GTX 660Ti vs AMD 7870 GHz edition?

Permalänk
Medlem

GTX 660Ti vs AMD 7870 GHz edition?

Har ett MSI Radeon 7870 twin frozr III som jag funderar på att sälja och köpa ett GTX 660Ti, vad säger ni och vad tror ni jag skulle kunna begärä för mitt 7870? Det inköptes i slutet av april och har inte överklockats något!

Permalänk
Medlem

Känns som en misslyckad försäljning, kan ju få ett 7870 för runt 2000:- idag.
Känns som dyra få extra fps det lilla steget.

Sen att tillägga så får man nästan ett gtx 670 för samma pris som 660 några hundralappar och får då också rejält mycket bättre kylare (ex windforce gtx 660vs670), känns som väldigt enkelt val om man säger så.

Permalänk

Det skiljer inte mycket alls i prestanda, så beror helt på vilka spel du lirar. Här har du benchmarks: http://www.anandtech.com/bench/Product/647?vs=548

Visa signatur

"You can’t snort a line of coke off a woman’s ass and not wonder about her hopes and dreams, it’s not gentlemanly."

Permalänk
Medlem

Okej, tänkte mer på att jag skulle vilja ha en extra skärm och mitt kort har bara 1 DVI som jag använder, HDMI och 2 mini diplayports och skärmen jag har som är över har bara vga och dvi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vincent:

Okej, tänkte mer på att jag skulle vilja ha en extra skärm och mitt kort har bara 1 DVI som jag använder, HDMI och 2 mini diplayports och skärmen jag har som är över har bara vga och dvi

Är ju bara köpa en HDMI-DVI kabel och köra med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Är ju bara köpa en HDMI-DVI kabel och köra med?

Det kommer inte ge störningar osv med tanke på att grafikkortet bara har 1 dvi utgång eller är det en vanlig och bra lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vincent:

Det kommer inte ge störningar osv med tanke på att grafikkortet bara har 1 dvi utgång eller är det en vanlig och bra lösning?

Har ju ingen betydelse, bägge är digitala med olika anslutningar.
Ja det är en vanlig sak att göra, och ne det blir inga störningar.

Kör själv dvi 120hz skärm och hdmi en 2:A 60hz skärm på mitt 7870 inga problem.

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa ett 7870 , Fungerar det bra med spel osv? bra grafik o fps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Har ju ingen betydelse, bägge är digitala med olika anslutningar.
Ja det är en vanlig sak att göra, och ne det blir inga störningar.

Kör själv dvi 120hz skärm och hdmi en 2:A 60hz skärm på mitt 7870 inga problem.

Vad för adapter har du? Vad kostar en adapter? En helt okej adapter, om det finns bra och dåliga dvs, man vill ju inte ha nått dåligt

Permalänk
Medlem

Har en helt vanlig DVI-HDMI kabel som kostade 60 spänn.
Annars finns väll en hell uppsjö dvi-hdmi adaptrar på kjell o company lr något sådant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Har en helt vanlig DVI-HDMI kabel som kostade 60 spänn.
Annars finns väll en hell uppsjö dvi-hdmi adaptrar på kjell o company lr något sådant.

Ok tack