Permalänk
Medlem

Projekt - Arctic White

Hej! Jag har kollat runt väldigt mycket på olika projekt här på forumet och nu har jag bestämt mig att göra ett eget projekt. Jag har redan tjuvstartat lite med att ha gjort klart ett plexifönster och nästan sleevat klart Psun. Målen jag har med detta projekt är att det ska bli så snyggt som möjligt såklart men ändå inte lägga ut en förmögenhet. Kommer ta nån månad innan jag fixar egen vattenkyling på grund av dålig ekonomi :P. Vet inte om namnet på projektet var så bra men drog bara till med något

Tack till Aquatuning för stödet!

Sleeva!se - Sleeving till Datorn

Komponenterna jag har i just nu är:

Processor - AMD Phenom II X4 965 Black Edition 3,4GHz (OC 3,8GHz)

Moderkort - Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Grafikkort - Asus Radeon 6870 1024MB DirectCU OC

Minne: Corsair Vengeance 8Gb

Hårddisk - SAMSUNG 830 SERIES 128GB SSD, 250GB HDD

PSU - AXP 750W

Övrigt - Antec Kühler H2O 620

Vet att det inte är värstig komponenter men det duger sålänge

Vattenkylning:

Alphacool NexXxoS Pro II Radiator Rev. 2

Anslutningar 16/10 & 16/11mm G1/4 kompakt - black nickel

Masterkleer Slang PVC 16/10mm (3/8"ID) UV-reageroche blå/Klar 3,3m (10ft) "Retail Package"

Phobya Balancer 150 silver nickel

Phobya DC12-260 12Volt Pump

EK - Supremacy - Acetal

Mayhems Pastel - Ice White - 1L

Saker som ska fixas:

[X] = Klart

[*] = Ska göras
[~] = Vet ej, kanske

[X] - Ta bort HDD buren
[X] - Sätta in komplett vattenkylning
[X] - Blåa LEDs
[~] - Lacka PSU'n i vit
[~] - Lacka Radiatorn vit
[~] - Byta ut power knappen till en blå
[~] - Byta lite sleeving, kanske blir från MDPC
[~] - Bygga en låda i vit (lackad) plexi som gömmer undan nätagget och radiatorn

Uppdateringar:

Update 1!

Sleeve från Paracordshop! Rekomenderas starkt

Filar till alla kanter som man inte får med sticksåg

Sleeveingen typ klar, kommer inte sleeva Sata på psun för dom syns ändå inte. En fråga - Kan man använda en Pci express och Sli ready kontakt på samma grafikkort ? För då slipper jag sleeva den andra Pci kabeln.

Så blev slutresultatet på chassit, mycket nöjd faktisk. Och ja jag vet att jag tog designen från Dream Recovery projektet men tyckte det va så snyggt så körde på de

Edit: Mer bilder! Stuntade att sleeva Molex och sata kablarna för dom var verkligen en pain in the as! Som ni ser är 8-pin kontakten dragen fullt över moderkortet men det ska fixas genom en förlängare. Det som fattas nu är redig vattenkylning och fler fläktar med LED! Kanske kommer uppgradera graffet, prollen och moderkortet, får se

Vart sjukt snyggt enligt mig! Mycke nöjd:)

Snygga baksidan

Helhetsbild
Liiite dålig fokus bara

Up and running!

Dold text

Update 2!

Här kommer en update på lite nya saker!

Xigmatech fläktar med blåa leds, Zalman MFC1 Fan Controller och en förlängare till 8-pin kontakten

Tycker ändå det är lite för mörkt i chassit men det får väll duga, kanske kan köpa bara leds och sätta in:)

Dold text

Update 3! 26/4 2013

Började lite smått lista ut hur jag ska montera vattenkylningen samt flyttade upp mina diskar där DVD läsaren sitter, moterade SSD'n med dubbelhäftande tejp vart riktigt bra faktiskt. Ska väl fixa lite mer sleeving snart så jag kan fixa SATA kontakten. Några bilder!

