Webhallen. Inkompetens på en annan nivå.

Permalänk
Medlem

Webhallen. Inkompetens på en annan nivå.

Allt började med att jag beställde en del saker av webhallen. Jag betalade i förskott med min internetbank och allt var frid och fröjd. trodde jag... Pengarna dras från mitt konto utan varken orderbekräftelse eller någon form av respons. Jag skickar ett mail till kundtjansten som inte besvarar det. Dagen efter ringer jag in och får tag på en nisse som ser min order samt säger att nagot blivit fel mellan bankerna. Han lovar att han kan fixa det direkt och säger att jag kan hämta ut paketet efter 2 timmar genom att nge mitt namn och telefonnummer. Dagen efter åker jag in och ska hämta mina saker. I butiken blir jag nekad allt och killen på kundtjansten verkar inte ha gjort någonting. Jag har bevis på att pengarna dragits och jag har transaktionen med datum. Trots detta får jag inte hämta ut mina saker. Jag har alltså åkt in till butiken helt i onödan och mina pengar är låsta så jag kn heler inte köpa andra delar. Detta är inte första gången jag har problem med skräphallen men det blir definitivt den sista..
Det skulle vara trevligt om webhallens representant kan svara på detta.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av j0h4nN:

Allt började med att jag beställde en del saker av webhallen. Jag betalade i förskott med min internetbank och allt var frid och fröjd. trodde jag... Pengarna dras från mitt konto utan varken orderbekräftelse eller någon form av respons. Jag skickar ett mail till kundtjansten som inte besvarar det. Dagen efter ringer jag in och får tag på en nisse som ser min order samt säger att nagot blivit fel mellan bankerna. Han lovar att han kan fixa det direkt och säger att jag kan hämta ut paketet efter 2 timmar genom att nge mitt namn och telefonnummer. Dagen efter åker jag in och ska hämta mina saker. I butiken blir jag nekad allt och killen på kundtjansten verkar inte ha gjort någonting. Jag har bevis på att pengarna dragits och jag har transaktionen med datum. Trots detta får jag inte hämta ut mina saker. Jag har alltså åkt in till butiken helt i onödan och mina pengar är låsta så jag kn heler inte köpa andra delar. Detta är inte första gången jag har problem med skräphallen men det blir definitivt den sista..
Det skulle vara trevligt om webhallens representant kan svara på detta.

Du kan ju alltid skicka ett PM och/eller skriva i Webhallens tråd.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av j0h4nN:

Allt började med att jag beställde en del saker av webhallen. Jag betalade i förskott med min internetbank och allt var frid och fröjd. trodde jag... Pengarna dras från mitt konto utan varken orderbekräftelse eller någon form av respons. Jag skickar ett mail till kundtjansten som inte besvarar det. Dagen efter ringer jag in och får tag på en nisse som ser min order samt säger att nagot blivit fel mellan bankerna. Han lovar att han kan fixa det direkt och säger att jag kan hämta ut paketet efter 2 timmar genom att nge mitt namn och telefonnummer. Dagen efter åker jag in och ska hämta mina saker. I butiken blir jag nekad allt och killen på kundtjansten verkar inte ha gjort någonting. Jag har bevis på att pengarna dragits och jag har transaktionen med datum. Trots detta får jag inte hämta ut mina saker. Jag har alltså åkt in till butiken helt i onödan och mina pengar är låsta så jag kn heler inte köpa andra delar. Detta är inte första gången jag har problem med skräphallen men det blir definitivt den sista..
Det skulle vara trevligt om webhallens representant kan svara på detta.

Innan du gör massa sådana trådar pma först webbhallen och ta reda på saker. Klart att det finns idioter lite varstans men det brukar ordna sig i de flesta fall när man får tag på vettiga snubbar! Klart att när de omsätter ganska många ordrar så borde det funka men tittat överallt under beställningar etc etc?

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Kör på inet nästa gång. Sjukt bra service, snabbt frakt osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Innan du gör massa sådana trådar pma först webbhallen och ta reda på saker. Klart att det finns idioter lite varstans men det brukar ordna sig i de flesta fall när man får tag på vettiga snubbar! Klart att när de omsätter ganska många ordrar så borde det funka men tittat överallt under beställningar etc etc?

"innan du gör massa sånna trådar" Jag har varit i butiken personligen och jag har talat med kundtjanst, samt skickat PM. Varför utgår du ifrån att jag inte har skickat PM? Du borde tänka efter och läsa innan du skriver.

Skrivet av DavidtheDoom:

Du kan ju alltid skicka ett PM och/eller skriva i Webhallens tråd.

jag sökte efter webhallens tråd men jag hittade den inte :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av trisse23:

Innan du gör massa sådana trådar pma först webbhallen och ta reda på saker. Klart att det finns idioter lite varstans men det brukar ordna sig i de flesta fall när man får tag på vettiga snubbar! Klart att när de omsätter ganska många ordrar så borde det funka men tittat överallt under beställningar etc etc?

(Om) man får tag i nån. Webhallen svarar nästan aldrig i telefon och så tar det många dagar innan dom svarar på mail

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av j0h4nN:

Jag har varit i butiken persligen och jag har talat med kundtjanst. Läs innan du skriver

jag sökte efter webhallens tråd men jag hittade den inte :/

Webhallens profil här på swec: http://www.sweclockers.com/profil/webhallen

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Förstår din frustration! Hade med varit rasande om jag hade betalat dyra pengar för varor och affären man köper ifrån påstår att du inte har köpt sakern!

Även om dom har hand om många ordrar samtidigt så tycker jag att ett så pass grovt fel aldrig borde få inträffa!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

jag har redan skickat pm till webhallen. fattar inte varför folk utgår från att jag inte har det :/
men tack för hjälpen allihop

Permalänk
Medlem

Ett tips kan ju vara att ta det på faktura nästa gång. Då kan du iaf vara säker på att få skiten innan pengarna ryker

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Ett tips kan ju vara att ta det på faktura nästa gång. Då kan du iaf vara säker på att få skiten innan pengarna ryker

haha det är sant. brukar faktiskt välja faktura. men att behöva klassa webhallen som ett B företag och betala i efterskott ska man inte behöva göra tycker jag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0h4nN:

haha det är sant. brukar faktiskt välja faktura. men att behöva klassa webhallen som ett B företag och betala i efterskott ska man inte behöva göra tycker jag...

Allting blir väl mycket värre när det händer en själv. Jag har inte haft några problem med Webhallen (än iaf), och har beställt saker både med kort, internetbank och faktura.

Permalänk

Samma skit hände mig på cdon. Beställer enbart av inet nu.

Visa signatur

Fractal design r3, Asus cu 2 7970 3gb , i5 2500 4ghz , antec kuhler h20 620, 2tb hdd,16 gb corsair 1333mhz ram, 750w nätagg, corsair ssd

Permalänk
Medlem

Själv har jag aldrig haft problem med webhallen på det sättet och jag är inte heller säker på om detta kan skyllas endast på dom.
Dock finns det andra butiker finns där internetbankbetalningen kan va skum, exempelvis att ordern har blivit lagt och betald från din sida men inte blivit registrerad korrekt på butikens sida. Oftast hände detta när man betalade över mobilt bredband och att vissa sidor var tvungna att ha en stabil anslutning och laddas korrekt. Skumt men sant. Sedan jag slopade de flesta betalningar över mobila bredbandet så har det blivit väldigt få ordrar/betalningar som fastnat i växlar osv...

Permalänk
Avstängd

Håller med om att kundtjänsten på webhallen verkar tveksam. Skulle ringa och beställa en kylare, allt skulle passa sa han (efter jag beskrev min hårdvara)
Men efter jag gick in på tillverkarens hemsida var man tyungen att beställa special fäste för att det ska passa. Tur att jag kolla innan, hade jag trott på killen på kundtjänsten skulle jag få hem en kylare som inte passade.

Webhallen verkar vara ungefär som Kjell & co när det gäller kunnighet på datorkomponenter.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Håller med om att kundtjänsten på webhallen verkar tveksam. Skulle ringa och beställa en kylare, allt skulle passa sa han (efter jag beskrev min hårdvara)
Men efter jag gick in på tillverkarens hemsida var man tyungen att beställa special fäste för att det ska passa. Tur att jag kolla innan, hade jag trott på killen på kundtjänsten skulle jag få hem en kylare som inte passade.

Webhallen verkar vara ungefär som Kjell & co när det gäller kunnighet på datorkomponenter.

Det kan jag personligen intyga efter att dom har skickat 3 defekta grafikkort till mig.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Det kan jag personligen intyga efter att dom har skickat 3 defekta grafikkort till mig.

Kollar dom att alla grafikkort i alla grafikkortslådor fungerar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Kollar dom att alla grafikkort i alla grafikkortslådor fungerar?

Webhallen testade varje grafikkort innan dom skickade ut ett nytt och då antar att jag dom är defekta.

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Du kan ju alltid skicka ett PM och/eller skriva i Webhallens tråd.

Skrivet av j0h4nN:

jag sökte efter webhallens tråd men jag hittade den inte :/

Det är ej tillåtet att ta upp enskilda fall i butikstrådarna här på swec (swec egna regler) om ni inte visste det dvs gäller alla butikstrådar som inet,komplett,cdon,etc.
Så det hade med andra ord inte hjälpt så mycket om du hade hittat tråden.
Det enda du kan göra är skicka pm heller skapa en egen tråd som den här.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Webhallen

Hej, jag har svårt att sia i vad som hänt om jag inte har ett ordernummer.
Möjligt är ju att något hänt med transaktionen som gjort att det blivit ett avbrott just mellan betalning och redogörandet av ordern.
(Precis så som Dalton Sleeper spekulerar.)

Däremot verkar det oerhört klantigt om du fått info om att kunna gå till butiken och de inte lämnade ut varorna till dig. Det ber jag verkligen om ursäkt för, hade själv inte varit så sugen på att åka iväg till en butik bara för att bli nekad att hämta ut det man betalt för när jag väl var på plats så jag förstår verkligen om du är riktigt förbannad.
Samma sak igen, har jag ordernummer eller iaf ditt användarnamn på vår sida eller något i den stilen så kan jag söka på det hela för att se var det hela gick snett.

Angående kundtjänsten så har vi i veckan anställd två heltidsmedarbetare till, när de är varma i kläderna hoppas vi att kunna höja kvalitetsnivån ytterligare några snäpp.

Vad det gäller den tekniska kompetensen så varierar det såklart från person till person.
Med ca 100 butikssäljare/kundtjänstmedarbetare så kan nivån variera något och givetvis har de, precis som alla andra, ibland vissa områden som de inte är lika kunniga på som inom andra. Eftersom vi har sveriges bredaste, lagerförda, sortiment (av hemel, hårdvara, spel, film, hushåll, gadgets osv.) så kan det ibland bli tufft när man ska kunna allt från microvågsugnar och digitalboxar till brädspel och vattenkylning.
Dock kan vi ju alltid bli bättre så vi tar åt oss av kritiken och ser över om det är fler utbildningar som ska till.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, jag har svårt att sia i vad som hänt om jag inte har ett ordernummer.
Möjligt är ju att något hänt med transaktionen som gjort att det blivit ett avbrott just mellan betalning och redogörandet av ordern.
(Precis så som Dalton Sleeper spekulerar.)

Däremot verkar det oerhört klantigt om du fått info om att kunna gå till butiken och de inte lämnade ut varorna till dig. Det ber jag verkligen om ursäkt för, hade själv inte varit så sugen på att åka iväg till en butik bara för att bli nekad att hämta ut det man betalt för när jag väl var på plats så jag förstår verkligen om du är riktigt förbannad.
Samma sak igen, har jag ordernummer eller iaf ditt användarnamn på vår sida eller något i den stilen så kan jag söka på det hela för att se var det hela gick snett.

Angående kundtjänsten så har vi i veckan anställd två heltidsmedarbetare till, när de är varma i kläderna hoppas vi att kunna höja kvalitetsnivån ytterligare några snäpp.

Vad det gäller den tekniska kompetensen så varierar det såklart från person till person.
Med ca 100 butikssäljare/kundtjänstmedarbetare så kan nivån variera något och givetvis har de, precis som alla andra, ibland vissa områden som de inte är lika kunniga på som inom andra. Eftersom vi har sveriges bredaste, lagerförda, sortiment (av hemel, hårdvara, spel, film, hushåll, gadgets osv.) så kan det ibland bli tufft när man ska kunna allt från microvågsugnar och digitalboxar till brädspel och vattenkylning.
Dock kan vi ju alltid bli bättre så vi tar åt oss av kritiken och ser över om det är fler utbildningar som ska till.

Eftersom jag inte har fått någon respons över
huvudtaget eller orderbekraftelse så är det lite svårt att bistå med ett ordernummer...

mitt användarnamn på eran hemsida är JohanHallden
telnr 0768194748

Permalänk
Webhallen
Skrivet av j0h4nN:

Eftersom jag inte har fått någon respons över
huvudtaget eller orderbekraftelse så är det lite svårt att bistå med ett ordernummer...

mitt användarnamn på eran hemsida är JohanHallden
telnr 0767194748

Det såg mycket riktigt märkligt ut i systemet.
Jag kan inte fixa något nu men vi återkopplar så fort vi kan på måndag!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

I feel you. Jag bokade det sista grafikkorten som dom hade inne av det jag skulle ha, fick bekräftelse på att det var reserverat till mig. Åker dit nästa dag och ska hämta ut det för att få höra att en av säljarna hade sålt det till nån kund som kommit in o frågat efter ett sånt kort. 2 timmar resväg tur och retur i onödan. SKITAFFÄR.

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det såg mycket riktigt märkligt ut i systemet.
Jag kan inte fixa något nu men vi återkopplar så fort vi kan på måndag!

Okej. Tack så mycket. såg nu att jag hade skrivit fel telefonnummer. det ska vara 0768194748.

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0h4nN:

Eftersom jag inte har fått någon respons över
huvudtaget eller orderbekraftelse så är det lite svårt att bistå med ett ordernummer...

mitt användarnamn på eran hemsida är JohanHallden
telnr 0767194748

Ordernummer ska man annars kunna se på sin profil under beställningar? För övrigt håller jag tummarna för att det löser sig!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Ordernummer ska man annars kunna se på sin profil under beställningar? För övrigt håller jag tummarna för att det löser sig!

Skickades från m.sweclockers.com

Jo det stämmer egentligen! Men saken är ju som sagt den att jag inte fick någon som helst indikation på att ordern ens var registrerad. Därav inget ordernummer. Jag fick inte heller något mail.

Skrivet av Dalton Sleeper:

Själv har jag aldrig haft problem med webhallen på det sättet och jag är inte heller säker på om detta kan skyllas endast på dom.
Dock finns det andra butiker finns där internetbankbetalningen kan va skum, exempelvis att ordern har blivit lagt och betald från din sida men inte blivit registrerad korrekt på butikens sida. Oftast hände detta när man betalade över mobilt bredband och att vissa sidor var tvungna att ha en stabil anslutning och laddas korrekt. Skumt men sant. Sedan jag slopade de flesta betalningar över mobila bredbandet så har det blivit väldigt få ordrar/betalningar som fastnat i växlar osv...

Att det blir strul mellan bankerna kan hända vilken butik som helst. Däremot att deras kundtjänst ger mig information om att det är löst och att jag kan hämta det i butik för att sedan bli nekad att plocka ut sakerna är oacceptabelt i mina ögon. Det kan inte skyllas på något annat än inkompetens.

Permalänk
Skrivet av Minisushi:

Samma skit hände mig på cdon. Beställer enbart av inet nu.

Mig med, snarare 4-5 gånger

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Inte webhallen ni ska klanka ned på, jävla fjanterier!
Utan folket bakom disken som inte kan jobbet överhuvudtaget eller om det är en ny person. Alla kan göra fel, ni är väl inte perfekta heller?

Jag har inte några problem alls med WH, ok lite småstrul med min laptop som jag inte fick tillbaka men det visade sig vara nåt helt annat.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Inte webhallen ni ska klanka ned på, jävla fjanterier!
Utan folket bakom disken som inte kan jobbet överhuvudtaget eller om det är en ny person. Alla kan göra fel, ni är väl inte perfekta heller?

Jag har inte några problem alls med WH, ok lite småstrul med min laptop som jag inte fick tillbaka men det visade sig vara nåt helt annat.

Folket bakom disken ÄR webhallen.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Det såg mycket riktigt märkligt ut i systemet.
Jag kan inte fixa något nu men vi återkopplar så fort vi kan på måndag!

Då ni kan vara lite halvsvåra att få¨tag på kan vil jag bara tilläga två saker.

A) I brist på kunnig personal ska inte personalen inte ge ett felaktigt svar. Hellre inget svar eller att erkänna att man inte vet än att ge felaktig information som kan ge felaktiga konsekvenser. Ni försöker bortförklara er genom att säga att det givetvis inte går att ha en så stor personalstyrka som alla är kunniga inom området. Javisst, men det äre inte det som är problemet. Problemet är i detta fallet att ni, trotts att ni inte vet, ger ewtt svar som då är felaktigt och som kan få stora konsekvenser.

B) Jag köpte nyligen lite prylar från er och pga att jag då hade möjlighet att hämta dem i er butik valde jag att få leveransen hos er butik. En vara visade sig vara felaktig, och ni vill inte byta ut den utan att jag måste komma in till er butik. Jag har ingen möjlighet till detta. I alla andra liknande fall jag varit med om skickar försäljaren ut ett returbrev eller låda som jag kan skicka tillbaka den felaktiga varan i så att ni kan skicka ut rätt. Jag tycker det är fel av er att kräva att jag som konsument ska rätta till erat misstag.

Det var mina två punkter, och anledningen till varför ni är ännu en butik att undvika.