Nvidia Geforce GTX 580Sli, samma drivrutiner som för single kortet?

Permalänk

Nvidia Geforce GTX 580Sli, samma drivrutiner som för single kortet?

Hej. Jag undrar om det är samma drivrutiner man installerar för sli som för singlekort? Jag har 580 i sli och skulle behöva uppdatera min drivrutiner pga jag vill optimera min dator för GW2 launchen och jag får ett message när jag startar launchern att min drivrutiner fungerar dåligt med spelet etc. Ville bara fråga här innan jag krånglar allt åt helvete :).

Tack på förhand.

Permalänk
Skrivet av Liljekrantz:

Hej. Jag undrar om det är samma drivrutiner man installerar för sli som för singlekort? Jag har 580 i sli och skulle behöva uppdatera min drivrutiner pga jag vill optimera min dator för GW2 launchen och jag får ett message när jag startar launchern att min drivrutiner fungerar dåligt med spelet etc. Ville bara fråga här innan jag krånglar allt åt helvete :).

Tack på förhand.

ja det är samma drivare

Visa signatur

Intel I7 2600K@ 4,5GHz | GTX580 SLI | ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M | 16GB Vengeance | Corsair AX1200 | SSD Samsung 830 128GB | Fractal D. mini matx | Vattenkylning Phobya 1080 9x120 = knäpptyst dator :) |

Permalänk

okay så det är bara att installera de senaste 580 drivrutinerna så uppdateras automatiskt båda korten?

Permalänk
Skrivet av Liljekrantz:

okay så det är bara att installera de senaste 580 drivrutinerna så uppdateras automatiskt båda korten?

Precis, sedan är det bara att aktivera SLI i nvidias kontrollpanel.

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk

Ok tackar då testar vi det.

Permalänk

Testade, de flimrade till sådär så det såg ut som att drivrutinerna uppdaterades det stod efteråt att allt hade blivit installerat "sucsessfully". Jag kollade dxdiag och där stod det fortfarande att jag hade de gamla drivrutinerna. Jag installerade beta 304.72 drivrutinerna de nyaste nvidia betarutinerna. Jag var tvungen att aktivera Sli igen också hade avaktiverats.

Permalänk

Vet någon om de är installerade? Eller gick något fel?

Permalänk
Antielefant
Skrivet av Liljekrantz:

Testade, de flimrade till sådär så det såg ut som att drivrutinerna uppdaterades det stod efteråt att allt hade blivit installerat "sucsessfully". Jag kollade dxdiag och där stod det fortfarande att jag hade de gamla drivrutinerna. Jag installerade beta 304.72 drivrutinerna de nyaste nvidia betarutinerna. Jag var tvungen att aktivera Sli igen också hade avaktiverats.

Kolla i Nvidia kontrollpanelen istället, alternativt i enhetshanteraren. Däremot är det fullt normalt att SLI inaktiveras vid drivrutinsbyte, eftersom korten uppdateras ett efter det andra.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Okay, har kollat runt i Nvidias Kontrolpanel men kan inte hitta driver version? Var kan jag se det? Kollade enhetshanteraren där stod det de gammla drivrutinerna också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liljekrantz:

Okay, har kollat runt i Nvidias Kontrolpanel men kan inte hitta driver version? Var kan jag se det? Kollade enhetshanteraren där stod det de gammla drivrutinerna också.

Starta nvidia kontrollpanel grejen, tryck Help/Hjälp sen Info, där har du info om vilken version du kör.

Permalänk

Ok tackar :).