Dold text

Update 4!

Paket från Coolerkit.se!

Ek- supermancy koppar, vitt kylvatten och leds.

Hela kittet

Förbereder Cpun

Vart kanon!

Blev tvungen att modda chassit lite för att få dit radiatorn och fläkt.

Vet att det är ganska glest mellan hålen men det duger

Vart riktigt bra faktiskt, vart tvungen att använda 2 små muttrar för att inte skruvarna skulle gå in för långt.

Allt är i och är dags för fylling

Har en fråga till er, spelar det någon roll vilket håll man sätter pumpen åt? Jag tycker att jag satt den korrekt men värkar som den pumpar åt fel håll... När jag startade datorn gick iaf luftbubblorna åt fel håll så, tycker de värka skumt.

//Virre

Dold text
Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|

Permalänk

Ser bra ut! Gillar fönstret samt färgen på sleeven *blink blink*
Lycka till!

Permalänk
Medlem

Namnet på projektet var det inte fel på, men du har stavat det fel

*Arctic, inte Artic.
Annars var det bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av virre94:

Hej! Jag har kollat runt väldigt mycket på olika projekt här på forumet och nu har jag bestämt mig att göra ett eget projekt. Jag har redan tjuvstartat lite med att ha gjort klart ett plexifönster och nästan sleevat klart Psun. Målen jag har med detta projekt är att det ska bli så snyggt som möjligt såklart men ändå inte lägga ut en förmögenhet. Kommer ta nån månad innan jag fixar egen vattenkyling på grund av dålig ekonomi :P. Vet inte om namnet på projektet var så bra men drog bara till med något

Komponenterna jag har i just nu är:

Processor - AMD Phenom II X4 965 Black Edition 3,4GHz

Moderkort - Gigabyte GA-890GPA-UD3H

Grafikkort - Asus Radeon 6870 1024MB DirectCU OC

Hårddisk - SAMSUNG 830 SERIES 128GB SSD, 250GB HDD

PSU - AXP 750W

Övrigt - Antec Kühler H2O 620

Vet att det inte är värstig komponenter men det duger sålänge

Här kommer lite bilder på det jag har gjort hittills:

Sleeve från Paracordshop! Rekomenderas starkt
http://img198.imageshack.us/img198/259/20120808122738.jpg

Filar till alla kanter som man inte får med sticksåg
http://img338.imageshack.us/img338/9159/20120807185346.jpg

Sleeveingen typ klar, kommer inte sleeva Sata på psun för dom syns ändå inte. En fråga - Kan man använda en Pci express och Sli ready kontakt på samma grafikkort ? För då slipper jag sleeva den andra Pci kabeln.
http://img694.imageshack.us/img694/4640/20120814223116.jpg

Så blev slutresultatet på chassit, mycket nöjd faktisk. Och ja jag vet att jag tog designen från Dream Recovery projektet men tyckte det va så snyggt så körde på de
http://img33.imageshack.us/img33/836/20120814223133.jpg

Har inte den bästa kameran på mobilen men den bästa jag har iaf

Kom med feedback nu och mycket förslag för bygget uppskattas!

Mer updates kommer inom kort! Stay tuned

Sjysst gjort, själv sugen på att göra så med plexi, och blått ljus... bra jobbat.

Visa signatur

Det är inget fel med att göra misstag när man är "nybörjare", det kan bara bli väldigt dyrt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av epetersson:

Ser bra ut! Gillar fönstret samt färgen på sleeven *blink blink*
Lycka till!

Tusen tack! Jag vart riktigt nöjd med färgen, Ljusblå och vit

Skrivet av Nikkop:

Namnet på projektet var det inte fel på, men du har stavat det fel

*Arctic, inte Artic.
Annars var det bra!

Oj då det rättar vi till dirrekt Tack!

Skrivet av Rjtheman:

Sjysst gjort, själv sugen på att göra så med plexi, och blått ljus... bra jobbat.

