Half-life 3 dyker upp i lista från Gamescom

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr1dd:

Du menar han som är stum ;).

haha exakt, han är jävligt viktig

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Idag släppte Mad Catz en release video för deras nya tangentbord och där visas en ikon på HL3. https://www.youtube.com/watch?v=3AbwJON7ECk&t=25s
Jag hoppas att Valve har smygutvecklat en fortsättning av spelet.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha HL3 nu! Har väntat alltför länge på det!

Visa signatur

Fractal Design Arc | Intel Core i5 3570k @ 3.4 Ghz | Corsair 8 GB 2 x 4GB LP | Gigabyte Geforce GTX 670 2GB OC | be quiet! Pure Power 630w 80+ Bronze Modular | MSI Z77A-GD55 ATX |Samsung Basic SSD 830 128 GB | W7HP

Permalänk
Medlem

Undras om Valve drabbats av Duke Nukem-syndromet när det gäller Half-Life? Episode 3 (eller om de nu kallar det Half-Life 3) lär väl aldrig släppas förrän Valve konkat och blivit uppköpta.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Skrivet av Xenir:

Vem tvingar dig att köpa deras spel?
Bara för att du vill ladda ner spelen utan att betala för dom så betyder inte det att dom borde "konka".

Det är idiotiskt och straffar de som köper spelen mer än de som tankar dom. Om man tankar skiten slipper man ju online läge och sånt bajs.

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematick:

Det är idiotiskt och straffar de som köper spelen mer än de som tankar dom. Om man tankar skiten slipper man ju online läge och sånt bajs.

Eller så köper du dem, och sedan laddar ner en crack och lägger in?
Vet inte om det är tillåtet dock, men då betalar du ju ändå för dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Daym... Massive flashback. Skall genast installera HL 1-2 å lira, kung! Ahh, minnen.

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Skrivet av curage:

Eller så köper du dem, och sedan laddar ner en crack och lägger in?
Vet inte om det är tillåtet dock, men då betalar du ju ändå för dig.

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle inte kunna bry mig mindre om ubisoft, ärligt talat köper jag inte spel för att jag vill stödja företag utan för att det är skönare att äga ett spel och inte behöva pilla med piratkopior osv. Om jag nu ändå måste göra detta på ett spel jag har köpt kan företag som ubisoft dra åt helvete.

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr1dd:

Du menar han som är stum ;).

Känns väl lite som om att Valve endast nöjer sig med något som är här för att stanna i några år framöver. Precis som HL1 och HL2 har gjort. Men det är nog stenhård konkurrens nu. Och med det så syftar jag på stora titlar som BF3, COD och Crysis. Det är ju absolut inte lätt att vara störst,bäst och vackrats nu. Och sedan så har vi konsolmarknaden också.
Tuffa tider :).

Haha jo den röstskådisen fick nog inte mycket sagt XD

Sen när det kommer till BF3, COD och Crysis så ser jag inte dessa som något hot till HL.

Nämn någon på detta forumet som skulle sätta sig och dra igenom tex Crysis 1xx gånger och sedan vänta och hoppas på att det kommer en uppföljare 5 år senare?

Personligen så anser jag att om man har ett välbyggt spel som HL så bli det automatiskt störst och bäst utan behov av att vara vackrast.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Epic:

Tyvärr inte, det visade sig att det handlade om Black ops 2 :/

OnT, Valve har än en gång lyckats göra mig besviken. Hoppas fortfarande på någon information över huvud taget dock.

Fast nu var det ju inte Valve utan nån annan som satte upp HL3 och Dragon Age 3 på listan..
Visserligen bekräftades det att HL3 inte skulle va med på listan av valve men iaf, de arbetar på spelet, tro mig:)

Permalänk
Medlem

Kanske modden black mesa hinner komma före ep3, hl3

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Fast en valve-månad är fem blizzard-månader

Permalänk
Medlem

Misstag såsom att de egentligen menar Half-Life 2 Episode 3?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32GB DDR5-6000 | 4,5TB SSD | RTX 4070 12GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16GB DDR4-2933 | 1,5TB SSD | RTX 3070 8GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 24GB DDR4-2400 | 756GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle2003:

Misstag såsom att de egentligen menar Half-Life 2 Episode 3?

Inte en chans att det här blir Half-Life 2: Episode 3. Det här kommer bli Half-Life 3, garanterat. Episode 3 hade inte tagit 5+ år att utveckla.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem

"We will have the Steam team there to meet with developers and publishers. No game showing planned."

Var i det citatet bekräftar man att HL3 inte kommer visas?
Låter mer som man försöker tysta ner hypen men samtidigt lämna frågetecken.

Permalänk
Skrivet av SRICE:

"We will have the Steam team there to meet with developers and publishers. No game showing planned."

Var i det citatet bekräftar man att HL3 inte kommer visas?
Låter mer som man försöker tysta ner hypen men samtidigt lämna frågetecken.

"No game showing planned."

låter som att dom inte ska visa något nytt spel alls

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

Det är inte sannolikt att spelet kommer ut i någon nära framtid. Om det ens kommer ut alls. OM det skulle komma ut skulle jag ändå inte köpa spelet, 5 år hittills och fullt med falska förhoppningar till vänster och höger, och valve tror att de skulle förtjäna mina pengar, HELL NO! Kommer lätt att ladda ner det.

Visa signatur

HAF 922|i5 3570K @ stock|EVGA GTX670 @ stock|G.SKILL 8GB 2133mhz cl11 ripjaws gaming|3.5TB HDD (flera st)
Corsair CX 600w v2 80+| Asus Xonar DX|Skärmar: Dell u2711 27"|Benq XL2420T 24"|Samsung Syncmaster S27B350H 27"|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ScrewFearMe:

"No game showing planned."

låter som att dom inte ska visa något nytt spel alls

Exakt. Alltid lika roligt med folk som inte läser det dom citerar XD

Hoppas på att HL3 blir en verklighet inom en snar framtid dock.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av sketcell:

Det är inte sannolikt att spelet kommer ut i någon nära framtid. Om det ens kommer ut alls. OM det skulle komma ut skulle jag ändå inte köpa spelet, 5 år hittills och fullt med falska förhoppningar till vänster och höger, och valve tror att de skulle förtjäna mina pengar, HELL NO! Kommer lätt att ladda ner det.

Det där vad det dummaste nerladdningsargumentet jag någonsin läst.
"Det tog lång tid och utveckla, fan heller att jag köper det!"

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sketcell:

Det är inte sannolikt att spelet kommer ut i någon nära framtid. Om det ens kommer ut alls. OM det skulle komma ut skulle jag ändå inte köpa spelet, 5 år hittills och fullt med falska förhoppningar till vänster och höger, och valve tror att de skulle förtjäna mina pengar, HELL NO! Kommer lätt att ladda ner det.

På vilket sätt har dom gett falska förhoppningar när dom sagt nej det kommer inget episode 3 eller HL3. Sen om det kommer eller inte i framtiden är bara dementerade rykten.
Valve har också för vana att inte lämna något ifrån sig förrens det fungerar som dom vill, till skillnad mot så gott som alla andra nu för tiden där det nästan känns som man köper en beta ibland.

Om du försöker visa dig tuff och självständig med egna åsikter så failade du lite då så gott som ingen här tar sånna uttalanden på allvar. Köp eller skippa spelet om det kommer.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Granter:

Säger då iaf 1sak som jag vet att alla här håller med om

Vi får då tammefan hoppas att de ger fan i att släppa skiten till skräpbox och leklådan 3 då deras hårdvara är outdated och PC är bättre på alla sett som kan nämnas.

Hoppas kan man

Låta dessa stenålders konsoler dö ut nu...det är på tiden tycker jag

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Inaktiv

Detta lär bli lika hypat som Duke Nukem. ^^

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Detta lär bli lika hypat som Duke Nukem. ^^

Hoppas den bara inte blir lika sugande som den också.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på vad som hände?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematick:

Det är idiotiskt och straffar de som köper spelen mer än de som tankar dom. Om man tankar skiten slipper man ju online läge och sånt bajs.

Hur kan du ha något problem om du köper spelet, laggar det för dig?

Permalänk
Skrivet av Xenir:

Hur kan du ha något problem om du köper spelet, laggar det för dig?

Nej, varför skulle det lagga? Det är bara sjukt irriterande att man måste vara uppkopplad när man spelar samt att anti pirateskydd piss dom lägger till i spelet. Detta slipper man ju om man tankar spelet.

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Problematick:

Nej, varför skulle det lagga? Det är bara sjukt irriterande att man måste vara uppkopplad när man spelar samt att anti pirateskydd piss dom lägger till i spelet. Detta slipper man ju om man tankar spelet.

Vem sitter offline idag?
Om ens nät går ner så kan man passa på att göra annat, deras anitpirate-skydd är ju knappast något som skadar dig när du spelar.

Fokusera på annat istället för att hitta på värdelösa anledningar till att sprida hat mot ett företag som vill skydda sina ägodelar.

Permalänk
Skrivet av Xenir:

Vem sitter offline idag?
Om ens nät går ner så kan man passa på att göra annat, deras anitpirate-skydd är ju knappast något som skadar dig när du spelar.

Fokusera på annat istället för att hitta på värdelösa anledningar till att sprida hat mot ett företag som vill skydda sina ägodelar.

Känner väldigt många som gör det, brukar köra offline när jag är på landet utan internet. Sen så är det helt idiotiskt att de försöker sätta dit spärrar som aldrig fungerar.

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk

Hade varit kul om de släppte ett fulllängds HL3 istf HL2E3, men vi får nog vara glada om de släpper något nytt HL alls.