Radeon HD 7750 till en dell inspiron(flaskhals?)

Permalänk
Medlem

Radeon HD 7750 till en dell inspiron(flaskhals?)

Hej!

Jag har en drygt 2 år gammal dell inspiron som kom med ett kasst grafikkort(Radeon HD 5450). För ett drygt år sedan uppgraderade jag till ett Radeon HD 6670 som gjorde att de spel jag spelade flöt på betydligt bättre. Nu har dessvärre detta grafikkort gått sönder, datorn startar inte när det är ikopplat, och jag ska köpa ett nytt.

Datorn har följande "stats":
Intel i3 530@2,93 Ghz.
4 GB ram

Skulle ett radeon hd 7750 vara en vettig budgetuppgradering? Spelar främst diablo 3 i nuläget. Kommer processorn att agera flaskhals och är det isåfall lika bra att köpa ett nytt hd 6670?

Permalänk

Kanske bättre att spara lite längre och bygga en ny dator?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Kanske bättre att spara lite längre och bygga en ny dator?

Kommer nog köpa en ny dator någon gång till jul men har i nuläget lite ledighet och vill kunna spela lite utan att investera tid/pengar i att fixa en ny dator. Vad jag kan se kostar detta grafikkort runt tusenlappen så det är ju inte så farligt.

Permalänk
Medlem

Kör på säger jag. Kommer nog gå bra utan för mycket flaskhals

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk

Vad har du för nätagg? Är du säker på att det är grafikkortet? Testa det i en annan dator.
Annars vore det inga problem med att sätta i detta kort.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Vad har du för nätagg?

7750 drar väl ändå mindre än 6670?

Till ts: Kör på, det borde fungera fint, särskilt om dina spel flöt på bra med ett 6670!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

7750 drar väl ändå mindre än 6670?

Till ts: Kör på, det borde fungera fint, särskilt om dina spel flöt på bra med ett 6670!

Kan varit så att nätagget dödade hans gamla grafikkort (budget nätagg som kommer med märkesdatorer ( då menar jag dell hp osv ) )

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Du har väll ändå garanti kvar å ditt 6670?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Vad har du för nätagg? Är du säker på att det är grafikkortet? Testa det i en annan dator.
Annars vore det inga problem med att sätta i detta kort.

Det som händer när datorn inte startar är att fläktarna startar upp på högvarv men den piper aldrig eller kommer vidare. Datorn startar inte med mitt hd 6670 men det startar med mitt hd 5450, prövade att byta 5 gånger i rad, så jag antar att det måste vara grafikkortet?

Om jag har missat något får ni gärna påpeka det, men kan det vara fel på något annat när datorn funkar helt perfekt med mitt hd 5450 men startar endast fläktarna med mitt hd 6670?

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Kan varit så att nätagget dödade hans gamla grafikkort (budget nätagg som kommer med märkesdatorer ( då menar jag dell hp osv ) )

Tack för att du svara

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Du har väll ändå garanti kvar å ditt 6670?

Jo det kan nog stämma, men jag antar att man får vänta på ett nytt kort tills de har fastställt att det är fel på kortet? eller kan man få pengarna tillbaka om det är så att det är fel på kortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alkro:

Jo det kan nog stämma, men jag antar att man får vänta på ett nytt kort tills de har fastställt att det är fel på kortet? eller kan man få pengarna tillbaka om det är så att det är fel på kortet?

Stämmer, har de inte inne 6670 kort så ska du få ett lika bra eller bättre kort, annars pengarna tillbaka.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841