Nu är han i farten igen med annonser på blocket där han blåser folk!

Permalänk
Medlem

Nu är han i farten igen med annonser på blocket där han blåser folk!

Jag har precis blivit blåst av K K får inte skriva namnet enligt lag därför blir det bara K K snacka om lagen skyddar förbrytare.....
Nu är han igång igen på blocket med att sälja dator saker.
Jag köpte Minne: Patriot G-series DDR3-12800 2x4GB 1600MHz. 300 kr, Tangentbord trådlös: Logitech DiNovo Edge, knappt använd. 500 kr och Mus trådlös: Logitech MX Performance, komplett i orginalkartong. 300 kr. Av han , han ringde från hem nr i örebro så det var synligt på min nr presentation så jag såg nr kändes ju bra så jag satte in pengar på hans konto då han lät trygg och ärlig , fan vad man kan bedra sig. Men efter jag satt in pengarna så sms jag han ang att jag satt in pengaran för tangentbordet minnerna och musen plus frakt på kontot som stog på han enl banken. Så allt var som det skulle, men efter jag messade han så fick jag tillbaka att han han inte den dagen utan skulle fixa det omg dagen efter och återkomma med kolli id men hörde inget från han ringde och ringde men inget svar hemma och på mobilen trycker han bara upptaget....
Mailade blocket men där händer det inget......
Gjort polisanmälan men där händer inget ...
Kollade kronofogden ang om han har skulder där phuuuuu bara glömma att få tillbaka pengar av han då dom lär gå till kronofogden först .....
Även fast jag vinner rättegången så kan jag glömma pengarna.....
Så jag vill varna alla för K K, VARNING för bedrägeri risk. Och detta är hans annons på blocket kolla länken....

http://www.blocket.se/orebro/I7_2600K__GTX580__Dinovo_Edge__8...

Alla som blivit blåsta av han hör av er så gör vi en polisanmälan igen tillsammans på han .........ler.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Skorpan1:

Nu är han igång igen på blocket med att sälja dator saker.
Jag köpte Minne: Patriot G-series DDR3-12800 2x4GB 1600MHz. 300 kr, Tangentbord trådlös: Logitech DiNovo Edge, knappt använd. 500 kr och Mus trådlös: Logitech MX Performance, komplett i orginalkartong. 300 kr. Av han , han ringde från hem nr i örebro så det var synligt på min nr presentation så jag såg nr kändes ju bra så jag satte in pengar på hans konto då han lät trygg och ärlig , fan vad man kan bedra sig. Men efter jag satt in pengarna så sms jag han ang att jag satt in pengaran för tangentbordet minnerna och musen plus frakt på kontot som stog på han enl banken. Så allt var som det skulle, men efter jag messade han så fick jag tillbaka att han han inte den dagen utan skulle fixa det omg dagen efter och återkomma med kolli id men hörde inget från han ringde och ringde men inget svar hemma och på mobilen trycker han bara upptaget....
Mailade blocket men där händer det inget......
Gjort polisanmälan men där händer inget ...
Kollade kronofogden ang om han har skulder där phuuuuu bara glömma att få tillbaka pengar av han då dom lär gå till kronofogden först .....
Även fast jag vinner rättegången så kan jag glömma pengarna.....
Så jag vill varna alla för Kambiz Kianfar VARNING för bedrägeri risk. Och detta är hans annons på blocket kolla länken....

http://www.blocket.se/orebro/I7_2600K__GTX580__Dinovo_Edge__8...

Ska någon säga att man vill köpa rubbet och ta det cash vid avhämtning.
Sedan är det bara att man kommer ett par stycken och knackar på
Du måste självklart närvara med Kvitto på överföring.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Ska någon säga att man vill köpa rubbet och ta det cash vid avhämtning.
Sedan är det bara att man kommer ett par stycken och knackar på
Du måste självklart närvara med Kvitto på överföring.

absolut kan närvara med kvitto , sms mm
Har hans adress mm då jag fick hans hem nr var det bara söka.......
Pratat med grannar till han som bor där som bekräftar att han bor där och på bottenvåningen.
Så jag har tele nr adress mm till han och fått det bekräftat att han bor där.

Permalänk
Medlem

jag mailade honom nu ang grafikkortet..
Nu är det dags att leka lite^^

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem
Skrivet av prOZac:

jag mailade honom nu ang grafikkortet..
Nu är det dags att leka lite^^

Jag har inte hans mail tyvär kan du maila mig den....
Och läs mitt mail till dig här nu som jag mailade dig nyss.

Permalänk
Medlem

Sveriges poliskår...

Permalänk

Jag tror jag köper allt av honom nu och sätter in pengar

Visa signatur

Intel Core i5 3570K / MSI Gtx 660ti oc / MSI Z77 G43 / Samsung 830 128gb / Seagate 1Tb 7200rpm 64mb / Corsair vengeance low profile blue 2x4gb / Fractal design R4 / FD newton r3 600w 80+ platinum

Permalänk

Kan ingen gå dit och säga att man funderat på att köpa något och sen medans man är där så kan man passa på att fråga om sakerna som han ska skicka till TS

Permalänk

Jag och några polare skulle kanske kunna göra det, är bara 3mil till örebro så blir ju inte långt att åka undrar vad han skulle säga då?

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk

"Grafikkort: Evga GTX580 SC 1536MB. Inga tillbehör eller orginalkartong, endast kortet. Ett år gammal i perfekt skick. 1400 kr"

Man ser både orginalkartongen och en antistatisk-påse på bilden, gubben är ju dummare än vad jag trodde...

Permalänk
Medlem

Ta med en film kamera och filma!

typ som klippet under:
http://www.youtube.com/watch?v=9-GVpIaPEGM&feature=player_emb...

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skorpan1:

Jag har precis blivit blåst av Kambiz Kianfar.
Nu är han igång igen på blocket med att sälja dator saker.
Jag köpte Minne: Patriot G-series DDR3-12800 2x4GB 1600MHz. 300 kr, Tangentbord trådlös: Logitech DiNovo Edge, knappt använd. 500 kr och Mus trådlös: Logitech MX Performance, komplett i orginalkartong. 300 kr. Av han , han ringde från hem nr i örebro så det var synligt på min nr presentation så jag såg nr kändes ju bra så jag satte in pengar på hans konto då han lät trygg och ärlig , fan vad man kan bedra sig. Men efter jag satt in pengarna så sms jag han ang att jag satt in pengaran för tangentbordet minnerna och musen plus frakt på kontot som stog på han enl banken. Så allt var som det skulle, men efter jag messade han så fick jag tillbaka att han han inte den dagen utan skulle fixa det omg dagen efter och återkomma med kolli id men hörde inget från han ringde och ringde men inget svar hemma och på mobilen trycker han bara upptaget....
Mailade blocket men där händer det inget......
Gjort polisanmälan men där händer inget ...
Kollade kronofogden ang om han har skulder där phuuuuu bara glömma att få tillbaka pengar av han då dom lär gå till kronofogden först .....
Även fast jag vinner rättegången så kan jag glömma pengarna.....
Så jag vill varna alla för Kambiz Kianfar VARNING för bedrägeri risk. Och detta är hans annons på blocket kolla länken....

http://www.blocket.se/orebro/I7_2600K__GTX580__Dinovo_Edge__8...

Alla som blivit blåsta av han hör av er så gör vi en polisanmälan igen tillsammans på han .........ler.

Du skriver att nu är han i gång igen, har han gjort detta förrut ? Och hur vet du att han blåst andra?
Är det någon "känd" bedragare som bara jag missat

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skorpan1:

Jag har precis blivit blåst av Kambiz Kianfar.
Nu är han igång igen på blocket med att sälja dator saker.
Jag köpte Minne: Patriot G-series DDR3-12800 2x4GB 1600MHz. 300 kr, Tangentbord trådlös: Logitech DiNovo Edge, knappt använd. 500 kr och Mus trådlös: Logitech MX Performance, komplett i orginalkartong. 300 kr. Av han , han ringde från hem nr i örebro så det var synligt på min nr presentation så jag såg nr kändes ju bra så jag satte in pengar på hans konto då han lät trygg och ärlig , fan vad man kan bedra sig. Men efter jag satt in pengarna så sms jag han ang att jag satt in pengaran för tangentbordet minnerna och musen plus frakt på kontot som stog på han enl banken. Så allt var som det skulle, men efter jag messade han så fick jag tillbaka att han han inte den dagen utan skulle fixa det omg dagen efter och återkomma med kolli id men hörde inget från han ringde och ringde men inget svar hemma och på mobilen trycker han bara upptaget....
Mailade blocket men där händer det inget......
Gjort polisanmälan men där händer inget ...
Kollade kronofogden ang om han har skulder där phuuuuu bara glömma att få tillbaka pengar av han då dom lär gå till kronofogden först .....
Även fast jag vinner rättegången så kan jag glömma pengarna.....
Så jag vill varna alla för Kambiz Kianfar VARNING för bedrägeri risk. Och detta är hans annons på blocket kolla länken....

http://www.blocket.se/orebro/I7_2600K__GTX580__Dinovo_Edge__8...

Alla som blivit blåsta av han hör av er så gör vi en polisanmälan igen tillsammans på han .........ler.

Jag har 4 diskbråck och har sjukersätning bara inte så mycket att leva av varje månad tog mina sista pengar för att köpa dessa data saker av han pga mina är sönder och lånat en vänns saker tillfälligt, så nu har man varken pengar eller datasakerna så nu blir man utan både data och mat resten av månaden, man mår så jävla dåligt av detta, och polisen gör inget blocket låter annonsen ligga kvar än............
Och när man har denna värk jag har behöver mat medecin, datan går sönder man hittar något som man behöver för att kunna sitta vid datan, sedan tar man det man har och drar ner på maten pga kunna köpa det, sedan blir man blåst, varje lite motgång är som att bestiga ett jätte berg för min del då jag har så jävla ont värk svettningar dommningar mm pga diskbråcken. Hadde jag orkat så hadde jag åkt dit och köpt sakerna av han men nu orkar jag inte det pga min sjukdom, har inte råd att köpa nytt heller så det var lösningen att föra över pengar och få det skickat , så blir man blåst , nu mår man ju ännu sämmre pshykiskt ju pga detta inte nog med att man har dommningar värk kalsvettningar ....

Permalänk
Inaktiv

De som bor nära åker dit, resten av oss bjuder på bensinpengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kristerj:

Du skriver att nu är han i gång igen, har han gjort detta förrut ? Och hur vet du att han blåst andra?
Är det någon "känd" bedragare som bara jag missat

Jag sökte på hans namn Kambiz Kianfar på google och fan han sedan tidigare blåst personer sedan tror det var 2008-2009 jag hittade han för första gången och 2011 sedan mm, plus jag pratat med en granne till han som fått samtal där folk undrat ang han om han för dom blivit blåsta så det kan man lungt säga att han varit igång tidigare det man läst och pratat med hans grannar om.

Permalänk
Medlem

Hmm han har tydligen sakerna iaf? För på alla bilder så har sakerna samma "duk" bakom sig, eller så är det någon annans bilder.

EDIT: Nevermind.. så inte att det fanns fler bilder ... o.O

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Inaktiv

Han fyller år på söndag, överraskningsfest!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Kristerj:

Du skriver att nu är han i gång igen, har han gjort detta förrut ? Och hur vet du att han blåst andra?
Är det någon "känd" bedragare som bara jag missat

Tidigare tråd kring denna bedragaren!
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/997865-lura...

Skrivet av Skorpan1:

Jag har 4 diskbråck och har sjukersätning bara inte så mycket att leva av varje månad tog mina sista pengar för att köpa dessa data saker av han pga mina är sönder och lånat en vänns saker tillfälligt, så nu har man varken pengar eller datasakerna så nu blir man utan både data och mat resten av månaden, man mår så jävla dåligt av detta, och polisen gör inget blocket låter annonsen ligga kvar än............

