Kort som klarar de nyaste spelen i 60fps

Permalänk

Kort som klarar de nyaste spelen i 60fps

Hej

Jag undrar först vad skillnaden är mellan Radeon och Geforce? Något some är bättre än det andra?

Och sedan undrar jag om ni vet vad för grafikkort som är så billig som möjligt men ändå kan spela spel såsom Crysis, battlefield 3 etc på högsta grafik i 60fps +.
Kanske minus att man drar ned lite på AAn när man spelar, men generellt högst grafik i 60 fps.

Jag vill kunna spela, Borderlands 2, Far Cry 3, Crysis 3 etc i 60fps sen när de kommer ut.

Vore jätte tacksam för all hjälp jag kunde få.

Data specs nu:

AMD Phemon II x4 965 Processor 3.40GHz
RAM: 4GB
64-bit operativ system
Grafikkort: ASUS HD 6770

Permalänk
Avstängd

Radeon är från amd som är ett företag som släpper grafikort som då heter radeon exempel 7970 nvidia ett annat företag som ochså släpper grafikort med namn geforce. Dock tycker jag nvidia är bäst men det är en smaksak. Båda är bra men nvidia har då släppt kort som är snabbare än amd annars ser jag inte nån stor skillnad. Gtx 660 ti eller 670 skulle man spela bf3 60 fps. Men vad har du för budget ?
Men jag skulle tro att din processor skulle flaska.

Permalänk
Medlem

Skaffa 660 ti.

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem

Beror på vilken upplösning du tänkt spela i TS ifall du inte får svar här så googla lite på olika tester på just de spelen du tänkt spela och se vilka kort som håller måttet Finns tester här på SweC's också ifall det skulle vara av intresse: http://www.sweclockers.com/recension/15750-nvidia-geforce-gtx...

Alla deras tester har alltid ett prestanda index i slutet, så då kan man gemföra prestanda/krona

Lycka till!

Visa signatur

Kom ihåg att ''Citera" mig ifall ni vill ha svar

Intel i5-4460 | GTX 760 | MSI B85M G43 | Crucial Ballistix 8GB | Intel 335 SSD

Permalänk
Skrivet av damoloni123:

Radeon är från amd som är ett företag som släpper grafikort som då heter radeon exempel 7970 nvidia ett annat företag som säljer grafikort med namn geforce. Dock tycker jag nvidia är bäst men det är en smaksak. Båda är bra men nvidia har då släppt kort som är snabbare än amd annars ser jag inte nån stor skillnad. Gtx 660 ti eller 670 skulle man spela bf3 60 fps. Men vad har du för budget ?
Men jag skulle tro att din processor skulle flaska.

Tack för svar!

Under 3k. Denna är då bra? http://www.inet.se/produkt/5409605/evga-geforce-gtx-660ti-204...

Bra pris också. Det finns dock inte någon ännu billigare som ger mig den prestanda jag söker?

Så min processor är för dålig? Kan du rekommendera någon billig bättre?

Spelar då på 1680 x 1050 i upplösning

Permalänk

7950 är ett prisvärt, bra kort som även klockar bra. Har själv ett 7950dcll

Permalänk

Hmm, det verkar alltså stå mellan dessa...

http://www.inet.se/produkt/5409605/evga-geforce-gtx-660ti-204...

och

http://www.inet.se/produkt/5409436/gigabyte-radeon-hd7870-204...

Den första verkar bättre då jag får med BL2...

Permalänk
Skrivet av hejsansvejsan123:

Tack för svar!

Under 3k. Denna är då bra? http://www.inet.se/produkt/5409605/evga-geforce-gtx-660ti-204...

Bra pris också. Det finns dock inte någon ännu billigare som ger mig den prestanda jag söker?

Så min processor är för dålig? Kan du rekommendera någon billig bättre?

