Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010

Anväder bara 30%?

Hej! Det finns säkert en likadan tråd där ute men hittade ingen.

Mitt problem är att när jag lirar ett spel som heter Tower Wars (har hänt i andra spel också) i början av spelet när det är lite torn/gubbar på skärmen flyter spelet på bra,(60 Fps vilket jag har låst den i för att slippa microstuttering) men sen i slutet av matchen när det är många torn och gubbar så är spelet nere i 15-20 fps vilket inte alls är spelbart! Jag tog en snabb titt i MSI afterburner eftersom jag sitter på 2x Radeon 5870 tyckte jag det va konstigt att mina grafikkort inte skulle kunna klara ett (ej så krävande) spel. Men i MSI afterburner såg jag att båda GPUerna va på 20 - 28 %!

Är det en dålig spel/grafikmotor eller kan jag göra något för att ändra detta?

Tacksam för svar!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Feb 2007

Hur mycket låg CPU:n på då? Kan vara CPU krävande med många enheter.

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av sj6:

ska kolla snabbt, återkommer om 5m

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
lidköping
Registrerad
Apr 2011

prova stänga av cf

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av sj6:

Cpun låg på stadigt 50 %, och grafikkorten kom upp i 40-50 denna gång men fast ändå plats att göra mycket mer!

Skrivet av Genostra:

prova stänga av cf

Har provat att stänga av cf men får ingen förbättring när en är belastad till 90+ jämfört med 2 som är 40-50%

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Uppdaterat grafikkortets drivrutiner?

Citera för svar!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av Galarix:

Uppdaterat grafikkortets drivrutiner?

Gjorde jag igår, så jag tror att det är något med spelets grafik-motor som inte är rätt... (detta förekommer då bara i några spel 2-3st)