Fan vad trist tycker denna församlig bör samarbeta och sätta dit jäveln (ursäkta språket).

Skrivet av El_Raspberry:

De som bor nära åker dit, resten av oss bjuder på bensinpengar.

Ja fan jag bjuder på en femtilapp om någon åker dit och klämmer dit snubbe (Goodwill skall belönas). Antingen får TS sina pengar eller grejer tillbaka.

Skrivet av Skorpan1:

Jag sökte på hans namn Kambiz Kianfar på google och fan han sedan tidigare blåst personer sedan tror det var 2008-2009 jag hittade han för första gången och 2011 sedan mm, plus jag pratat med en granne till han som fått samtal där folk undrat ang han om han för dom blivit blåsta så det kan man lungt säga att han varit igång tidigare det man läst och pratat med hans grannar om.

Bad habits, die hard! :/

Skrivet av El_Raspberry:

Han fyller år på söndag, överraskningsfest!

Snudd på. Dock inget hets.
Tror det fungerar bäst att klampa in en vanlig veckodagskväll och vara inbokad för köp och vara lite allmänt lagom hotfull och ändå ha Legitima Bevis på att det är betalat av TS.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av 19KeVVa93:

Ta med en film kamera och filma!

typ som klippet under:
http://www.youtube.com/watch?v=9-GVpIaPEGM&feature=player_emb...

Riktigt skönt klipp!

Visa signatur

Intel Core i5 3570K / MSI Gtx 660ti oc / MSI Z77 G43 / Samsung 830 128gb / Seagate 1Tb 7200rpm 64mb / Corsair vengeance low profile blue 2x4gb / Fractal design R4 / FD newton r3 600w 80+ platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skorpan1:

Jag sökte på hans namn Kambiz Kianfar på google och fan han sedan tidigare blåst personer sedan tror det var 2008-2009 jag hittade han för första gången och 2011 sedan mm, plus jag pratat med en granne till han som fått samtal där folk undrat ang han om han för dom blivit blåsta så det kan man lungt säga att han varit igång tidigare det man läst och pratat med hans grannar om.

Det verkar inte vara första gången då tyvärr...

Tråkigt för dig, hoppas att det löser sig på något bra vis

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk

Ett varningsskott mellan ögonen är lagom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av 19KeVVa93:

Ta med en film kamera och filma!

typ som klippet under:
http://www.youtube.com/watch?v=9-GVpIaPEGM&feature=player_emb...

Vem fan åker 160miles (25mil) + tillbaka, för att sno en cykel jag menar, det måste ju nästan kosta mer än vad det smakar. (Nu har jag inte kollat hela viden så jag vet inte om det rör sig om en "super special ed expensive shit" cykel

edit: såg att han bodde på samma ställe, vilket betyder att han åkte 25mil för att sälja cykeln vilket värkar ännu konstigare...

Visa signatur

New. I7 11800h undervolt, RTX3070max-P, 1080p 300hz, 16GB Samsung 3200@3500cl20, 1+1TB nvme.
-
Old. I7 8750h undervolt, gtx1070 undervolt, 1440p 144hz, 16GB Corsair 2666, 1TB MP510 nvme.
-
Older. Intel I7 3610qm, Amd7970m, 8GB Kingston HyperX 1600mhz, 500GB Samsung 850 ssd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skorpan1:

Jag har precis blivit blåst av Kambiz Kianfar.
Nu är han igång igen på blocket med att sälja dator saker.
Jag köpte Minne: Patriot G-series DDR3-12800 2x4GB 1600MHz. 300 kr, Tangentbord trådlös: Logitech DiNovo Edge, knappt använd. 500 kr och Mus trådlös: Logitech MX Performance, komplett i orginalkartong. 300 kr. Av han , han ringde från hem nr i örebro så det var synligt på min nr presentation så jag såg nr kändes ju bra så jag satte in pengar på hans konto då han lät trygg och ärlig , fan vad man kan bedra sig. Men efter jag satt in pengarna så sms jag han ang att jag satt in pengaran för tangentbordet minnerna och musen plus frakt på kontot som stog på han enl banken. Så allt var som det skulle, men efter jag messade han så fick jag tillbaka att han han inte den dagen utan skulle fixa det omg dagen efter och återkomma med kolli id men hörde inget från han ringde och ringde men inget svar hemma och på mobilen trycker han bara upptaget....
Mailade blocket men där händer det inget......
Gjort polisanmälan men där händer inget ...
Kollade kronofogden ang om han har skulder där phuuuuu bara glömma att få tillbaka pengar av han då dom lär gå till kronofogden först .....
Även fast jag vinner rättegången så kan jag glömma pengarna.....
Så jag vill varna alla för Kambiz Kianfar VARNING för bedrägeri risk. Och detta är hans annons på blocket kolla länken....

http://www.blocket.se/orebro/I7_2600K__GTX580__Dinovo_Edge__8...

Alla som blivit blåsta av han hör av er så gör vi en polisanmälan igen tillsammans på han .........ler.

Ta ett djupt andetag och, ta om det hela.

Angående videon;
"I bought this bike from Craigslist. I KNEW IT WAS STOLEN, YES. Its not illegal to buy stolen stuff. I looked it up, dude."

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

alla älskar sveriges rättssystem

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk

Oberoende av motåtgärd, bör folk veta att man inte lurar en SWECKLOCKARE ostraffat!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PelleRell:

Vem fan åker 160miles (25mil) + tillbaka, för att sno en cykel jag menar, det måste ju nästan kosta mer än vad det smakar. (Nu har jag inte kollat hela viden så jag vet inte om det rör sig om en "super special ed expensive shit" cykel

edit: såg att han bodde på samma ställe, vilket betyder att han åkte 25mil för att sälja cykeln vilket värkar ännu konstigare...

$2500 bike. Skulle säga att det nog räknas som "super special ed expensive shit" cykel
Hoppas polisen tar tummen ur arslet och sätter dit jäveln. Känns väl inte så troligt, men lycka till.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Tror det är dags att alla anmäler annonsen

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av PelleRell:

Vem fan åker 160miles (25mil) + tillbaka, för att sno en cykel jag menar, det måste ju nästan kosta mer än vad det smakar. (Nu har jag inte kollat hela viden så jag vet inte om det rör sig om en "super special ed expensive shit" cykel

edit: såg att han bodde på samma ställe, vilket betyder att han åkte 25mil för att sälja cykeln vilket värkar ännu konstigare...

Det var en $2500 cykel. Aset åker dit i slutet! \o/

Det du kan hoppas på är att han blåst tillräckligt många så polisen tar tag i det.. frågan är ju vad det kommer göra för nytta för dig då han säkerligen kommer undan lindrigt och kan fortsätta med sitt svineri efter någon månad. Pengarna lär du inte se röken av i vilket fall. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av wotanziu:

$2500 bike. Skulle säga att det nog räknas som "super special ed expensive shit" cykel
Hoppas polisen tar tummen ur arslet och sätter dit jäveln. Känns väl inte så troligt, men lycka till.

såg det nu med, sooo "super special ed expensive shit" indeed

Visa signatur

New. I7 11800h undervolt, RTX3070max-P, 1080p 300hz, 16GB Samsung 3200@3500cl20, 1+1TB nvme.
-
Old. I7 8750h undervolt, gtx1070 undervolt, 1440p 144hz, 16GB Corsair 2666, 1TB MP510 nvme.
-
Older. Intel I7 3610qm, Amd7970m, 8GB Kingston HyperX 1600mhz, 500GB Samsung 850 ssd.

Permalänk
Skrivet av InZ-Audio:

Jag och några polare skulle kanske kunna göra det, är bara 3mil till örebro så blir ju inte långt att åka undrar vad han skulle säga då?

Jag bor i örebro, så man kanske ska styra upp något. ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860