Permalänk
Medlem

ny cpu o gpu = no input display

Okej så detta är mitt tredje inlägg o är desperat efter svar. Jag köpte en ny cpu o gpu i går men när jag koppla in det så står det no input display . Den starta utan ett pip i början o bara håller igång så hur länge som helst. Sen så sätter jag tillbaka mitt gamla cpu o då blir det långa konstanta pip.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om du kopplar in ditt gamla grafiikkort igen då? Vad händer då?

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk

Hej!

Du bör göra en bios reset när du byter CPU.
Långa pip brukar väl indikera problem med grafikortet. Prova att ta ur och tillbaka.
Kontrollera att Strömkablar till grafikortet sitter ordentligt.
Kontrollera att minnena sitter ordentligt.

Det är det jag kommer på just nu

Visa signatur

I Packard Bell Easynote / Intel Pentium B899/8Gb DDR3/500 GB SSD/Linux Mint 20. & Win 10.

Permalänk
Medlem

Din fjärde tråd...
Ditt moderkort klarar nya CPUn etc?
Du har satt i alla sladdar i grafikkortet?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Du kanske har integrerad grafik i cpu:n som är aktiverad i bios.
Eller integrerad grafik på moderkortet som är aktiverat i bios.

Permalänk
Medlem

Vad har du i datorn nu? Och vad bytte du från?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kollade dina gamla trådar. Du måste nog uppdatera BIOS på moderkortet då det är ett gammalt moderkort.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Jag hade geforce gt 9500 o amd athlon II . Nu har jag isatt geforce gtx 550 ti och FX amd 4170. Och inget nytt händer direkt när jag sätter tillbaka grafikkortet. Och hur reseta kag BIOS?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntecNisse:

Hej!

Du bör göra en bios reset när du byter CPU.
Långa pip brukar väl indikera problem med grafikortet. Prova att ta ur och tillbaka.
Kontrollera att Strömkablar till grafikortet sitter ordentligt.
Kontrollera att minnena sitter ordentligt.

Det är det jag kommer på just nu

Alltså jag är väldigt säker att allt sitter som de ska. Jag bara satte in den och kopplade in den sladden som följde me o satte ihop den med nättagget

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sätt i din gamla cpu och uppdatera bios.

Kan även vara så att det inte stöds. Vad är det för modell på moderkortet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mylife:

Sätt i din gamla cpu och uppdatera bios.

Kan även vara så att det inte stöds. Vad är det för modell på moderkortet?

MT-M68MT-D3P och om jag sätter dit den gamla cpun så piper den när jag starta datan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sen vet jag inte hur jag updatera min BIOS

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

hade exakt samma fel innan jag och en kompis tryckte ur klockbatteriet där alla gamla klockningar från den gamla processorn som jag bytte från testa det...
annars måste du uppdatera bios vilket mobo har du??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannoa:

MT-M68MT-D3P och om jag sätter dit den gamla cpun så piper den när jag starta datan

Skickades från m.sweclockers.com

----------------
inte GA-M68MT-D3P du menar?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

----------------
inte GA-M68MT-D3P du menar?

Jo de du skrev ja

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

De blir väll lite svårt o uppdatera min bios efteesom de stå no signal input även om jag byter tillbaka till mina gamla cpu o gpu

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannoa:

Jo de du skrev ja

Skickades från m.sweclockers.com

-----------
Då måste jag tyvärr berätta något tråkigt, ditt moderkort stödjer inte den cpu du köpt alls, därför går det inte igång
Sen om inte din gamla cpu startar heller, nåja, har du otur har du pajat cpu eller ditt moderkort eller nåt sådant, har du kollat så du inte har några böjda pins på din gamla processor?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Skrivet av Mannoa:

De blir väll lite svårt o uppdatera min bios efteesom de stå no signal input även om jag byter tillbaka till mina gamla cpu o gpu

Skickades från m.sweclockers.com

då testar du med att ta ur klockbatteriet på moderkortet och sedan sätter tebax det det borde fungera som sagt hade jag samma problem när jag uppgraderade. det du gör är att du resettar mobo:t

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannoa:

Okej så detta är mitt tredje inlägg o är desperat efter svar. Jag köpte en ny cpu o gpu i går men när jag koppla in det så står det no input display . Den starta utan ett pip i början o bara håller igång så hur länge som helst. Sen så sätter jag tillbaka mitt gamla cpu o då blir det långa konstanta pip.

Skickades från m.sweclockers.com

Kollas så att du inte kopplat in den i moder kortet! Vanligt fel!

