Snart 4 veckors väntan på leverans från Webhallen.
Hej!
Den 25e juli beställde jag lite saker från webhallen. Märkte dock att 2 av varorna jag hade beställt inte fanns i lager så jag ringde in på måndagen och avbokade det som inte fanns i lager från ordern. Sedan på eftermiddagen blev ordern behandlad och jag fick ett kolli-id för att spåra försändelsen.
Under hela veckan hände det dock ingenting, när jag spårade försändelsen på postens hemsida stod det endast "elektronisk förhandsinformation har mottagits" så jag skickade ett email till dem den andra augusti och fick sedan svar den 6e förra veckan att dem skulle kolla upp det och höra av sig senare under dagen.
Dock var det ingen som hörde av sig så jag ringde in på tisdagen och frågade vad som var problemet. Dem sa då att varan låg på deras lager och det hade blivit nå fel när jag hade avbeställt 2 saker så den hade aldrig skickats iväg. Personen på deras kundsupport sa dock att den skulle skickas iväg senare i eftermiddag och att jag skulle då se detta på kolli-idt. Dock så hade det inte hänt nånting när jag senare sökte på kolli-idt utan var fortfarande bara "elektronisk förhandsinformation har mottagits".
Ringde igen dagen efter och då sa dem samma sak, varan fanns på lagret och dem skulle skicka den senare den dagen, samma visa igen fast ingen vara hade sänts när jag sökte på kolli-idt. Väntade veckan ut med hopp om att ordern skulle komma men ingenting hände, ringde in denna vecka igen på måndagen där personen sa att han skulle kolla upp med lagret och posten för att ta reda på vart den tagit vägen, personen skulle höra av sig senare under dagen men detta hände inte.
Har nu väntat 3 veckor på att få min order, börjar bli jävligt trött på det här, varför kan dem inte skicka en helt ny försändelse och sedan lösa problemet om det ligger hos posten? Går ju inte ens att avboka nu när ordern är "skickad" enligt dem så får väll göra en chargeback genom paypal om det inte blir nå framgsteg nästa vecka.