Spelar då på 1680 x 1050 i upplösning

nej din processor är verkligen inte för dålig... men om du typ skulle köpa ett 7970 som är ett ganska starkt kort så rekomenderar jag dej att dra upp frekvenserna på processorn / låsa upp den till 6kärning vilket är möjligt med den prollen

Visa signatur

amd 960T 4870 osv
laptop: hp pavilion osv

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hejsansvejsan123:

Hmm, det verkar alltså stå mellan dessa...

http://www.inet.se/produkt/5409605/evga-geforce-gtx-660ti-204...

och

http://www.inet.se/produkt/5409436/gigabyte-radeon-hd7870-204...

Den första verkar bättre då jag får med BL2...

Lätt GTX 660Ti.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av hippsieee:

nej din processor är verkligen inte för dålig... men om du typ skulle köpa ett 7970 som är ett ganska starkt kort så rekomenderar jag dej att dra upp frekvenserna på processorn / låsa upp den till 6kärning vilket är möjligt med den prollen

Åh fan, Hur gör man det?

Skrivet av kazen_90:

Lätt GTX 660Ti.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för ditt inlägg. Börjar seriöst fundera på att köpa GTX 660Ti.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hejsansvejsan123:

Tack för svar!

Under 3k. Denna är då bra? http://www.inet.se/produkt/5409605/evga-geforce-gtx-660ti-204...

Bra pris också. Det finns dock inte någon ännu billigare som ger mig den prestanda jag söker?

Så min processor är för dålig? Kan du rekommendera någon billig bättre?

Spelar då på 1680 x 1050 i upplösning

Grafikortet ser perfekt kör på den Du kommer klara dig fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eliaswww:

Radeon 7870 ghz edition oc fps 112 i drops 95 fps i bf3 på ultra och 1980 x 1080

Skickades från m.sweclockers. com

Inte en chans..
http://www.sweclockers.com/image/diagram/2806?k=6a4c9f668c340...

Permalänk
Skrivet av damoloni123:

Grafikortet ser perfekt kör på den Du kommer klara dig fint.

Tack som fan grabbar, det blir nog 660Ti då!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hejsansvejsan123:

Tack som fan grabbar, det blir nog 660Ti då!

Varsegood och lycka till !

Permalänk
Skrivet av hejsansvejsan123:

Tack som fan grabbar, det blir nog 660Ti då!

Ni är alltså säkra på att jag kommer kunna spela BF3 osv i 60fps?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hejsansvejsan123:

Ni är alltså säkra på att jag kommer kunna spela BF3 osv i 60fps?

aa jag ska leta lite om jag hittar nåt bättre men blir ett rejält hopp från ditt gammla grafikort Asus radeon 6770

Permalänk
Avstängd
Skrivet av damoloni123:

aa jag ska leta lite om jag hittar nåt bättre men blir ett rejält hopp från ditt gammla grafikort Asus radeon 6770

Nepp. Hittar inte nåt som är bättre än gtx 660 ti i den budgeten Men du kommer klara dig fint då 660 ti är ett bra kort. Här har du ett test så att du blir säker http://www.sweclockers.com/recension/15750-nvidia-geforce-gtx...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hippsieee:

nej din processor är verkligen inte för dålig... men om du typ skulle köpa ett 7970 som är ett ganska starkt kort så rekomenderar jag dej att dra upp frekvenserna på processorn / låsa upp den till 6kärning vilket är möjligt med den prollen

Nej, det går inte att låsa upp den.

Permalänk
Medlem

660 är ett bra kort!
670 är lite bättre
7950 eller 7970 är bra kort med...

vad du nu än väljer så kommer du klara bf3 på ultra (kanske sänka 1-2 saker... som skuggor eller AA)

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Skrivet av damoloni123:

Nepp. Hittar inte nåt som är bättre än gtx 660 ti i den budgeten Men du kommer klara dig fint då 660 ti är ett bra kort. Här har du ett test så att du blir säker http://www.sweclockers.com/recension/15750-nvidia-geforce-gtx...

KANON! Ser jättebra ut! Tack ännu en gång!

Permalänk
Skrivet av Nivius:

660 är ett bra kort!
670 är lite bättre
7950 eller 7970 är bra kort med...

vad du nu än väljer så kommer du klara bf3 på ultra (kanske sänka 1-2 saker... som skuggor eller AA)

Tack för ditt svar. Japp det hade jag typ förväntat mig. Ultra på skuggor eller högst AA, bryr jag mig inte så mycket om. Så länge man kan ha iaf medium på skuggor så är det lungt för mig. AA behöver inte ens vara på. Men från vad jag hört bör jag kunna ha på lite sånt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hejsansvejsan123:

KANON! Ser jättebra ut! Tack ännu en gång!