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk

EDIT: Du måste bara uppdatera bios sen funkar det. Ditt moderkort ska stöda Am3+

Visa signatur

Stationär: GIGABYTE 990fxa-UD3 | AMD FX-8120 @ 4,2GHz, Kyls med: Cooler Master Hyper 412s | 8GB RAM 1600mhz @1866mhz| XFX Radeon HD 6950 2GB Dual Fan | Antec 550w VP550M | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm 64mb buffertminne | Cooler Master Elite 430
Laptop(gammal jävel): Packard Bell Easy Note MX51 | AMD Turion X2 TL-56 @ 1,8ghz | 2gb ram (stock 1gb) | Geforce GO 6100 256mb | 149gb hårddisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

-----------
Då måste jag tyvärr berätta något tråkigt, ditt moderkort stödjer inte den cpu du köpt alls, därför går det inte igång
Sen om inte din gamla cpu startar heller, nåja, har du otur har du pajat cpu eller ditt moderkort eller nåt sådant, har du kollat så du inte har några böjda pins på din gamla processor?

Inga böjda pins nej men männskan på data butiken sa att de ska funka. Om de nu är sant som du säger så kmr jag bli något förbannad på han

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av godspeed:

-----------
Då måste jag tyvärr berätta något tråkigt, ditt moderkort stödjer inte den cpu du köpt alls, därför går det inte igång
Sen om inte din gamla cpu startar heller, nåja, har du otur har du pajat cpu eller ditt moderkort eller nåt sådant, har du kollat så du inte har några böjda pins på din gamla processor?

Det gör den visst ! En bios uppdatering krävs bara.

http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=3921#sp <-- Hans moderkort

Visa signatur

Stationär: GIGABYTE 990fxa-UD3 | AMD FX-8120 @ 4,2GHz, Kyls med: Cooler Master Hyper 412s | 8GB RAM 1600mhz @1866mhz| XFX Radeon HD 6950 2GB Dual Fan | Antec 550w VP550M | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm 64mb buffertminne | Cooler Master Elite 430
Laptop(gammal jävel): Packard Bell Easy Note MX51 | AMD Turion X2 TL-56 @ 1,8ghz | 2gb ram (stock 1gb) | Geforce GO 6100 256mb | 149gb hårddisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkullCruzher<3:

Det gör den visst ! En bios uppdatering krävs bara.

http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=3921#sp <-- Hans moderkort

Är de verkligen sant!? För då har jag ett litet problem jag kan jue inte komma till skrivbordet med de gamla delarna heller

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkullCruzher<3:

Det gör den visst ! En bios uppdatering krävs bara.

http://www.gigabyte.se/products/product-page.aspx?pid=3921#sp <-- Hans moderkort

------------
Fel
Det står 4100, ej 4170, okej samma serie men är oftast ändå så att de har en annan sträng i cpu-id så den kommer inte identifieras som rätt cpu om ens starta

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannoa:

Inga böjda pins nej men männskan på data butiken sa att de ska funka. Om de nu är sant som du säger så kmr jag bli något förbannad på han

Skickades från m.sweclockers.com

--------------
om han lovat,så får butiken stå för misstaget så det var ju utmärkt:)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

--------------
om han lovat,så får butiken stå för misstaget så det var ju utmärkt:)

Hmm jag har kvitto xD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

--------------
om han lovat,så får butiken stå för misstaget så det var ju utmärkt:)

Men vad ska jag göra. Ska jag ta med mitt kvitto o säga att jag vill ha en som funkar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannoa:

Men vad ska jag göra. Ska jag ta med mitt kvitto o säga att jag vill ha en som funkar?

Skickades från m.sweclockers.com

------------------------
Jepp, det ska du göra, om inte annat så ta med hela din dator och be dem fixa det som tack för missen ist för att vara arg på dem o be dem bara vänligt om hjälp

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

------------------------
Jepp, det ska du göra, om inte annat så ta med hela din dator och be dem fixa det som tack för missen ist för att vara arg på dem o be dem bara vänligt om hjälp

De är det att han kräver 500kr för att fixa sånt... Har inte direkt pengar till att

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mannoa:

De är det att han kräver 500kr för att fixa sånt... Har inte direkt pengar till att

Skickades från m.sweclockers.com

-------------------
Vaddå kräver, kräver han stålar för att fixa till sina egna misstag?
Vad är det för skitbutik?
Har själv jobbat i en datorbutik, och fixat sånt på goodwill om man gjort ett misstag, jösses, tar de inget eget ansvar?

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(