Tackaar Gör det! Kommer bli skit snyggt

Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|

Permalänk
Medlem

Hade tänkt beställa fläktar imorgon till chassit, har ni några tips ? Kraven är att dom ska ha Led och inte kosta så mycket.

Tänkte på dom här: http://cdon.se/hemelektronik/xigmatek_xaf-f1256_120mm_case_fa...

Eller finns det några bättre för ungefär samma pris ?

Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|

Permalänk
Skrivet av virre94:

Hehe, samma fläktar och fönsterdesign som mitt projekt ju! Ser bra ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av epetersson:

Hehe, samma fläktar och fönsterdesign som mitt projekt ju! Ser bra ut

Ajjemen Hittade inte några andra med leds som kostade under 80kr så det fick bli dom:P

Tack så mycket ! Fast ditt blev snäppet bättre tycker jag

En fråga bara. Hur fick du sponsor på ditt chassi ? Frågade för nån månad sen och dom sa att dom inte sponsrar projekt för tillfället men du fick ju ett ?

Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|

Permalänk
Skrivet av virre94:

Ajjemen Hittade inte några andra med leds som kostade under 80kr så det fick bli dom:P

Tack så mycket ! Fast ditt blev snäppet bättre tycker jag

En fråga bara. Hur fick du sponsor på ditt chassi ? Frågade för nån månad sen och dom sa att dom inte sponsrar projekt för tillfället men du fick ju ett ?

Okejdå!

Hehe äsch!

Jag gjorde som du, jag frågade

Permalänk
Medlem

Du måste ha en speciel ide, det är då man får sponsor. Du måste även kunna framföra dina åsikter och skriva mycket varför de ska välja just dig. Så fick jag ett R3 och ett vattenkylningssystem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flaxson:

Du måste ha en speciel ide, det är då man får sponsor. Du måste även kunna framföra dina åsikter och skriva mycket varför de ska välja just dig. Så fick jag ett R3 och ett vattenkylningssystem.

Jaha okej. Jag skrev bara lite kortfattat vad jag skulle göra och så men det är tydligen för lite:)

Vart fick du sponsor på vattenkylningen ?

Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|

Permalänk
Medlem
Skrivet av virre94:

Jaha okej. Jag skrev bara lite kortfattat vad jag skulle göra och så men det är tydligen för lite:)

Vart fick du sponsor på vattenkylningen ?

Aquatuning

Permalänk
Medlem

Sådär efter en lång väntan har jag äntligen tagit tag i projektet igen! Har beställt EK - Supremacy - Acetal och Mayhems Pastel - Ice White - 1L så nu kommer jag kunna få in hela vattenkylningen. Har också gjort ordning tråden lite, lagt till saker som ska göras, kanske och gjort. Gör en update när jag har fått blocket och vattnet.

Har ni några fler idéer så är dom välkomna!

Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|

Permalänk
Medlem

Kan någon moderator flytta den här tråden till Projektloggar istället ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|

Permalänk
Medlem

Big update!

Paket från Coolerkit.se!

Ek- supermancy koppar, vitt kylvatten och leds.

Hela kittet

Förbereder Cpun

Vart kanon!

Blev tvungen att modda chassit lite för att få dit radiatorn och fläkt.

Vet att det är ganska glest mellan hålen men det duger

Vart riktigt bra faktiskt, vart tvungen att använda 2 små muttrar för att inte skruvarna skulle gå in för långt.

Allt är i och är dags för fylling

Har en fråga till er, spelar det någon roll vilket håll man sätter pumpen åt? Jag tycker att jag satt den korrekt men värkar som den pumpar åt fel håll... När jag startade datorn gick iaf luftbubblorna åt fel håll så, tycker de värka skumt.

//Virre

Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|

Permalänk
Medlem

Nu rullar den!

