Server rollback / Barnsliga admins

Permalänk
Medlem

Server rollback / Barnsliga admins

Börjar bli redigt trött på servern "Dayz - SE 4" som faktiskt har bra ping och fps, det tråkiga är dock att sedan jag och en kompis snodde en lastbil och highend gear från ett tält har servern rollbackat hela tiden så att spara saker i tält är omöjligt, spara saker i lastbilen är omöjligt.. Känns som admin blev grinig eller nått, så jäkla barnsligt..

När skiten funkar igen ska jag åka tillbaka till lite olika tält jag hittat som jag tror är deras och köra över skiten, bryr mig inte om looten, vill bara trasha deras bas *rage* >:E

Permalänk
Medlem

Buhu, vad synd det är om dig.

Förstr att det är irriterande men vad försöker du uppnå med att gnälla om det här? Ryggdunkar?

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Moderator
Moderator

Att den senaste patchen orsakat stabilitetsproblem samt att tält&fordon inte funkar är ju knappast admins fel?

Vad är diskussionsvärdet i det du hävdar?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Hitta en annan server bara?

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Som många andra skrivit, spela på en annan server bara.

Permalänk
Medlem

Diskusionsvärdet är noll, vill bara informera om att servern är skit

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fuusko:

Diskusionsvärdet är noll, vill bara informera om att servern är skit

Skulle uppskatta informationen om du hade bevis på att admins gör det här för att jävlas, eller vara barnsliga som du säger.
Server behöver startas om flera gånger då spelet inte är utan sina problem, och senaste patchen har ett känt problem med att saker inte sparas och försvinner. Så hittills har jag ingen anledning att tro att serverns admins gjort något fel.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Skulle uppskatta informationen om du hade bevis på att admins gör det här för att jävlas, eller vara barnsliga som du säger.
Server behöver startas om flera gånger då spelet inte är utan sina problem, och senaste patchen har ett känt problem med att saker inte sparas och försvinner. Så hittills har jag ingen anledning att tro att serverns admins gjort något fel.

Okej, tackar för det första vettiga svaret i tråden

Vet du om det är senaste DayZ patchen eller OA beta patchen det är fel på? Skönt att veta att jag inte behöver dumpa bilen då, kan vänta till nästa patch och hoppas det är fixat då

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fuusko:

Okej, tackar för det första vettiga svaret i tråden

Vet du om det är senaste DayZ patchen eller OA beta patchen det är fel på? Skönt att veta att jag inte behöver dumpa bilen då, kan vänta till nästa patch och hoppas det är fixat då

Senaste DayZ-patchen v1.7.2.5

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuusko:

Diskusionsvärdet är noll, vill bara informera om att servern är skit

Sen kommer vi hit då jag måste säga emot dig och säga att Du är patetisk som försöker sprida skit över en server, utan några som helst bevis att lägga fram.

Som det skrivits ovanför, DayZ och resten som heter servrar för DayZ är buggiga, och som sagt tidigare, senaste patchen är inte helt okej.

Permalänk
Medlem

Kommer en update efter Gamescom. Alltså efter söndag, 1.7.3 heter den och verkar fixa, vehicle spawn och tent safes.
Med massa annat smått och gott. Så hoppas den fixar det, känns ovärt att spela nu för man kan inte spara sakerna någonstans. Utom sin backpack.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FearKill:

Kommer en update efter Gamescom. Alltså efter söndag, 1.7.3 heter den och verkar fixa, vehicle spawn och tent safes.
Med massa annat smått och gott. Så hoppas den fixar det, känns ovärt att spela nu för man kan inte spara sakerna någonstans. Utom sin backpack.

Riktiga män har inga tält/bilar att spara saker i, utan lever med det han kan ha på sig.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Riktiga män har inga tält/bilar att spara saker i, utan lever med det han kan ha på sig.

Citat av Kinekin till Lan: "Kan du ta min NV och lite mat och vattenflaskor ur min kropp"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av FearKill:

Citat av Kinekin till Lan: "Kan du ta min NV och lite mat och vattenflaskor ur min kropp"

Ja? Min kropp är varken ett tält eller fordon. Dessutom så lämnades kvar 4 burkar mat, 2 kött, 1 AK-74 med 5 fulla magasin, 3 vattenflaskor, 3 läsk, yxa, map, kompass, klocka, matchbox, binoculars. G17 med 4 fulla magasin, Alice Pack, 2 blood bags, 2 epi-pen. Resten kommer jag inte ihåg, så att be Lan att rädda min NV och en vattenflaska (som han inte tog med sig) är inte så illa.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Tror knappast det är adminsens fel.

Spelar själv på en helt annan server som lider av allvarliga problem med att spara items fordon. Kan inte spara nåt nytt i dom då allt försvinner och ersätts med gamla inventoryt åter igen nästa reset... :/

Fast lite tur i oturen har man ju. En av fordonen spawnar oändligt med M4A1 CCO SD's pga buggen.

https://dev-heaven.net/issues/41244

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk

Kan intyga att 4:an är skit. Admin abuse och hackad konstant. Blev teleporterad upp i luften samt spawn i "Thunderdome"

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Spelet är rätt stort i Sverige men med relativt få servrar. Tycker alla svenska servrar är överbefolkade och blir hackade nästan dagligen. Sen jag börja spela på obskyra tyska servrar med låg population så har jag inte råkat ut för något hackande så vitt jag vet.

Permalänk
Skrivet av Kinekin:

Riktiga män har inga tält/bilar att spara saker i, utan lever med det han kan ha på sig.

Därför de införde vallet "Kvinna" när man spawnar första gången, nu saknas bara camping med varm dusch och parkering för fordonen:)

Visa signatur

Antec P280, Corsair 520W, Gigabyte HD5850, Gigabyte P55UD4, CPU I5 + Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair DDR3 1600 2x2, WD500G Black, Samsung SSD 128
IRTracker4, Hotas Cougar, Rudder pedals(home made) mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoloN:

Spelet är rätt stort i Sverige men med relativt få servrar. Tycker alla svenska servrar är överbefolkade och blir hackade nästan dagligen. Sen jag börja spela på obskyra tyska servrar med låg population så har jag inte råkat ut för något hackande så vitt jag vet.

Själv gillar jag norska, inte kört på så jätte många men riktigt nice på de jag testat, en av dem snacka jag en del med admin, stackaren blev skjuten en hel del men verkade rätt munter iaf enda problemet där är att server FPSen är lite ostabil ibland men funkar ganska bra

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood