Minecraft passerar sju miljoner sålda exemplar

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Har lirat Tekkit i någon månad nu. Riktigt riktigt bra. Dock lite förvirrande först och smått obalanserat men det tar sig

Känns som när man började spela minecraft Igen x)

Om man skiter i EE och computer craft så är det hyfsat bra balancering

Permalänk

Till alla som klagar på att spelet är tråkigt... Lär er redstone. I dare you!!

Visa signatur

Dator: OCZ Agility 3 60GB || Intel i7 3770k 4gHz || ASRock Z77 Extreme4 || 12GB Vengeance Ram
6 TB Hdd || Gigabyte 780 windforce || Corsair Carbide 500R|| Fatal1ty 500W PSU 80+ ||
Kamera: Sony Alpha A33

Permalänk
Medlem

Efter WoW är nog Minecraft det spel som hållit längst för mig på senare år.
Men det är naturligtvis roligare att spela med kompisar än ensam, man kan planera vad man ska bygga, om man ska ut på expeditioner osv.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marticus:

lägre kostnad per spelad timme har jag nog aldrig fått för ett spel tidigare som jag köpt (ej fått t.ex), löjligt roligt och enkelt att plöja ner timma efter timma i! Nu när man har en ordentlig dator med så är det ännu bättre!

Jag har.
League of Legends.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Wully:

Om man skiter i EE och computer craft så är det hyfsat bra balancering

Det håller jag med om

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Precis börjat små spela igen, och har fastnat för Hunger Games. Någon som vet av en bra server som kör Hunger Games?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

lägre kostnad per spelad timme har jag nog aldrig fått för ett spel tidigare som jag köpt (ej fått t.ex), löjligt roligt och enkelt att plöja ner timma efter timma i! Nu när man har en ordentlig dator med så är det ännu bättre!

+1, aldrig fått så mycket spänning från ett spel heller. När man hittar en fet dungeon och ska utforska den så sitter man nästan och svettas av all spänning

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Han har med andra ord tjänat över 1 miljard kr!

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Skrivet av Tommy_h:

Han har med andra ord tjänat över 1 miljard kr!

Nja, momsen är ju en del av priset + att han får betala en del i inkomstskatt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel i7 2600K @ 4.8 GHz | Asus P8Z68-V Pro | Corsair Vengeance 1600mhz 24gb | 512gb SSD | MSI GeForce GTX 1080 Ti Gaming X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Han har med andra ord tjänat över 1 miljard kr!

Tvivlar på att han personligen får så mycket från varje kopia numera.

Dels lär han ha skrivit över de mesta rättigheterna på sitt företag, delas har han nog tillräckligt som det är

Bäst för alla parter är nog om företaget får pengarna så de kan skapa nya mer awesome spel.

Permalänk
Medlem

Har massa kompisar som spelar Minecraft dock aldrig fallit för det själv då det inte är min typ av spel, + hatar retro grafik, är för mycket "grafik bög" tyvärr.

Dock roligt att se att det går bra för spelet.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Skrivet av Startrance:

Har massa kompisar som spelar Minecraft dock aldrig fallit för det själv då det inte är min typ av spel, + hatar retro grafik, är för mycket "grafik bög" tyvärr.

Dock roligt att se att det går bra för spelet.

Håller med dig.
Men det finns rätt schyssta HD texturer man kan tanka ner. Får spelet att se helt ok ut faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Håller med dig.
Men det finns rätt schyssta HD texturer man kan tanka ner. Får spelet att se helt ok ut faktiskt.

Jo har sett då min kompis kör med 64,128 osv börjar se helt ok ut då man kör med texture packs

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Blev sugen när jag såg min lillebror spela. Köpte ett exemplar med. Sen köpte jag en kopia åt resterande 2 av mina bröder

Visa signatur
Permalänk

vet nån vilket texture pack dom använder?

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbogeten:

vet nån vilket texture pack dom använder?

Spax pureBDcraft är min gissning

http://www.minecraftforum.net/topic/376784-16x-32x-64x-128x-2...

Permalänk
Skrivet av markus9090:

tack såg riktigt nice ut

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3450 | GPU: Asus Radeon HD 7870 | PSU: Corsair GS 600W | Moderkort: MSI b75a-g43 | HDD WD blue 500 GB | RAM: Crucial ballistiX 2x4gb DDR3 1600MHz | Ljudkort: Asus Xonar DG |

Permalänk

När jag först såg detta spel så såg det helt värdelöst ut, vafan går det ut på ?

Men efter jag köpt det så är det sjukt roligt, älskar grafiken

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Skrivet av bubblefrog:

Nja, momsen är ju en del av priset + att han får betala en del i inkomstskatt

Skickades från m.sweclockers.com

Det beror på hur han förvaltar sina pengar. Om man omsätter stora pengar försöker man alltid undvika att "ta hem vinsten", så att man inte behöver betala inkomstskatt. Man kan spara i fonder för att undvika skatt.
Eller så kan man helt enkelt flytta pengarna till ett mer skattevänligt land

Permalänk
Medlem

Bästa spelet jag spelat och tror inte jag kommer hitta något bättre.. ^^
Riktigt nice att sju miljoner exemplar är sålda!

Tyckte dock inte minecraft såg kul ut första gångerna jag såg på spelet, men när jag lirade lite var den ju helt sjukt kul.

Permalänk

Känns som att man är den enda som inte har skaffat det. Har aldrig riktigt intresserat mig då det känns för meningslöst för att spendera så mycket tid i. Förstår dock att det lätt blir beroendeframkallande när man väl sätter sig in i det.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

Jo har sett då min kompis kör med 64,128 osv börjar se helt ok ut då man kör med texture packs

Finns också en shader-mod som lägger till bump mapping, skuggor o.s.v. Riktigt bökig att installera och kräver mycket av datorn, men det ser väldigt snyggt ut.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Känns som att man är den enda som inte har skaffat det. Har aldrig riktigt intresserat mig då det känns för meningslöst för att spendera så mycket tid i. Förstår dock att det lätt blir beroendeframkallande när man väl sätter sig in i det.

Vilka spel känns enligt dig meningsfulla att spendera tid i?

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Känns som att man är den enda som inte har skaffat det. Har aldrig riktigt intresserat mig då det känns för meningslöst för att spendera så mycket tid i. Förstår dock att det lätt blir beroendeframkallande när man väl sätter sig in i det.

Tja... Jag tycker då att minecraft verkar vara ett av de mest kreativa spel jag sett. Din hjärna får definitivt arbeta på ett skapande sätt och stimuleras positivt. Smaken är som baken antar jag, meningslöst dock, är det inte enligt mig. Faktiskt så tycker jag att det kanske borde kunna användas innom skolverket.

Har inte spelat Minecraft själv, men sett storslagna ambitiösa byggen på youtube. Ett gäng tex, bygger hela världen i sagan om ringen. Ett annat har gjort ett typ shoot-em-up multiplayer med pilbågar, andra har gjort egna datorer, enorma räkneverk etc. Snacka om att få använda passion logik till något positivt.

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem

Har inte provat minecraft, men det verkar kul. Har en del andra spel att spela så jag tror jag klarar mig till Ouya versionen kommer.

Skrivet av furuliden:

Noch drar in nästan 3 miljoner kronor per dag för Minecraft, bara PC versionen! Det är galet bra!

Skrivet av felix-97:

"Roliga" är ju att han i en intervju för väldigt länge sedan sa att han inte visste vad han skulle göra med pengarna för han hade inga direkt dyra intressen osv. ;P

Hade man fått 3 miljoner i engångssumma så hade man kunnat ha nytta av pengarna för sig själv/sina närmaste. Betala skulder/amortera, göra/köpa något kul, spara/investera. Ska man köpa hus så behöver ett hus för 2-3 miljoner inte vara så stort och/eller lyxigt lite beroende på var man ska bo.

Men får man 2-3 miljoner om dagen så hade jag inte heller vetat vad jag skulle göra med pengarna. En dag kan man köpa en väldigt dyr bil för flera miljoner, men inte varje dag, då hinner man inte ens använda de.
Tror nog också att merparten hade fått gå till företag/organisation(er) i så fall.

Har man något intresse man lägger 100kkr+ per år på så hade det varit ett dyrt intresse för vanligt folk, får ha ganska bra inkomst och inte jätte mycket/dyra utgifter i övrigt för att klara av det. Men får man ett par miljoner om dagen, så om man lagt en hel knegar-årslön på något intresse. Så hade det ändå varit 'småsummor' i sammanhanget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Mja, "ingen annat spel tillämpar uttrycket "fantasin sätter gränserna" för vad du kan göra i minecraft."- det där kan man ju säga om vilket spel som helst med "map editor" och mods.

Skillnaden är (bl a) att inget annat spel (vad jag vet) ger dig en praktiskt taget obegränsad spelvärld som är slumpmässigt genererad och ser olika ut varje gång du startar en ny värld. Utan att du behöver sitta och mecka runt i en editor och bygga "banor".
Men du kan göra det också om du vill, Adventure Maps som folk bygger och delar med sig av är ett av de många populära sätten att spela Minecraft. T ex för den som inte anser sig vara kreativ och inte vill bygga grejer själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedDotFire:

Fel i artikeln, Minecraft finns även sedan några månader tillbaka även på iOS

Det var ju det de skrev.

Skickades från m.sweclockers.com