Snart 4 veckors väntan på leverans från Webhallen.

Permalänk
Medlem

Snart 4 veckors väntan på leverans från Webhallen.

Hej!

Den 25e juli beställde jag lite saker från webhallen. Märkte dock att 2 av varorna jag hade beställt inte fanns i lager så jag ringde in på måndagen och avbokade det som inte fanns i lager från ordern. Sedan på eftermiddagen blev ordern behandlad och jag fick ett kolli-id för att spåra försändelsen.
Under hela veckan hände det dock ingenting, när jag spårade försändelsen på postens hemsida stod det endast "elektronisk förhandsinformation har mottagits" så jag skickade ett email till dem den andra augusti och fick sedan svar den 6e förra veckan att dem skulle kolla upp det och höra av sig senare under dagen.
Dock var det ingen som hörde av sig så jag ringde in på tisdagen och frågade vad som var problemet. Dem sa då att varan låg på deras lager och det hade blivit nå fel när jag hade avbeställt 2 saker så den hade aldrig skickats iväg. Personen på deras kundsupport sa dock att den skulle skickas iväg senare i eftermiddag och att jag skulle då se detta på kolli-idt. Dock så hade det inte hänt nånting när jag senare sökte på kolli-idt utan var fortfarande bara "elektronisk förhandsinformation har mottagits".
Ringde igen dagen efter och då sa dem samma sak, varan fanns på lagret och dem skulle skicka den senare den dagen, samma visa igen fast ingen vara hade sänts när jag sökte på kolli-idt. Väntade veckan ut med hopp om att ordern skulle komma men ingenting hände, ringde in denna vecka igen på måndagen där personen sa att han skulle kolla upp med lagret och posten för att ta reda på vart den tagit vägen, personen skulle höra av sig senare under dagen men detta hände inte.
Har nu väntat 3 veckor på att få min order, börjar bli jävligt trött på det här, varför kan dem inte skicka en helt ny försändelse och sedan lösa problemet om det ligger hos posten? Går ju inte ens att avboka nu när ordern är "skickad" enligt dem så får väll göra en chargeback genom paypal om det inte blir nå framgsteg nästa vecka.

Permalänk
Medlem

låter ju helt sjukt, skickade PM till webhallen här på forumet, så får du se vad dom säger

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

Beställde hårddisk + sata kabel, därifrån tyckte det tog väldigt lång tid innan den kom fram.. tog väl ett par veckor, fast det stog att saker som finns i lager skulle skickas direkt. Gör inte att man blir sugen på att beställa mer saker därifrån, även om deras hemsida ser väldigt seriös ut.

Permalänk
Webhallen

Hej Klabber, skicka ordernr till mig på PM så kollar jag vad som hänt.
Låter onekligen vädligt märkligt, något måste ha buggat ut rejält i vårt system när varor avbokades skulel jag gissa på. Sen har det fortfarande sätt rätt ut överallt varför du fått svaret att det är på g. (Det är min teori iaf)
Men som sagt skicka PM så går jag till botten med det här.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej Klabber, skicka ordernr till mig på PM så kollar jag vad som hänt.
Låter onekligen vädligt märkligt, något måste ha buggat ut rejält i vårt system när varor avbokades skulel jag gissa på. Sen har det fortfarande sätt rätt ut överallt varför du fått svaret att det är på g. (Det är min teori iaf)
Men som sagt skicka PM så går jag till botten med det här.

Tack för svaret, har skickat ett PM med mitt ordernr.

Permalänk
Webhallen

Du bör få samtal från vår kundtjänst alldeles strax (om du inte redan fått det dvs).

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Sweclockers sätter brand i häcken på företagen...

Power to the people

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Skriva gärna hur det hela slutar så och vad som gick snett. Vore intressant och se hur webhallen löser det. Kul och se att de är aktiva på forumet.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Webhallen

BTW så var problemet här någon riktigt mysko bugg som vi aldrig stött på förut. Blev något fel när vissa produkter avbeställdes från ordern som gjorde att de kvarvarande fastnade i någon slags vakuum där systemet tyckte att de var skickade och rapporterade detta inklusive kollinummer trots att de inte gått iväg.
Kan inte be annat än om ursäkt och säga att IT jobbar på att återskapa och sedan fixa problemet.
Dock skeppar vi cirka en miljon ordrar om året och har aldrig stött på detta oss verterligen förut så det lär iaf inte vara något som drabbar fler (inte för att det gör det roligare för Klabber men vi försöker gottgöra honom lite).

Trevlig helg!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Blev uppringd av en från Webhallen på fredagen som sa att dem skulle skicka en ny order nu på måndag, dem skulle även skicka med ett vallfritt spel till 3DS gratis för det blev så mycket krånglel. Skönt att det löste sig till slut !
EDIT: Såg precis att spelet dem skulle skicka med gratis inte fanns i lager, hoppas man slipper vänta ännu längre nu

Permalänk
Medlem

Bra att de ordnade sig, ännu bättre att du fick en form av ersättning. Tur så är Webhallen ett seriöst företag som bryr sig om sin image

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Klabber:

Blev uppringd av en från Webhallen på fredagen som sa att dem skulle skicka en ny order nu på måndag, dem skulle även skicka med ett vallfritt spel till 3DS gratis för det blev så mycket krånglel. Skönt att det löste sig till slut !
EDIT: Såg precis att spelet dem skulle skicka med gratis inte fanns i lager, hoppas man slipper vänta ännu längre nu

Kan bekräfta att spelet finns på lager till dig och det skickas på måndag morgon.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Webhallen <3

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED