Permalänk
Medlem

Fläktmått?

Tjena!

Har börjat modda mitt chassi lite smått och såga upp ett 200mm hål på sidan där jag tänkt montera en fläkt.
Jag försökte hitta lite mått på fläktar men utan framgång, det jag fått reda på är att man mäter yttermåttet på fläktarna.

Ska jag då köpa en 220mm fläkt till mitt 200mm hål? Jag menar hellre för stort än för litet!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Rekordmedlem

Köpa fläkten först är kanske en bra metod om du inte vet exakta måtten.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Nu var det redan en försänkning i chassiet där jag kapade ut det och hålet är 200mm.
Det måste ju finnas ett standard mått? Annars skulle det behövas finnas flertal fläktar i låt och säga 200mm men med olika fästen.

Då frågar jag igen, är det fläktbladen som är 200mm eller är det själva ramen runt om som är 200mm?

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av 19KeVVa93:

Nu var det redan en försänkning i chassiet där jag kapade ut det och hålet är 200mm.
Det måste ju finnas ett standard mått? Annars skulle det behövas finnas flertal fläktar i låt och säga 200mm men med olika fästen.

Då frågar jag igen, är det fläktbladen som är 200mm eller är det själva ramen runt om som är 200mm?

Vad jag vet så är det 20 cm mellan varje skruv hål :s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sajmon37:

Vad jag vet så är det 20 cm mellan varje skruv hål :s

Nej, det är 200mm rakt över fläkten från sida till sida. Till ett runt hål på diameter 200mm ska man använda en fläkt på storleken 200mm.

Permalänk
Medlem

http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=335705