Permalänk

Trä till arkadbygge

Jag ska bygga en arkad maskin och då undrar jag vad över vilket trä som är billigast. är lite inne på plywood. Någon som har några förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille1237:

Jag ska bygga en arkad maskin och då undrar jag vad över vilket trä som är billigast. är lite inne på plywood. Någon som har några förslag?

Spånskivor, OSB skivor är biligare än plywood men inte lika snyggt :)...plywood i samma tjocklek är ca 3 gånger så dyr som spån/osb.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk

MDF lätt att jobba med och kostar lite. Finns i många olika tjocklekar.

Visa signatur

Moderkort: ASUS TUF Gaming X670E-Plus | CPU: AMD Rysen 7 7800X3D | GPU: Nvidia founders edition 3080 ti | RAM: Kingston 32GB | Kylare: Noctua D15| Chassi: Fractal Design R7 | PSU: Corsair AX850 | Lagring: SSD M.2 2TB + 500GB + 10TB HDD + Nas 4TB Raid 1 | Skärm: Dell U2713H 1440p

Permalänk

Varför billigast? Är inte det mest prisvärda mer intressant?

Permalänk
Skrivet av Guteklockaren:

Varför billigast? Är inte det mest prisvärda mer intressant?

Jag har en begränsad budget.

Permalänk

Ja det har de flesta dödliga, men det skiljer ju inte så mycket då det inte är så många kvadratmeter det handlar om eller?

Känns alltid bättre att bygga med bra material vetja.

Är själv i planeringsstadiet att bygga en rally-simulator al'a Lisebergs spelhall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilRutger:

MDF lätt att jobba med och kostar lite. Finns i många olika tjocklekar.

Håller med. Snyggt (hur snyggt nu ett obehandlat skivmaterial nu kan vara...), starkt och lättarbetat.

/Erik