Permalänk
Medlem

Super Nintendo med 7" skärm

Hej har fått en idé av den här snubben

och tänkte använda mitt gamla Super Nintendo istället..
Nu söker jag en bra skärm som har denna ingågen

Tack på förhand

Mvh erCarN

Visa signatur

Main dator: i5 750 4Ghz, GTX 770 4GB, Intel SSD 80GB, 8GB Ram
Servern: Core 2 Duo, 4GB Ram, 4x2TB Lagring, Ubuntu Server 12.04

Permalänk
Medlem

Har inte de flesta skärmar det?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Har inte de flesta skärmar det?

Har kollat runt på ebay men hittar inget lämpligt.

Visa signatur

Main dator: i5 750 4Ghz, GTX 770 4GB, Intel SSD 80GB, 8GB Ram
Servern: Core 2 Duo, 4GB Ram, 4x2TB Lagring, Ubuntu Server 12.04

Permalänk
Medlem

vad spelar kontakterna för roll, skulle du inte bygga in den som bilden på NESet?

SNES har ju även RGB tror jag, så du kan även kolla efter en skärm med den ingången enbart, kan finnas som tillbehör till gamla videokameror tex.

för vanlig kompositvideo används förresten oftast minipluggar, liknande hörlursjack, kan vara värt att tänka på om du bara går efter bilder på grejerna.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreaX:

vad spelar kontakterna för roll, skulle du inte bygga in den som bilden på NESet?

SNES har ju även RGB tror jag, så du kan även kolla efter en skärm med den ingången enbart, kan finnas som tillbehör till gamla videokameror tex.

för vanlig kompositvideo används förresten oftast minipluggar, liknande hörlursjack, kan vara värt att tänka på om du bara går efter bilder på grejerna.

Kontakterna spelar självklart roll när jag ska koppla in konsollen till en monitor. Men om du anser att det finns en bättre lösning använder jag självklart det.
Jag hade en idé att det skulle fungera bra med RCA men om det finns tex vga adapters eller liknande kanske det är bättre?

Visa signatur

Main dator: i5 750 4Ghz, GTX 770 4GB, Intel SSD 80GB, 8GB Ram
Servern: Core 2 Duo, 4GB Ram, 4x2TB Lagring, Ubuntu Server 12.04

Permalänk
Medlem

SNES har en helt okej DAC och kan outputa en riktigt bra RGB-signal, som jag definitivt skulle föredra framför att köra med kompositsignalen. Kompositsignalen ser väldigt muggig ut på en LCD-panel, de är inte alls lika förlåtande som gamla CRT-TV.

Det finns mängder av skärmar till "backningskameror", dvs sådana man har i bilen för att se vart man kör när man backar, som man kan använda till sånthär. Kolla dx.com, de har ett rätt bra sortiment, och kanske till och med har något som kan hantera en RGB-signal.

En RGB-signal är dessutom helt oencodad, och bör därmed vara relativt sett enkel att konvertera till VGA. Skulle tippa på att det i princip bara är en fråga om att generera en ny syncsignal som följer VGA-standarden. Det borde finnas mängder med byggbeskrivningar på sådana converters på nätet, om det inte finns att köpa färdigt. Kan ju också vara värt att fundera på, det ger ju ett lite större utbud av möjliga skärmar att använda.

Klassikern till sådana här projekt är annars att ta panelen från den skärmen till det där locket med inbyggd skärm man kunde köpa som tillbehör till PSX.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!