Nexus 7 eller Samsung Galaxy Tab 2 7.0?

Permalänk

Nexus 7 eller Samsung Galaxy Tab 2 7.0?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

Tror skärmarna är rätt så lika, Nexus 7 har sedan ett enormt övertag med Tegra 3 processorn (och Jellybean) jämfört med den antika Tegra 2 i Tab 2.

Permalänk
Skrivet av murklor:

Tror skärmarna är rätt så lika, Nexus 7 har sedan ett enormt övertag med Tegra 3 processorn (och Jellybean) jämfört med den antika Tegra 2 i Tab 2.

Tack för ditt snabba svar!

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

Nexus 7. Är otroligt nöjd med min än så länge. Tror också att skärmarna är rätt lika bara att Nexusen har högre upplösning.
Den är ju inte revolutionerande men den är fan inte dålig. Ännu inte upplevt flimret som vissa upplever med låg ljusnivå på skärmen.

Sen är den en Nexus. Så uppdateringar kommer man nog ha ett bra tag eftersom dom kommer direkt från Google. Vet inte om jag skulle räkna med samma sak på Samsungs.
Sen sitter ju faktiskt Nexusen på en Tegra 3 och Samungen på en "gammal" Tegra 2.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Galaxy tab 2 har inte tegra 2 utan TI OMAP 4430.

Permalänk

Prestanda mässigt så är tab 7,7 närmare nexus7. Då får man en bättre skärm, sdkortplats och 3g.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Använder tab 2 7" är väldigt nöjd med den faktist men skulle jag köpa en nu hade blivit nexus

Permalänk

Nexus- modeller har ju ett väldigt bra mjukvarustöd också, så att du är garanterad senaste versionen av android ett par år framöver. Nexus är ju i alla fall för mig det självklara valet bara av den anledningen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Om du någonsin börjar ta saker för seriöst, ta en sekund och betänk att vi alla trots allt är talande apor med datorer som flyger runt i rymden på ett enormt klotformat biologiskt rymdskepp och äter ost.

Permalänk
Medlem

Vet inte om du köpt någon än.
Många Tab 2 7" har hamnat på marknaden tack vare Samsungs kampanjer med sån på köpen vid köp av vissa större TV:n. Kolla om det går att haffa en ny eller obetydligt använd sån billigt från någon som fått en extra platta den inte behöver.