Gick ut på Google och sökte om pumpen och ja jag hade såklart vänt den åt fel håll, alltså den pumpade upp i reservatorn istället för till radiatorn så det blev att tömma allt vatten i en hink ,flippa pumpen och fylla igen. Den här gången vart det desto bättre och den pumpade i rätt riktning, Yes Den har rullat nu i ca en timma och så länge ser allt bra ut! Har inte fyllt reservatorn ända upp till toppen utan lämmnade ca 3 cm med luft och det borde ju fungera ?

Vet inte riktigt vad jag ska göra på datorn just nu men ni kanske har något förslag ? Alla är välkomna

Peeeas out!

Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|

Permalänk
Medlem

Bara för att ha något att göra kan du ju försöka flytta om kablarna så det ser ännu bättre ut

Visa signatur

Mannagrynsgröt är nog det bästa som finns.

Permalänk
Medlem

Är det någon skillnad att reservoaren är uppochner?

Visa signatur

TECH. NO LOGIC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VHggstRm:

Är det någon skillnad att reservoaren är uppochner?

Menar du att min sitter uppochner ? Och nej det tror jag inte.

Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|

Permalänk
Medlem
Skrivet av virre94:

Menar du att min sitter uppochner ? Och nej det tror jag inte.

Japp. den e uppochner. jag undrade bara om det fungerar ok, det är bara det att den är gjord för att sitta åt andra hållet. den lilla metallplattan i reservoaren är till för att förhindra att vattnet snurrar runt för mycket.

Visa signatur

TECH. NO LOGIC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VHggstRm:

Japp. den e uppochner. jag undrade bara om det fungerar ok, det är bara det att den är gjord för att sitta åt andra hållet. den lilla metallplattan i reservoaren är till för att förhindra att vattnet snurrar runt för mycket.

Hmm vad konstigt för det finns bara ett hål där nere och det skulle bli väldigt jobbigt att bara ha ett hål där vattnet kommer in på ovansidan... Men har inga problem med att ha den så i alla fall så den får bli kvar så.

Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|

Permalänk
Medlem

Sleeva!se

Har planer att införskaffa mig ett nytt modulärt nätagg istället för att lacka min vit. Då kommer jag självklart att sleeva om den och har kikat lite mer på MDPC sleeve men sen hittade jag den svenska försäljaren Sleeva.se som har bra utbud med sleeve till en lite billigare peng. Frågade efter några samples i måndags och fick dom i brevlådan idag, tack för det! Skickade efter 4st olika färger, Aquablå, Vit, Svart och Mörkgrå och dom såg väldigt bra ut, kommer nog sleeva med dom färgerna faktiskt! Här är en bild på hur jag tänkte ha:

Tycker som sagt sleeven är väldigt gedigen och kan verkligen rekomendera Sleeva.se, Bra priser, bra service, 5/5 * !

Om det är någon som är intresserad av mitt nätagg skicka ett Pm!

Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|

Permalänk
Medlem

Tack till Sleeva.se som sponsrar mitt projekt med sleeve och tillbehör!! Checka hans sida Här

Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|

Permalänk
Medlem

Wihhoo, package has arrived!

Inkluderar 12M Blå,Svart,Grå och Vit small sleeve, 4M vit SATA sleev massor med krympslang, buntbandsfästen och buntband!

Tusen tack till Andreas på Sleeva.se för stödet!

Stay Tuned

Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|

Permalänk
Medlem

Lycka till med projektet! Skriv gärna dina åsikter med plus & minus om vanlig Sleeve jämfört med Paracord när du har haft tid att pröva.

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulnut:

Lycka till med projektet! Skriv gärna dina åsikter med plus & minus om vanlig Sleeve jämfört med Paracord när du har haft tid att pröva.

Tack! Ajjemen det kan jag göra!

Visa signatur

|Intel i7-7700K |Asus Strix Gaming Z270H|EVGA GeForce GTX 1070|Corsair DDR4 3000Mhz LP |SAMSUNG 830 128GB| EVGA Supernova 750|Fractal Design R2 XL With Custom Waterloop|