ska kanske köpa ny mobil samsung galaxy s2 hur bra är den??/ hur är batteritiden?

Permalänk
Medlem

ska kanske köpa ny mobil samsung galaxy s2 hur bra är den??/ hur är batteritiden?

Tja tänkte beställa ny mobil samsung galaxy s2 undrar då om den känns plastig av vad jag har hört så ska den inte göra det! men det jag mest oroar mig för är batteritiden?? någon som vet hur bra den är? självklart kommer jag inte köra med högsta ljusstyrka!

Permalänk
Medlem

Plastig tycker jag inte att den känns. Inte så att man stör sig på det i alla fall. Och vad det gäller batteritiden får du ladda varje natt. Om du använder den från morgon till kväll är det oftast slut runt middag Så batteritiden är väl nja, men vilja smartphones har bra batteritid egentligen?

PS: Varför inte köpa S3:an?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zorobay:

Plastig tycker jag inte att den känns. Inte så att man stör sig på det i alla fall. Och vad det gäller batteritiden får du ladda varje natt. Om du använder den från morgon till kväll är det oftast slut runt middag Så batteritiden är väl nja, men vilja smartphones har bra batteritid egentligen?

PS: Varför inte köpa S3:an?

ok tack för snabba svaret då jag inte har så mycket pengar eftersom jag nyss köpte ny speldator och skit då jag går i skolan så lär jag inte använda den hela tiden. så batteri tiden lär väll hålla eller? just nu har jag en iphone 3g är det typ samma batteri tid? eller är den i s2an bättre? isåfall lär batterit hålla i kanske 2 dagar för mig

Permalänk
Avstängd

när jag hade s2:an så köpte jag ett större batteri på kjell men man få räkna med att ladda en smartphone varje natt

Permalänk
Medlem
Skrivet av combatzone:

när jag hade s2:an så köpte jag ett större batteri på kjell men man få räkna med att ladda en smartphone varje natt

där var något jag inte hört dock så har jag ju bara kört iphone senaste åren men hur mycket kostade ett sånt batteri?

Permalänk
Medlem

Finns batterier som är kostar bara 60-100kr inkl ny baksida som ger dig typ dubbelt så långbatteritid. Ebay.com

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Lindgren92:

Finns batterier som är kostar bara 60-100kr inkl ny baksida som ger dig typ dubbelt så långbatteritid. Ebay.com

Det ska vara bra batterier också:)

Min S3a håller i två dagar, småanvändande då och då. S2an vet jag inget om men polarnas får ladda varje dag.. Dem använder dock telefonen bra mycket mer än mig, kanske även lider av wakelocks..

Permalänk
Medlem

Som sagt, du får räkna med att ladda en smartphone varje natt. Kör inte med ett större batteri, men kan ju faktiskt vara en idé då det inte brukar hålla om du ska ut på kvällen och inte laddar innan Jag brukar lyssna på ganska mycket musik med min, och då tar det slut vid kanske 7 tiden på kvällen. Köp du din s2:a, det är en riktigt najs fån (y)

Permalänk
Medlem

Min klarar sig två dagar och då använder jag den inte från 08-17.
Dock om man börjar sitta och spela 2-3 timmar så dör den ju rätt snabbt. Men absolut funkar den en heldag med rätt mycket användning, bara att ladda varje natt.

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Det ska vara bra batterier också:)

Min S3a håller i två dagar, småanvändande då och då. S2an vet jag inget om men polarnas får ladda varje dag.. Dem använder dock telefonen bra mycket mer än mig, kanske även lider av wakelocks..

min s3 har sämre batteritid än min gamla s2 kan dock bero på att jag hade rootat s2:an och körde cm9 på den med en annan kernel

Permalänk
Medlem

tack för alla svar men när jag skulle köpte den på telenor så sa dom innan att jag kunde få en iphone 4s för 40 kr mera i månaden men jag tog samsungen ändå. Gjorde jag rätt?

Permalänk

Jag skulle ha gjort likdant iallafall

Permalänk

Samsung har släppt ett större batteri till S2an.
https://cdon.se/hemelektronik/samsung_extended_batterykit_gal...

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av combatzone:

min s3 har sämre batteritid än min gamla s2 kan dock bero på att jag hade rootat s2:an och körde cm9 på den med en annan kernel

Inte att du rootat men bytt kernel/rom japp:)
Dessutom kanske din S3a har en del apps på och synk/WiFI/3G och/eller wakelocks. Min kan jag få ur ca 48 timmar med ett par procent kvar.

Permalänk
Medlem

hur mcyket bättre är iphone 4s egentligen?? min mamma har en iphone 4 men hon surfar väll bara och spelar enkla spel men vad säger ni är apple ett överprisat märke?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av shawn882:

hur mcyket bättre är iphone 4s egentligen?? min mamma har en iphone 4 men hon surfar väll bara och spelar enkla spel men vad säger ni är apple ett överprisat märke?

Vi och absolut INGEN ska gå in på apple nåt mer... Fyfan vad trådarna blir förstörda av alla som måste flamea..
IOS och apple är väl ok....

Permalänk
Medlem

min S2 håller 2-3 dgr med dream kernel och RootBOX romen, men batteritiden e ju som sagt olika för alla, beroende på hur man använder telefonen

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

hur mcyket bättre är iphone 4s egentligen?? min mamma har en iphone 4 men hon surfar väll bara och spelar enkla spel men vad säger ni är apple ett överprisat märke?

Det är ju helt klart överprisat. Frågan är ju om man är beredd att betala det priset. iPhone gör många saker bra, och lika många saker dåligt. Jag ser iPhone och Android som Mac och PC...ganska bra jämförelse enligt mig

Permalänk
Medlem

Jag kör NeatRom (ICS) med phenomenal kernel på min S2, Tidigare Checkrom V6 (Ginger) med n.e.a.k kernel.
Får ut ca 6timmar screen on (surf) med 2000mAh batteriet. När den ligger standby/deep sleep så drar den 1-2% under en natt.

Inget energispar jox igång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

hur mcyket bättre är iphone 4s egentligen?? min mamma har en iphone 4 men hon surfar väll bara och spelar enkla spel men vad säger ni är apple ett överprisat märke?

Lite överprisade. Men jag gillar inte Apple som företag och deras inställning som kan liknas vid en diktator som låser in kunder i en fängelse (Apple-träsket) cell (eller något). Men eftersom Apple optimerar sina operativsystem efter hårdvaran istället för som på Androidsidan där man trycker i kraftig hårdvara för att (försöka) få det att flyta. Sedan blir jag inte förvånad om Apple skiter i att optimera när de uppdaterar äldre telefoners mjukvara för att man ska känna att man behöver uppgradera. Windows phone är ju optimerat och flyter bra på mycket begränsad hårdvara om det håller i sig till WP 8 är ju det ett trevligt val, men visst det är inte lika fritt som Android men jag skulle inte säga att det är värre än Windows på PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

hur mcyket bättre är iphone 4s egentligen?? min mamma har en iphone 4 men hon surfar väll bara och spelar enkla spel men vad säger ni är apple ett överprisat märke?

Är väl ganska svårt att jämföra då de kör olika os.

Min sambo införskaffade en denna sommar och det jag kan säga om den är att den har MYCKET sämre batteri än 4an, håller sämre än min s2. Lite synd då det var anledningen jag själv hade 4an, pga batteritiden.

För mig känns den förlegad, som att plocka upp en 3gs, iphone 4. Ingenting har i princip hänt och man blir snabbt less på hur låst den är och att man inte kan göra den mer personlig som med androidenheter. Även min sambo ångrar inköpet vilket jag förstår då hon uppgraderade från 3g och har i princip samma telefon med lite mer speed. Tänk dig själv om windows fortfarande skulle se ut som win95, men har du aldrig haft en kan dem säkert vara kul.

Visa signatur

1.r4 - SSD 80GB - Raptor - Asus dc2 770 - AX850 - Vengeance 8gb - FX-8350 som hatar OC -corsair h110
2. PHII X3 - Gtx260 - SP 850W - WD Caviar black - Crucial 8gb
Ipad3, Lumia 920, Wii U, ps3, SGS3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Immort:

Är väl ganska svårt att jämföra då de kör olika os.

Min sambo införskaffade en denna sommar och det jag kan säga om den är att den har MYCKET sämre batteri än 4an, håller sämre än min s2. Lite synd då det var anledningen jag själv hade 4an, pga batteritiden.

För mig känns den förlegad, som att plocka upp en 3gs, iphone 4. Ingenting har i princip hänt och man blir snabbt less på hur låst den är och att man inte kan göra den mer personlig som med androidenheter. Även min sambo ångrar inköpet vilket jag förstår då hon uppgraderade från 3g och har i princip samma telefon med lite mer speed. Tänk dig själv om windows fortfarande skulle se ut som win95, men har du aldrig haft en kan dem säkert vara kul.

ok tack för svaret jag gillar väll att hålla på och ändra lite i mobilen T.ex som widgets på hemskärmen kanske är android rät för mig? dock så kommer samsungen i slutet av nästa vecka

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

Tja tänkte beställa ny mobil samsung galaxy s2 undrar då om den känns plastig av vad jag har hört så ska den inte göra det! men det jag mest oroar mig för är batteritiden?? någon som vet hur bra den är? självklart kommer jag inte köra med högsta ljusstyrka!

Sikte på en galaxy nexus istället för en s2 sist jag kollade var det samma pris men galaxy nexusen är om du frågar mig ett mycket trevligare alternativ...

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem

Jag har bytt nyligen till en s3, min s2 använde jag flittigt så här hela veckor då jag jobbade eftermiddag tex vakna vid nio la av telefonen. gick till gymmet träna i cirka 2.5 timmar med promenad dit och tebax full music på med bt headset via tex grooveshark(mesta offlinant). kommer hem telefonen ligger messar kanske tex. åker och jobbar vid 1500 har på telefonen med music/podcasts med mitt bt headset mer eller mindre hela dagen pausar vid raster som är ungefär 50 min på en dag totalt. samt sitter på fb imo och chatter med kompisar mer eller mindre hela dagen har en total tid skärm på runt 3 timmar och sen vid runt 12 tiden när jag slösurfar i bilen på väg hem så brukar jag har runt 5-15% batterie kvar så dålig batteri tid kan jag inte säga att den har. och nej den känns inte plastig, den är gedigen och håller för stryk!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genostra:

Jag har bytt nyligen till en s3, min s2 använde jag flittigt så här hela veckor då jag jobbade eftermiddag tex vakna vid nio la av telefonen. gick till gymmet träna i cirka 2.5 timmar med promenad dit och tebax full music på med bt headset via tex grooveshark(mesta offlinant). kommer hem telefonen ligger messar kanske tex. åker och jobbar vid 1500 har på telefonen med music/podcasts med mitt bt headset mer eller mindre hela dagen pausar vid raster som är ungefär 50 min på en dag totalt. samt sitter på fb imo och chatter med kompisar mer eller mindre hela dagen har en total tid skärm på runt 3 timmar och sen vid runt 12 tiden när jag slösurfar i bilen på väg hem så brukar jag har runt 5-15% batterie kvar så dålig batteri tid kan jag inte säga att den har. och nej den känns inte plastig, den är gedigen och håller för stryk!

nice visste dock inte att grooveshark fanns till mobilen men hur är det när man köpt mobilen? moste man ladda den över hela natten första gången eller är det bara att ladda den fullt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

nice visste dock inte att grooveshark fanns till mobilen men hur är det när man köpt mobilen? moste man ladda den över hela natten första gången eller är det bara att ladda den fullt?

Ladda hur du vill, många småladdningar mår moderna batterier bäst av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Det ska vara bra batterier också:)

Min S3a håller i två dagar, småanvändande då och då. S2an vet jag inget om men polarnas får ladda varje dag.. Dem använder dock telefonen bra mycket mer än mig, kanske även lider av wakelocks..

haha du använder inte din S3:a myket va? min kusin har en sån o batteriet tar slut från morgon till eftermiddag...

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Köp till denna: http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/140264-samsung_g...
Finns även i vitt. Då får man typ 20-30% mer i batteri tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

nice visste dock inte att grooveshark fanns till mobilen men hur är det när man köpt mobilen? moste man ladda den över hela natten första gången eller är det bara att ladda den fullt?

Första gången tror jag att det är rekommenderat att ladda ner i ca 15 timmar (även om du får 100 %). Jag körde direkt ur lådan med min 4s o batteriet höll inge bra ända tills jag lät den va i laddaren ca 15 timmar, o det blev faktiskt bättre

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Buzz996:

haha du använder inte din S3:a myket va? min kusin har en sån o batteriet tar slut från morgon till eftermiddag...

Nepp det gör jag inte (än iaf)
Min har nu legat i 24 timmar och dragit 30% batteri. När jag får mitt nya jobb och kör det helt solo så lär min telefon användas mer:)

Tills dess lär man också ha bytt rom så den är snabbare och mer batterivänlig.