7970 köp ifrån CDON - Begagnat grafikkort?

Permalänk

7970 köp ifrån CDON - Begagnat grafikkort?

Fick det idag och öppnade det, glad var man men såg sedan att där är repor och lite kantat i ett hörn samt något kladd ( 3 ställen överst i bilden) därbak som jag är osäker på.
På 3e bilden så ser ni två stora repor till vänster, osäker om det är genomgående då där är ett plastfolie som jag helst inte tar av.

Menar inte på att vara petig men inte vad jag förväntade mig och det är inget DEMO kort.

NY BILD: Man ser att den har varit plomberad innan, ser tydligare i verkligheten men man ser här också.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Det kortet hade åkt tillbaka om det var jag som hade köpt det. Sällan saker är helt repfria men det där var väl mycket!

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

Det kortet hade åkt tillbaka om det var jag som hade köpt det. Sällan saker är helt repfria men det där var väl mycket!

Mvh J

Ja och jag såg nu att den har varit plomberad innan så är antagligen något dem fått tillbaks, tycker dock att det borde stå.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Ja och jag såg nu att den har varit plomberad innan så är antagligen något dem fått tillbaks, tycker dock att det borde stå.

Självklart borde det stå om det är en begagnat. Kontakta CDON och säg att du vill ha ett nytt.

Permalänk
Skrivet av v1p3r_91:

Självklart borde det stå om det är en begagnat. Kontakta CDON och säg att du vill ha ett nytt.

Ja får göra det då.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

Pratade med support men dem bad mig maila så jag drog iväg ett, hintade med att reducerat pris så hade jag accepterat det, hade gärna velat slippa skicka tillbaks då jag tänkt använda detta till helgen men vi får se.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

Kan ge mig 10% rabatt, är det på mitt pris eller det innan dem 500kr? förmodar mitt och då blir det 279kr :S:S:S

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av toxicstone:

Kan ge mig 10% rabatt, är det på mitt pris eller det innan dem 500kr? förmodar mitt och då blir det 279kr :S:S:S

formulera om meningen igen, om du får 10% tillbaka av priset som jag förmodar, så vore det en bra deal i mina ögon. såvida kortet fungerar som det skall göra.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Kan ge mig 10% rabatt, är det på mitt pris eller det innan dem 500kr? förmodar mitt och då blir det 279kr :S:S:S

Du får helt enkelt ta dig en funderare Jag vill gärna göra reporna själv om det nu måste bli några och stör mig väldigt mycket när saker är repiga när jag packar upp dom. Men det är jag det! Känner du att det inte spelar så stor roll för dig så ta rabatten och kör

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Jag hade en liknade fadäs med Dustin, fast det var med en processor som hade en missfärning.

Kom ihåg att både du och CDON tjänar på om du köper något annat till rabbaterat pris. Om de är villiga på att betala tillbaka 10% så skulle jag gissa på att de är villiga att rabbatera någon av deras andra produkter med 20-40% (självklart måste detta överstiga dina förmodade 279kr). Så tänk igenom om du är i behov av något annat. Annars hade jag begärt ett nytt kort, 10% är inte mycket.

PS. Du kan ju trots allt köra kortet över helgen, tills du har fått ditt nya kort. Kan ju alltid motivera det med att du över helgen var tvungen att rendera en film för "kunds" räkning

Visa signatur

"Maybe I should code a Tipping bot, instead of these well-known DDos bots. I would tip your wallets until these were overloaded"

CPU: Phenom II 1095T @3.85GHZ - Hyper 212 Plus Cpu Cooler Moderkort: M4A89GTDPRO/USB3 (CPU/NB Frequency: 2814 MHZ) Grafikkort: Sapphire HD 7970 (GPU 1170MHZ - VRAM 1600MHZ)

Permalänk

10% hade varit schysst om du visste om det från början och fick ett val. Du har fortfarande ett val men det är inte riktigt samma sak.
Thomann (musikaffär i Tyskland) har en jättebra rutin på såna här saker. De lägger upp artikeln separat med ett reducerat pris och skriver om det finns repor eller skador.

