Permalänk
Medlem

Google Now strular

Lekte lite med Galaxy Nexus med Google Now på svenska igår men tyckte inte om det pga att korten funkar inte. Så jag bytte tillbaka till English, US

Men ny när jag söker på "weather" så gör den bara en google sökning, men om jag säger "weather new york/bankok" så kommer kortet upp och den läser upp.

När jag sade "weather" för en vecka sedan så lästen den upp vädret där jag var, Nacka/Visby.

Har kollat runt lite och försökt ändra lite inställningar men funkar inte.

Tilläggas, jag kan inte tex stänga av WiFi om jag säger "turn off wifi"

Tack på förhand

Visa signatur

“It was luxuries like air conditioning that brought down the Roman Empire. With air conditioning their windows were shut; they couldn’t hear the barbarians coming.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sectrum:

Lekte lite med Galaxy Nexus med Google Now på svenska igår men tyckte inte om det pga att korten funkar inte. Så jag bytte tillbaka till English, US

Men ny när jag söker på "weather" så gör den bara en google sökning, men om jag säger "weather new york/bankok" så kommer kortet upp och den läser upp.

När jag sade "weather" för en vecka sedan så lästen den upp vädret där jag var, Nacka/Visby.

Har kollat runt lite och försökt ändra lite inställningar men funkar inte.

Tilläggas, jag kan inte tex stänga av WiFi om jag säger "turn off wifi"

Tack på förhand

Kolla på dina inställningar i Inställningar > Språk och inmatning > Röstsökning och text-till-tal. Kan vara något där men har hänt samma för mig men störde mig inte så myket på de och så kan jag inte heller stänga av wifi google kanske inaktiverade det för oss utanför usa när dom la till andra språk:)

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem

Där har jag Default language English, US
Speech output- always speak och hotword detection.

Visa signatur

“It was luxuries like air conditioning that brought down the Roman Empire. With air conditioning their windows were shut; they couldn’t hear the barbarians coming.”

Permalänk
Medlem

Kan tillägga att det verkar bara vara USA´s väder som funkar :/

Visa signatur

“It was luxuries like air conditioning that brought down the Roman Empire. With air conditioning their windows were shut; they couldn’t hear the barbarians coming.”