Permalänk
Medlem

Otrolig röta!

Dog just av en sniper i stary! Respawnade i electro och började göra resource rushen.. när jag hade sprungit igenom hela stället så sköt jag sönder rutan till sjukhuset för att ta me mig lite blood och morfin! Och vad hittade jag bakom väggen!? Jo en AS 50 TWS!!! Hade inte en aning om vad det var för vapen men nu när jag har läst lite kom jag fram till att den är tydligen bortagen från spelet pga OP! Men nån hacker måste ha spawnat den.. kanske såg mig kuta in och gav mig en gåva?!

Så till frågan Vad för skott ska man ha till AS 50 TWSen? Hade inge ammo ;X

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Är inte den 50. ?

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Medlem

det är 12.7x99mm antingen M107 Mag 10 skott som du kommer få lite mindre skada än AS50 Mag som skadar mer men bara har 5 skott

Visa signatur

Chassi: Silverstone TJ08B-E CPU: Intel i7 3930K CPU-kylare: Corsair H80 Moderkort: MSI X79MA-GD45 RAM: Corsair Vengeance Low Profile 16gb GPU: GTX Titan Black Ljudkort: Asus Xonar D2X PSU: Corsair 850-AX SSD: Intel 510 120GB (2st), Samsung 840 EVO 750GB
_________________________________________________________________________________________
SweC Galleri: mATX monster

Permalänk
Medlem

vars hittar man dom? Tror aldrig man har ens sett dom!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk

Inte för att göra din glädje kortlivad, men om den är hackad så kommer den troligtvis vara borta nästa gång du loggar in. :b

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Medlem

Hahaha den är garanterat hackad ^^ Tror inte någon lämnar ett vapen som inte längre droppar i ett sjukhus i elektro Men man får se.. lätt vunnet lätt försvunnet!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av azezl:

vars hittar man dom? Tror aldrig man har ens sett dom!

Hitta chopper crashsites... Hittade en vanlig AS50 förra veckan uppe vid NW-airfield... blev skjuten i ryggen senare samma dag...

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av azezl:

Hahaha den är garanterat hackad ^^ Tror inte någon lämnar ett vapen som inte längre droppar i ett sjukhus i elektro Men man får se.. lätt vunnet lätt försvunnet!

Var inte så säker på att den är hackad, men vid den platsen som han hittade den på så känns det som om den är det
Finns fortfarande en del AS50 TWS som är "Legit" kvar som har blivit framdupade/spoils of war

Permalänk
Medlem

Undvik hackade vapen, många admins bannar för det (även fast de tekniskt sett inte ska det)

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Har haft en AS50 en gång, och vad jag vet så finns den inte med något annat sikte än (och ja det är dock ett grymt sikte men...) inte ett TWS, och därefter fungerar den inte heller med NVG igång... låter otroligt hackat det där vapnet och jag skulle som föregående skrivande ta det lilla lugna.

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]

Permalänk

Oavsett om du blir bannad eller inte så skulle jag gjort mig av med det, förstår inte det roliga med hackade grejer, oavsett om det är någon annan som har hackat fram det eller inte, just därför sköt vi sönder en motorcykel vi fick av en "snäll" hacker igår. Det var snällt att han gav mig skjuts till mina vänner, men att få en motorcykel eller ett vapen som AS50 TWS känns lite väl.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Har haft en as50 i ungefär en vecka nu!
Den har samma ammo som as50 TWS den enda skillnaden är siktet.
Ammon du kan stoppa i den är antingen 12.7x99mm NATO (as50 mag) detta magg gör mer skada än det andra som funkar men oneshottar ändå allt
Man kan också andvända 12.7x99mm (M107 mag).
As 50 magget kan man bara hitta på crashsites och det andra i military loot eller heli

Men som sagt vapnet är framfuskat, såklart är det ditt val om du vill spara det...

Permalänk
Medlem

Jo man får se vad jag gör med det, aldrig hittat en sniper i spelet så jag ska nog iaf försöka hitta några skott och testa den lite Men känns ju inte så 100% när man inte fått tag i vapnet på ett "Ärligt" sätt! Så får se hur man gör, men känns som att man iaf måste testa den

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk

Jag smög bakom en sniper i dag och högg honom i huvudet med min yxa, visade sig då att han hade en AS50 TWS. Senare så fick jag reda på att det var ett hackat vapen, men också att jag inte kan bli bannad för att använda den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chrillebooi:

Jag smög bakom en sniper i dag och högg honom i huvudet med min yxa, visade sig då att han hade en AS50 TWS. Senare så fick jag reda på att det var ett hackat vapen, men också att jag inte kan bli bannad för att använda den.

Du kan bli bannad från servern men inte från hela spelet

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Du kan bli bannad från servern men inte från hela spelet

Precis, nu när det finns så många private hives, där de kan banna helt utan anledning, de kan banna dig för att de inte gillar ditt namn om de känner för det, och blir ju inte bättre när admins får krafter som mer och mer liknar hackers.

Igår var det en admin som kollade upp vilken gear jag hade via sina admin powers, kollade sen upp var jag var någonstans (3 minuter efter han komplimenterat mig för min gear dök han upp med en huey med miniguns på sidorna, dock fanns den helin på servern), och sköt ner hela våran grupp innan vi hann göra mycket, mina AS50 Nato rounds påverkade tydligen inte hans mainrotors.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Precis, nu när det finns så många private hives, där de kan banna helt utan anledning, de kan banna dig för att de inte gillar ditt namn om de känner för det, och blir ju inte bättre när admins får krafter som mer och mer liknar hackers.

Igår var det en admin som kollade upp vilken gear jag hade via sina admin powers, kollade sen upp var jag var någonstans (3 minuter efter han komplimenterat mig för min gear dök han upp med en huey med miniguns på sidorna, dock fanns den helin på servern), och sköt ner hela våran grupp innan vi hann göra mycket, mina AS50 Nato rounds påverkade tydligen inte hans mainrotors.

själv har jag blivit bannad för att ta all bra loot i cherno... (adminen ville alltså att jag skulle lämna till andra också *facepalm*)

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

själv har jag blivit bannad för att ta all bra loot i cherno... (adminen ville alltså att jag skulle lämna till andra också *facepalm*)

Jo, i början tyckte jag att det bara var bra med att det blev mer private servers, eftersom de kan fixa mer custom saker, men känner ändå att man behöver något sätt att motverka admin abuse. Som tur är finns det hyffsade admins, WofjeM är nog den bästa jag mött hittills, riktigt engagerad, och försöker t.o.m utveckla ett system för att kunna banna de som regelbundet combat loggar. Han var också shysst att unbanna min kompis som blivit bannad utan att ha hackat, då jag försäkrade honom om att han inte var en hacker, och han inte hade kvar loggarna för att se varför han blivit bannad så fick han en till chans.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Jo, i början tyckte jag att det bara var bra med att det blev mer private servers, eftersom de kan fixa mer custom saker, men känner ändå att man behöver något sätt att motverka admin abuse.

Enda sättet att påverka Admin abuse är att sluta spela på serven. Dör serven har admin lärt sig en läxa när han står där med en tom server.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

Jao privet servers är vanligvis inget att föredra.. har dock hittat en bra privet med extra fordon och sånt.. läggar man ner några timmar så har man ett fordon och admin Lysnar på vad man tycker om servern!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Trodde du hade röta i huset.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Boozfob:

själv har jag blivit bannad för att ta all bra loot i cherno... (adminen ville alltså att jag skulle lämna till andra också *facepalm*)

Haha, den gjorde min dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Haha, den gjorde min dag.

Lite kul när jag tänker på det i efterhand.. men då var det inte kul

Looten var buggad så den spawnade bara vid server restarts.. men endå..

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

AS50 Tws har aldrig funnits i spelet så det är framhackat.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550