Drivrutiner krånglar till datorn.

Permalänk
Medlem

Drivrutiner krånglar till datorn.

Min gamla dator drog sin sista suck och jag har lånat en dator tillfälligt av en kompis.

Datorn är helt nyinstallerad med Windows 7 ultimate 64-bit.

Geforce GTX 465
GA-MA-790X-UD3P
AMD Phenom II x3 720 processor 2.80 ghz
8 GB Ram

Så fort jag installerar drivrutiner till grafikkortet så börjar det hända konstiga saker.
Allt börjar lagga (Även ljudet); Datorn kraschar helt och hållet så fort jag öppnar Firefox/Chrome eller så fastnar allt vid loading screenen.
När jag avinstallerar drivrutinerna så funkar allt helt okej igen.

Jag har prövat nya och gamla drivrutiner samt installerat om drivrutinerna till moderkortet.

Någon som har en aning om vad som står på?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Vilket är nätagget!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av milla_66:

Vilket är nätagget!?

Det vet jag faktiskt inte, det drev 2 monster radeon kort innan och jag vet att det här nätagget gör mer än 400w.

Orkar inte släpa fram burken just nu. Tar en närmare titt imorgon

Permalänk
Medlem

Har du/ni installerat om Win 7 efter att ni bytt grafikkort från Radeon till Nvidia om inte så gör det för att vara på den säkra sidan, är Win 7 ultimate en nedladdad version eller köpt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av milla_66:

Har du/ni installerat om Win 7 efter att ni bytt grafikkort från Radeon till Nvidia om inte så gör det för att vara på den säkra sidan, är Win 7 ultimate en nedladdad version eller köpt?

Ja datorn är ominstallerad med det nya gfxet i, och mitt Windows är i allra högsta grad lagligt på alla sätt och vis.

Permalänk
Medlem

Problemet är löst.

Jag hade använt den undre ingången till grafikkortet, vilket tydligen ligger på 50% och används bara när man har 2 grafikkort i datorn.
Märkligt att det är samma sorts ingång och inga indikationer på detta.

Är jag helt knäpp som inte listade ut detta eller är det konstigt?