Diskussion: vapen i DayZ

Permalänk

Diskussion: vapen i DayZ

Skrivet av Freddan962:

Äh, det är lungt. Det är så klart inte bara jag som följer med dit, har en polare med AS50 TWS som täcker mig om något skulle gå fel.

Du vet att AS50 TWS inte finns med i modden va? Så inte för vara dryg men antagligen har du 1. spawnat in den själv med hack 2. Lirar med nån som använder hacks. 3. skjutit nån/hittat nån död/ hittat ett tält med den i.
Personligen hoppas jag på alterantiv tre då alla jävla fuskare förstör spelet

För dem som bara lirar day-z och inte lirat vanliga arma så är AS50 TWS en AS50 med värme sikte. Ganska overkill

Edit: oj såg nu det var din polare som hade den. Men hoppas ändå ni bara hittat den och inte visste om att den inte är ''legit''

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bävra jävel:

Du vet att AS50 TWS inte finns med i modden va? Så inte för vara dryg men antagligen har du 1. spawnat in den själv med hack 2. Lirar med nån som använder hacks. 3. skjutit nån/hittat nån död/ hittat ett tält med den i.
Personligen hoppas jag på alterantiv tre då alla jävla fuskare förstör spelet

För dem som bara lirar day-z och inte lirat vanliga arma så är AS50 TWS en AS50 med värme sikte. Ganska overkill

Edit: oj såg nu det var din polare som hade den. Men hoppas ändå ni bara hittat den och inte visste om att den inte är ''legit''

Den fanns förr i spelet om jag inte har fel så det kan ju faktiskt vara så att dom bara hittade en äldre spelare som dom dödade.

Permalänk
Skrivet av Korvsson:

Den fanns förr i spelet om jag inte har fel så det kan ju faktiskt vara så att dom bara hittade en äldre spelare som dom dödade.

Är rätt säker på du tänker på L85 AWS som också är ett vapen med värme sikte. Den är dock en brittisk automatkarbin. Till skillnad ifrån AS50/AS50 TWS som är ett prickskytte gevär med relativt grov kaliber

Då L85an togs bort ett tag men har sen ett tag tillbaks kommit tillbaka så antar jag det var den du tänkte på?

Permalänk
Skrivet av str0mback:

AS50 TWS har aldrig funnits i spelet om jag minns rätt, dock så fanns M107 med TWS ett tag, som nu också är borttagen.

AS50 TWS förekommer definitivt. Dock väldigt sällsynta.

http://www.dayzwiki.com/wiki/AS50

"There exist some lingering TWS (Thermal Weapons Sight) versions of this rifle in DayZ. They were previously removed from spawns in the 1.5.x update but sometimes do re-appear, most likely from a veteran losing it or a hacker spawning it into the game."

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk

Va dillar ni om...AS50 finns visst i DayZ, vi har själva en, kanske t.o.m två stycken i vårat camp...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Va dillar ni om...AS50 finns visst i DayZ, vi har själva en, kanske t.o.m två stycken i vårat camp...

Läs lite mer noggrant, dem syftar på AS50 Med Thermal scope.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Va dillar ni om...AS50 finns visst i DayZ, vi har själva en, kanske t.o.m två stycken i vårat camp...

AS50 AWS = Inte vanliga AS50.
AWS har samma form av IR-sikte som L85:an.

Permalänk
Skrivet av TheDiddler:

Läs lite mer noggrant, dem syftar på AS50 Med Thermal scope.

Skrivet av 511:

AS50 AWS = Inte vanliga AS50.
AWS har samma form av IR-sikte som L85:an.

Sry, my bad Tycker att Thermal scope borde tas bort helt, eller nerfas ordentligt faktiskt

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Sry, my bad Tycker att Thermal scope borde tas bort helt, eller nerfas ordentligt faktiskt

Ja alltså thermal är helt stört överdrivet. Hittade en L85A2 AWS vid en crash site för två dagar sen. Det är så sjukt enkelt att spotta levande med den så det är inte sant.

Permalänk
Skrivet av TheDiddler:

Ja alltså thermal är helt stört överdrivet. Hittade en L85A2 AWS vid en crash site för två dagar sen. Det är så sjukt enkelt att spotta levande med den så det är inte sant.

Haha, har aldrig hittat en "legit" L85A2 AWS ingame. Har bara dödat hackers med den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddan962:

Haha, har aldrig hittat en "legit" L85A2 AWS ingame. Har bara dödat hackers med den.

Hittade min sån på första crash siten jag sprang på

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDiddler:

Hittade min sån på första crash siten jag sprang på

Vissa har tur ^_^

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Polaren jag spelar med lootade en L85 av en annan spelare som försökte döda han. Kan bara nämna att polaren var ganska ny spwanad och hade bara en Enfield som vapen kan tänka mig snubben med L85'an blev "ganska" sur...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Sry, my bad Tycker att Thermal scope borde tas bort helt, eller nerfas ordentligt faktiskt

är inte det en simulator? således kan man nerfa något IRL?

Permalänk
Medlem

blir lite off topic här men jag tycker de borde finnas vapen med FLIR dock borde det också finna saker som motverkar det så som anti-ir Ghilli dräkter eller rökgranater som man inte kan se igenom med FLIR

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDiddler:

Ja alltså thermal är helt stört överdrivet. Hittade en L85A2 AWS vid en crash site för två dagar sen. Det är så sjukt enkelt att spotta levande med den så det är inte sant.

Skrivet av Freddan962:

Haha, har aldrig hittat en "legit" L85A2 AWS ingame. Har bara dödat hackers med den.

Skrivet av TheDiddler:

Hittade min sån på första crash siten jag sprang på

Skrivet av Shrudder:

Vissa har tur ^_^

Skrivet av Kryll:

Polaren jag spelar med lootade en L85 av en annan spelare som försökte döda han. Kan bara nämna att polaren var ganska ny spwanad och hade bara en Enfield som vapen kan tänka mig snubben med L85'an blev "ganska" sur...

Haha! Jag och några polare dödade en bandit med en L85A2 AWS och vi blev alldeles uppspelta. Sen så for vi till Pobeda dam, och hittade 5 tält med M249 SAW i, säkert 7-8 AK och 3 snipers. En jädrans massa mat också. Så vi snodde allt, och mitt i röran så tappade vi bort L85an... Hittade kanske en timme efter det en ny helicrash, och gissa vad som låg under dörren? Jo en L85A2 AWS

Permalänk
Skrivet av Focal:

Haha! Jag och några polare dödade en bandit med en L85A2 AWS och vi blev alldeles uppspelta. Sen så for vi till Pobeda dam, och hittade 5 tält med M249 SAW i, säkert 7-8 AK och 3 snipers. En jädrans massa mat också. Så vi snodde allt, och mitt i röran så tappade vi bort L85an... Hittade kanske en timme efter det en ny helicrash, och gissa vad som låg under dörren? Jo en L85A2 AWS

Haha, fan vad gött

Permalänk
Medlem
Skrivet av Focal:

Haha! Jag och några polare dödade en bandit med en L85A2 AWS och vi blev alldeles uppspelta. Sen så for vi till Pobeda dam, och hittade 5 tält med M249 SAW i, säkert 7-8 AK och 3 snipers. En jädrans massa mat också. Så vi snodde allt, och mitt i röran så tappade vi bort L85an... Hittade kanske en timme efter det en ny helicrash, och gissa vad som låg under dörren? Jo en L85A2 AWS

Somliga har fett med tur!

Permalänk
Hedersmedlem

*Inlägg flyttade*

Det blev lite off-topic i ursprungstråden och jag tyckte att diskussionen förtjänade en egen tråd.

Permalänk
Avstängd

Hrm, jeg fant en FN FAL med nattsikte, men denne skal visst ikke kunne brukes på dagen for det er visst ikke mulig å slå av nattsiktefunksjonen.
Fant denne ved et helikoptervrak sammen med 3 magasin.

Permalänk
Medlem

Jag hittade ett tält med 7 stycken AS-50 TWS & 10 magasin, jag tog upp en och herregud vad jag älskar den, ser varenda mänskliga rörelse i siktet.

Dessvärre är jag rädd att jag blir anklagad för fusk ? Jag har möjligheten att byta ut den mot min M4A1 men man vill ju knappt.

Jag vet vilken server och plats tältet va på så vill någon ha en så får ni själv gå dit, jag kan inte garantera att det finns kvar men jag tog en bara & jag kan absolut inte hjälpa om ni får ban eller liknanade för att ta upp den.

Vad tycker ni, ska jag droppa vapnet eller ska jag behålla den ?

Kan alternativt byta mot nån Light Machine gun.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cubebenq:

Jag hittade ett tält med 7 stycken AS-50 TWS & 10 magasin, jag tog upp en och herregud vad jag älskar den, ser varenda mänskliga rörelse i siktet.

Dessvärre är jag rädd att jag blir anklagad för fusk ? Jag har möjligheten att byta ut den mot min M4A1 men man vill ju knappt.

Jag vet vilken server och plats tältet va på så vill någon ha en så får ni själv gå dit, jag kan inte garantera att det finns kvar men jag tog en bara & jag kan absolut inte hjälpa om ni får ban eller liknanade för att ta upp den.

Vad tycker ni, ska jag droppa vapnet eller ska jag behålla den ?

Kan alternativt byta mot nån Light Machine gun.

Behåll det du, de har sagt att de inte bannar någon som har plockat upp ett vapen efter en hackare, det är bara de som spawnar in de själv som blir bannad.

Permalänk
Skrivet av Cubebenq:

Jag hittade ett tält med 7 stycken AS-50 TWS & 10 magasin, jag tog upp en och herregud vad jag älskar den, ser varenda mänskliga rörelse i siktet.

Dessvärre är jag rädd att jag blir anklagad för fusk ? Jag har möjligheten att byta ut den mot min M4A1 men man vill ju knappt.

Jag vet vilken server och plats tältet va på så vill någon ha en så får ni själv gå dit, jag kan inte garantera att det finns kvar men jag tog en bara & jag kan absolut inte hjälpa om ni får ban eller liknanade för att ta upp den.

Vad tycker ni, ska jag droppa vapnet eller ska jag behålla den ?

Kan alternativt byta mot nån Light Machine gun.

Vilken server/plats var detta på?