Konvertera många xlr filer till pdf.

Permalänk
Medlem

Konvertera många xlr filer till pdf.

Hej alla.

Jag har ett litet bekymmer. Problemet är att jag har en MASSA gamla xlr-filer som jag skulle behöva göra om till pdf-filer för att kunna läsa dom i en Androidbaserad plattform.

Visst, man kan gå in i MS Works och skriva ut varje fil som PDF, men detta skulla ta flera dagar att göra.
Google brukar vara min vän, men denna gången svek han mig.

Det finns även "online-converters", men det går inte det heller då det är något känsligt innehåll.

Hjälp skulle uppskattas.

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB

Permalänk

Adobe Acrobat Pro har en batch conversion funktion där du kan välja alla dina filer som ska konverteras. Den finns i en testversion att ladda ner från adobe.com

Visa signatur

The Programmer

Permalänk
Medlem

Är inte säker, men Calibre borde klara det. Klarar extremt många format och är gjort för e-boksläsare och andra mobila enheter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator: Intel i7 2600K@4.5GHz // 8GB RAM // GTX 780 | Frugans: Intel i7-6700K // 16GB RAM // GTX 1080

Permalänk
Medlem

Kikade på båda programmen och de verkar inte stödja xlr

Visa signatur

ASUS X99 Deluxe II | Intel i7 6850K 3.6 GHz | 2 x GTX 1080 Strix | 4 x Corsair 8 GB DDR4 3000 MHz CL15 Vengeance | Samsung 850 Evo 500 GB | OCZ Vertex 4 128 GB | Western Digital 2 TB

Permalänk
Medlem

Upptäckte att mitt förslag bara stödde Works wps-filer...

Visa signatur

mb = millibit!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xenopsy:

Kikade på båda programmen och de verkar inte stödja xlr

Missade att det var kalkylark och inte motsvarigheten till Word. Det verkar som om filerna får att öppna i Excel (har ingen att prova med). I så fall kan du ju göra ett macro eller om du har lite programmeringsvana skriva ett script/program som använder Excels COM-objekt och öppnar och sedan sparar alla filer som PDF:er.

Inte helt trivialt men är det verkligen många filer kan det vara värt besväret...

Visa signatur

Min dator: Intel i7 2600K@4.5GHz // 8GB RAM // GTX 780 | Frugans: Intel i7-6700K // 16GB RAM // GTX 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Earthchill:

Missade att det var kalkylark och inte motsvarigheten till Word. Det verkar som om filerna får att öppna i Excel (har ingen att prova med). I så fall kan du ju göra ett macro eller om du har lite programmeringsvana skriva ett script/program som använder Excels COM-objekt och öppnar och sedan sparar alla filer som PDF:er.

Inte helt trivialt men är det verkligen många filer kan det vara värt besväret...

Får se om jag kan slänga ihop nått på C sharp. Men det är ju inte helt lätt men förmodligen värt besväret. Ska titta lite mer på det.

Visa signatur

Permalänk

Av någon anledning läste jag din xlr som xls...

Det ska tydligen gå att öppna ett .xlr dokument i Excel genom att ändra filändelsen från .xlr till .xls Om detta funkar med din typ av xlr filer så kan en lösning vara att döpa om filändelsen och med lite tur så funkar det sen att konvertera med Acrobat Pro i batch funktionen.

Om inte med nåt annat program så går det ju ganska fort att skriva ett program i C# som döper om filändelserna.

Har tyvärr inte nån xlr fil som jag kan testa med...

Visa signatur

The Programmer

Permalänk