Jag tror inte CDON är ensamma om att göra såhär. Det kan vara reparerat på fabrik som ett garantiärende och då ska kortet i princip vara i nyskick när det kommer tillbaka till butiken.

Du har ju fortfarande samma garanti. I mitt fall skulle jag tagit det för att slippa skicka tillbaka.

Jag ser dock inga "bevis" att kortet är använt. Vissa saker kommer lite repiga p.g.a. tillverkningsprocessen. Speciellt plast. Jag ser inte att det är kantstött. Om du menar den biten längst upp i hörnet på vänster sida av kortet så ska det vara så. Mönsterkorten sitter ihop med små distanser som bryts av vid tillverkningen. Geggan kan vara från någon vante vid tillverkningen också.

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

Du får helt enkelt ta dig en funderare Jag vill gärna göra reporna själv om det nu måste bli några och stör mig väldigt mycket när saker är repiga när jag packar upp dom. Men det är jag det! Känner du att det inte spelar så stor roll för dig så ta rabatten och kör

Mvh J

Vet inte om mor din väkte dig på fel sida idag, komponenter i en dator har minst risk för repor då dem befinner sig inuti ett skal, och jag måste vara unik som vill köpa saker enligt beskrivning och inget annat....

Skrivet av Oneoff:

Jag hade en liknade fadäs med Dustin, fast det var med en processor som hade en missfärning.

Kom ihåg att både du och CDON tjänar på om du köper något annat till rabbaterat pris. Om de är villiga på att betala tillbaka 10% så skulle jag gissa på att de är villiga att rabbatera någon av deras andra produkter med 20-40% (självklart måste detta överstiga dina förmodade 279kr). Så tänk igenom om du är i behov av något annat. Annars hade jag begärt ett nytt kort, 10% är inte mycket.

PS. Du kan ju trots allt köra kortet över helgen, tills du har fått ditt nya kort. Kan ju alltid motivera det med att du över helgen var tvungen att rendera en film för "kunds" räkning

Ska ta och fundera på det idag, är behov av ett nytt tangentbord och är säkert något annat av värde hehe.

Skrivet av StabTheDrama:

10% hade varit schysst om du visste om det från början och fick ett val. Du har fortfarande ett val men det är inte riktigt samma sak.
Thomann (musikaffär i Tyskland) har en jättebra rutin på såna här saker. De lägger upp artikeln separat med ett reducerat pris och skriver om det finns repor eller skador.

Jag tror inte CDON är ensamma om att göra såhär. Det kan vara reparerat på fabrik som ett garantiärende och då ska kortet i princip vara i nyskick när det kommer tillbaka till butiken.

Du har ju fortfarande samma garanti. I mitt fall skulle jag tagit det för att slippa skicka tillbaka.

Jag ser dock inga "bevis" att kortet är använt. Vissa saker kommer lite repiga p.g.a. tillverkningsprocessen. Speciellt plast. Jag ser inte att det är kantstött. Om du menar den biten längst upp i hörnet på vänster sida av kortet så ska det vara så. Mönsterkorten sitter ihop med små distanser som bryts av vid tillverkningen. Geggan kan vara från någon vante vid tillverkningen också.

Jo jag vet att sådant görs men jag är osäker med reperationer ifrån fabrik osv då så många företag luras på något viss, och den biten i hörnet ska inte vara så, iallafall så förstår jag inte hur folk kan acceptera att saker är repiga pga hur proccessen är, då får dem sluta använda plast som är lättrepigt.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av toxicstone:

och den biten i hörnet ska inte vara så

Om det är precis till vänster om skruven så SKA det vara så. Det ser man väldigt tydligt p.g.a. de borrade hålen.

EDIT: Precis som längs med den nedre kanten på detta kort.
http://www.techpowerup.com/reviews/HIS/HD_5850/images/front_f...

Permalänk
Skrivet av StabTheDrama:

Om det är precis till vänster om skruven så SKA det vara så. Det ser man väldigt tydligt p.g.a. de borrade hålen.

EDIT: Precis som längs med den nedre kanten på detta kort.
http://www.techpowerup.com/reviews/HIS/HD_5850/images/front_f...

Tror inte vi pratar om samma sak, pratar om det kantstöta hörnet på bild 3 & 4 längst upp till vänster.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av toxicstone:

Tror inte vi pratar om samma sak, pratar om det kantstöta hörnet på bild 3 & 4 längst upp till vänster.

Då förstår jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Vet inte om mor din väkte dig på fel sida idag, komponenter i en dator har minst risk för repor då dem befinner sig inuti ett skal, och jag måste vara unik som vill köpa saker enligt beskrivning och inget annat....

Tror du missuppfattade mig, jag hatar också när saker är repiga och skulle skickat tillbaka det där kortet direkt. Sen menade jag att om det nu mot all förmodan skulle va repor på mina grejer så vill jag vara den som ha gjort dom. Köper man nytt ska det vara nytt.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Skrivet av Jaxione:

Tror du missuppfattade mig, jag hatar också när saker är repiga och skulle skickat tillbaka det där kortet direkt. Sen menade jag att om det nu mot all förmodan skulle va repor på mina grejer så vill jag vara den som ha gjort dom. Köper man nytt ska det vara nytt.

Mvh J

Måste jag verkligen ha gjort, ber om ursäkt då ja jag är också sådan men är ju bara normalt.
Ska tugga på det i helgen och se, mest lite nojad över ev reperation på kortet om det kan ha någon inverkan på sämre klock möjlighet etc.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

Måste jag verkligen ha gjort, ber om ursäkt då ja jag är också sådan men är ju bara normalt.
Ska tugga på det i helgen och se, mest lite nojad över ev reperation på kortet om det kan ha någon inverkan på sämre klock möjlighet etc.

Av ren nyfikenhet Hur gick det med det här?

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Jag säger som alltid, folk vill ha 2 veckors ångerrätt enligt distansavtalslagen, men ingen vill sen köpa en vara som varit ute på en sån repa.

Hur menar ni då att butikerna ska göra? Kassera alla ångerprodukter?
Sälja ångerprodukter som demo?
Båda dessa fall leder ju till förlust, vilket i sin tur leder till dyrare pris, och då gnälls det på det istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Jag säger som alltid, folk vill ha 2 veckors ångerrätt enligt distansavtalslagen, men ingen vill sen köpa en vara som varit ute på en sån repa.

Hur menar ni då att butikerna ska göra? Kassera alla ångerprodukter?
Sälja ångerprodukter som demo?
Båda dessa fall leder ju till förlust, vilket i sin tur leder till dyrare pris, och då gnälls det på det istället.

Sälja de ex som är skadade som demo varor. Har jag betalt för en nytt grafikkort så förväntar jag mig ett grafikkort i absolut nyskick. Sen om det varit uppackat eller inte spelar mindre roll. Men ett repigt grafikkort skulle jag aldrig acceptera oavsett om jag köpt från nätet eller i fysisk butik.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Sälja de ex som är skadade som demo varor. Har jag betalt för en nytt grafikkort så förväntar jag mig ett grafikkort i absolut nyskick. Sen om det varit uppackat eller inte spelar mindre roll. Men ett repigt grafikkort skulle jag aldrig acceptera oavsett om jag köpt från nätet eller i fysisk butik.

Mvh J

Förstår dig till 100%. Problemet är att jag börjar bli lite till åldern och har hunnit sitta på företagens sida en stund.
Att sälja en vanlig produkt som demo är ett medvetet val, man väljer att använda en produkt i marknadsföringssyfte och är då beredd att förlora pengar på den.

Om var och varannan ångerrättsprodukt måste återställas och även säljas som demo, vem ska stå för den kostnaden då?
Företaget ska alltså ta smällen när en kund köpt nått, använt skiten och repat den, sen skickat tillbaka den. Vad är företagets 'skuld' i detta?
Det enda det leder till är högre priser då företagen måste slå ut "svinnet" över allt som säljs istället.

Det enklaste att rekommendera TS är ju att haka på trenden:
Skicka tillbaks kortet på ånger så är problemet löst, minus lite returfrakt.
Iofs vore det bättre om du ifrågasätter varför dom skickat ett returkort till dig så kanske man kan få lite klarhet över hur dom resonerar.