyvärr. I alla fall vad jag har fått ut från en snabb googling.

Kan de inte släppa RTM på MSDNAA snart!!

Permalänk
Skrivet av betan:

Ominstallation, tyvärr.

Kan de inte släppa RTM på MSDNAA snart!!

Happ, tråkigt att höra - men det får vara värt det

Väntar också ivrigt!

Permalänk
Medlem

När Windows 7 släpptes så minns jag att det var lite olika mellan olika skolors MSDNAA när det kom ut och i vilka versioner/språk. Jag vet inte om det är så fortfarande, men det antyder ju att det då krävdes något från skolans håll för att det skulle komma ut, och att det inte bara skedde automatiskt.