Permalänk
Avstängd

Programvara för gtx 560

hej jag undrar om det finns en programvara för ett gtx 560 där man kan tvinga den o jobba på tex 50 %

Min bror har det typ på sin dator men han har ju amd typ så

Något bra program som är gratis

Permalänk
Medlem

testa MSI afterburner och GPU-Z för att se om det fungerar! kolla dom originella clocks etc och sedan sänk ifrån dom clocksen t.ex. 1000 MHz Core clock 1000 MHZ Shader clocks och 2000 MHZ Memory clock då sänk bara och se vad som fungerar eller så kanske dom har en profil som heter 50 %! xD

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Avstängd

vill inte röra clock speed o sånt

Permalänk
Medlem

amme då går det ju inte haha det är samma som att få den att köra på 50 % om du vill att fläkten blir tystare kör på Rivatuner !!

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Avstängd

finns det inget program som tvingar grafikkortet att jobbar tex 50 % ?

Permalänk
Medlem

tror nog det enda svaret är att underclocka om inte du får ett program som medföljer som t.ex. Asus smartdoctor eller något liknande kan hänvisa dig till den här tråden http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1136830-asus-sma...

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ultracpu:

finns det inget program som tvingar grafikkortet att jobbar tex 50 % ?

Varför vill du att den ska jobba på 50%? Det är ju bra om den inte behöver arbeta mycket så att den inte slits ut eller så (av värme).

Permalänk
Avstängd

asså i bland så när jag spelar så jobbar den mindre helt plötsligt och då sjunker fps typ

jag vill att den ska hålla fps typ

Permalänk
Medlem

För att antingen GPU eller CPU överhettar...

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]