Varsegood !

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsansvejsan123:

Ni är alltså säkra på att jag kommer kunna spela BF3 osv i 60fps?

ett 660 borde kunna köra bf3 på höga inställningar i 60 fps, men maxade inställningar och 60 fps kan jag inte garantera då jag inte sett kortet arbeta IRL.
förekommer det fpsdrops så är det bara att sänka MSAA i inställningarna då de tar mest gpukraft. (iaf när jag körde GTX 460 i SLI)

GTX 670 kör BF3 på max då det är lite klockat. (två kompisar till mig har Gigabytes 670 windforce som de har klockat upp, jag har dock inte sett korten köras på stock klock)

Själv har jag ett Gigabyte GTX 680 windforce som jag kör på stockklock. (pga begränsat luftflöde på det temporära ställe jag har datorn på) mitt kex maxar BF3 på 60 fps utan problem.

Jag skulle dock satsa på ett 660 med en annan kylare då turbinkylare kan låta en del.

Mvh.

Permalänk

Kom och tänka på om 660Ti kommer att passa mitt moderkort? Vet inte vilket jag har men. Om den passar mitt nuvarande grafikkort HD 6770 så bör den väl passa?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hejsansvejsan123:

Kom och tänka på om 660Ti kommer att passa mitt moderkort? Vet inte vilket jag har men. Om den passar mitt nuvarande grafikkort HD 6770 så bör den väl passa?

aa det kommer den då båda har pci express x16. men om du har pci express 2.0 eller 3.0 vet jag inte men det inte så stor skillnad så du ska inte några problem där heller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hejsansvejsan123:

Kom och tänka på om 660Ti kommer att passa mitt moderkort? Vet inte vilket jag har men. Om den passar mitt nuvarande grafikkort HD 6770 så bör den väl passa?

Nu kom jag på en grej som är viktigt. Hur många watt är nättaget då inet rekomenderar 450 watt.

Permalänk
Skrivet av damoloni123:

Nu kom jag på en grej som är viktigt. Hur många watt är nättaget då inet rekomenderar 450 watt.

Ok, såg båda dina svar, tack.

Bör nog vara lungt va?, för jag har 650 om jag inte minns fel. Hade inte under 600 iaf.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hejsansvejsan123:

Ok, såg båda dina svar, tack.

Bör nog vara lungt va?, för jag har 650 om jag inte minns fel. Hade inte under 600 iaf.

Räcker mycket väl

Permalänk
Medlem

Finns inget ensamt grafikkort på marknaden med en GPU som har ett minsta värde på 60fps i battlefield 3@ultra (då snackar jag även MSAA) i 1920x1080.

Kolla bara på swec test så ser du själv att inget är ens i närheten, swec kör dessutom singleplayer under en bilscen.
Många på swec spelar 8-32 spelare, TDM och liknande som inte alls kräver samma sorts prestanda som conquest large 64. Därför kan folk få en missvisande bild av prestandan av olika grafikkort.

EDIT:slarvade med upplösning.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Finns inget ensamt grafikkort på marknaden med en GPU som har ett minsta värde på 60fps i battlefield 3@ultra (då snackar jag även MSAA) i 1910x1920.

Kolla bara på swec test så ser du själv att inget är ens i närheten, swec kör dessutom singleplayer under en bilscen.
Många på swec spelar 8-32 spelare, TDM och liknande som inte alls kräver samma sorts prestanda som conquest large 64. Därför kan folk få en missvisande bild av prestandan av olika grafikkort.

Ett överklockat 680 borde ligga där vid. 55-60 fps. T.ex. Asus DCII TOP som de körde OC kom ju upp i 79 fps i lägsta. Om man går 20-25 fps under det i multiplayer så ligger man vid gränsen.
Håller med annars att folk inte förstår riktigt.