Problem med 8800GTS i ny rig

Permalänk
Medlem

Problem med 8800GTS i ny rig

Hej!

Jag har ett 7970 som funkar skit bra men häromdan kom jag över en fjärde skärm till min lilla hörna och tänkte att om jag kopplar in den till mitt 7970 så förlorar jag FPS i spel, lösningen blev att leta fram det gamla 8800GTS från en gammal media burk och satte i det som skundärt kort och plugga skärmen i sin tur till den. Sparkar igång systemet och allt funkar, men nästa dag efter plugget när jag kommer hem från plugget så vill kortet för allt världen inte visa bild, jag ser det i BIOSet (eller vad det nu heter på dom ny korten), men i windows device maneger så går det under namnet "3D styrenhet" och ingen bild, om jag försöker ominstallera nvidia drivisarna säger installations programet att "ingen kompatibel nvidia produkt hittades" och jag kan kunde varken öppna nvidia controll panel eller avinstallera via device maneger. har provat ta ut kortet boota maskinen avinstallera drivisar starta om, sätta i kortet och installera på nytt, ingen effekt :/ Lite udda med ett amd och ett nvidia kort men ska ju funka.

64Bit win ultimate och i5 3570k

Permalänk
Medlem

provat köra enbart 8800-kortet?

låter ju lite långsökt, men det kan ju ha gett upp... jag flyttade mitt gamla creative ljudkort förut från en burk där det fungerade, in i en ny burk där det fungerade till en början, men bara nästa dag gav det upp och drivisarna "hittade ingen kompatibel hårdvara". provade stoppa tillbaks det i gamla burken och det var dött där med. bara att kassera alltså, kan ju ha vart nånting med att jag inte hanterade det tillräckligt varsamt i flytten och esd-skador behöver ju inte visa sig på en gång. förhoppningsvis är det inte samma med ditt 8800

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Hedersmedlem

Om det är "dött" kan du ju testa med bakning av detsamma.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)