Hjälp! Nytt grafikkort, röd skärm.

Permalänk
Medlem

Hjälp! Nytt grafikkort, röd skärm.

Hej, köpte nyss lite nya grejjer till datorn men får problem, det jag bytt:
Grafikkort till Gigabyte gtx 670 OC
Chassi FD D R4
Nätagg Corsair Ax 650
+lite fläktar

När jag startat datorn och windows bootar fint så får jag helt röd skärm, verkar inte hända varje gång dock.

Bytet från det gamla chassit gick annars bra och använde ESD-armband.

Andra komponenter:
Intel core i7 -930
Asus P6x58D-E
Minne OCZ Gold 6GB
Intel SSD gen2 80GB
WD green 2TB
2x Wd green 500GB i raid0

Skriver från datorn nu, så just nu verkar den funka men fick röd skärm 5ggr säkert
Temp verkar ok - grafikkortet 35 grader
processor ~40 grader

Tog bort överklocken jag hade på processorn på 4Ghz men har ändå fått röd skärm 2 av 4 ggr

Permalänk
Medlem

Tror att grafikkortet är defekt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av simme300:

Tror att grafikkortet är defekt.

4ghz på grafikkortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

4ghz på grafikkortet?

CPU

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

4ghz på grafikkortet?

Vad ändvänder du för mjukvara för att styra grafikkortet? Hade samma problem med mitt 670 och det var asus överclocknings mjukvara som var boven. Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

4ghz på grafikkortet?

4ghz på CPUn alltså hade jag, har inte rört klocksen på gpun

Skrivet av bobzombie:

Vad ändvänder du för mjukvara för att styra grafikkortet? Hade samma problem med mitt 670 och det var asus överclocknings mjukvara som var boven. Ha det gött

Laddade ner senaste drivrutinena från nvidia innan jag bytte och installerade så fort jag hade bytt allt (avinstallerade de gamla innan jag bytte), använder inget annat än

Permalänk
Medlem
Skrivet av crisis:

4ghz på CPUn alltså hade jag, har inte rört klocksen på gpun

Laddade ner senaste drivrutinena från nvidia innan jag bytte och installerade så fort jag hade bytt allt (avinstallerade de gamla innan jag bytte), använder inget annat än

Ok då vet jag inte.. För jag fick bara rödskärm av asus gpu tweak.. Hör med nån polare du kan testa kortet i han burk. Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Testade precis att lira spel (tribes ascend) och verkade funka, gpu blev 56 grader som mest , cpu ~55 grader... Ska testa att starta om datorn nu för att se om jag får röd skärm igen...

Permalänk
Medlem

Japp röd skärm igen... verkar vara mer än 50% av ggrna iaf. Får väl fråga skicka tillbaka kortet antar jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av crisis:

Japp röd skärm igen... verkar vara mer än 50% av ggrna iaf. Får väl fråga skicka tillbaka kortet antar jag

Vad kollar du temps på grafikkortet med?

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

Vad kollar du temps på grafikkortet med?

Gpu-z och CPUID Hardwaremonitor

Permalänk
Medlem

Löst! För den som undrar så visar det sig att nvidias drivrutiner och programvaran Power Nap som följde med min Dell U2412M inte funkade tillsammans. Funkade utmärkt med mina gamla ati grafikkort...

Detta var alltså inte samma problem med röd skärm som verkar vara vanligt med 670 och asus tweaker/gpu-z/msi afterburner/speedfan