GTX 580 början till att bli defekt?

Permalänk
Medlem

GTX 580 början till att bli defekt?

Tjenare, har haft lite problem med datorn på sistonde. Ni kan se de här.

Idag så fick jag lite mer problem något som jag inte har sett förr.

http://imgur.com/Ys8Wa

Som ni ser i klippet så är bilden lite "fuckad" med streck och ljusskillnader mot vanligt.

Undrar helt enkelt ifall mitt grafikkort håller på att ge upp? Har bara haft det i ett år. Ska ta och städa datorn från damm så fort jag kan.

Edit: Kan säga att jag tittar på ett till youtube klipp nu och ser inget problem än.

Permalänk
Medlem

Hur ser temps ut i datorn?
Har du överklockat ditt 580? Om inte så kan det vara värt att ta en titt på volten, kanske den behöver höjas ett snäpp - fick nämligen lov att göra det på mitt kort då stock volt var för låg.

Visa signatur

Vill du att jag besvarar något så kom ihåg att citera mitt inlägg! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subtractive:

Hur ser temps ut i datorn?
Har du överklockat ditt 580? Om inte så kan det vara värt att ta en titt på volten, kanske den behöver höjas ett snäpp - fick nämligen lov att göra det på mitt kort då stock volt var för låg.

Jag hade det överklockat men det gick tillbaka. Tempen är bra ligger på 36 C. Volten på 0.963 V.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser ut som du råkat få på AA... ominstallera eller återställa drivrutinerna tror jag det försvinner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ammath:

Tycker det ser ut som du råkat få på AA... ominstallera eller återställa drivrutinerna tror jag det försvinner.

Isåfall ska det ju vara på hela tiden, jag kollade ju på ett till klipp 10 min efter och då fungerade det.