Permalänk
Medlem

GTX 580 problem

Tjenare, köpte mitt GTX 580 för exakt ett år sedan. Det har börjat krångla nu. Märkte det imorse när jag spelade LoL, vissa gubbar hade grafiska buggar, sträck som gick från själva gubben till slutet av kartan. Jag trodde först att det var en bugg med senaste patchen som kom idag, visade sig vara fel. Startade BF3 för någon timma sen och då gick spelet igång men jag fick aldrig fokus på BF3 processen. Startade om datorn och startade BF3 igen. Denna gången kom jag in men när jag hamna på spawn screen så var det blått och grafiska buggar samma som jag såg oss LoL.

Jag stängde då av och gjorde en rollback då jag hade den senaste beta drivers. Det fungerade icke heller så nu börjar jag undrar ifall mitt grafikkort börjar paja, vad tror ni? Ska som sista försök avinstallera drivers och installera den senaste stabila.

Edit: Det blev också svart på alla tabbar i chrome och såg bara tabbarna när jag hade musen över de. Avinstallerade drivrutinerna och installera 301.48 men den säger att den inte hittar något Nvidia grafikkort?!

Edit: Löste sig med att formatera. Tackar!

Permalänk

Har haft liknande problem med mitt 580... Men efter en ominstall av windows blev jag av med problemet.

Så börja med de och utgå därifrån. Kvarstår problemet så testa kortet i en annan dator?

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem
Skrivet av Core2Quad:

Har haft liknande problem med mitt 580... Men efter en ominstall av windows blev jag av med problemet.

Så börja med de och utgå därifrån. Kvarstår problemet så testa kortet i en annan dator?

Får väl testa det, hade ändå tänkt att formatera.

Permalänk
Medlem

Om en ominstallation hjälper kan det vara värt att swipa drivisarna innan och pröva nya bara.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Om en ominstallation hjälper kan det vara värt att swipa drivisarna innan och pröva nya bara.

Har redan testat tidigare drivrutiner, kan dock inte installera den senaste stabila då den inte märker av mitt grafikkort.