Permalänk

Nytt moderkort. Alt till Sabertooth?

Hej.
Jag ska till att köpa nytt moderkort snart, men vet inte riktigt vad jag behöver.

Vill ha AM3+ sockel, usb3 och s-ata kontakterna åt sidan (för bra kabeldragning)

Har kollat på Sabertooth 990fx, men tror inte jag behöver en pansarvagn...
Jag kommer förmodligen inte klocka något...

Vad finns det för bra alternativ, kanske till bättre pris?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Antec P280, Noctua NF-P12 x2, Corsair HX650, Sabertooth 990FX, AMD Phenom II 965, Noctua NH-D14, Geforce 560TI, 2x 4GB Kingston HyperX, 2x 2GB Corsair Memory XMS3, Western Digital Caviar 500GB

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LifeIsALoop:

Hej.
Jag ska till att köpa nytt moderkort snart, men vet inte riktigt vad jag behöver.

Vill ha AM3+ sockel, usb3 och s-ata kontakterna åt sidan (för bra kabeldragning)

Har kollat på Sabertooth 990fx, men tror inte jag behöver en pansarvagn...
Jag kommer förmodligen inte klocka något...

Vad finns det för bra alternativ, kanske till bättre pris?

Skickades från m.sweclockers.com

Då är det ju praktiskt taget bara att gå in på Inet.se och hitta ett moderkort med den sockeln du vill ha till bästa pris/omdömen

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av LifeIsALoop:

Hej.
Jag ska till att köpa nytt moderkort snart, men vet inte riktigt vad jag behöver.

Vill ha AM3+ sockel, usb3 och s-ata kontakterna åt sidan (för bra kabeldragning)

Har kollat på Sabertooth 990fx, men tror inte jag behöver en pansarvagn...
Jag kommer förmodligen inte klocka något...

Vad finns det för bra alternativ, kanske till bättre pris?

Skickades från m.sweclockers.com

Klart du skall ha en pansarvagn, Sabertooth är ett underbart kort.
Är du ute efter ett lite billigare kanske?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Klart du skall ha en pansarvagn, Sabertooth är ett underbart kort.
Är du ute efter ett lite billigare kanske?

Jag vill ha ett kort som täcker mina behov till bästa pris/kvalité.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Antec P280, Noctua NF-P12 x2, Corsair HX650, Sabertooth 990FX, AMD Phenom II 965, Noctua NH-D14, Geforce 560TI, 2x 4GB Kingston HyperX, 2x 2GB Corsair Memory XMS3, Western Digital Caviar 500GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LifeIsALoop:

Jag vill ha ett kort som täcker mina behov till bästa pris/kvalité.

Skickades från m.sweclockers.com

Då kan du väl skriva, vilka är dina behov?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Då kan du väl skriva, vilka är dina behov?

Oj, trodde jag skrev det...
AM3+ sockel, usb3 och s-ata kontakterna på sidan (för bra kabeldragning).
Jag kommer förmodligen inte klocka något.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Antec P280, Noctua NF-P12 x2, Corsair HX650, Sabertooth 990FX, AMD Phenom II 965, Noctua NH-D14, Geforce 560TI, 2x 4GB Kingston HyperX, 2x 2GB Corsair Memory XMS3, Western Digital Caviar 500GB

Permalänk
Hedersmedlem

Jaha inte ett specifikt antal SATA-kontakter då? Ja då duger ju det mesta som finns på marknaden. Är det något märke du inte tycker om?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Jaha inte ett specifikt antal SATA-kontakter då? Ja då duger ju det mesta som finns på marknaden. Är det något märke du inte tycker om?

Jag har bara 2 diskar, vet inte om jag behöver fler... kanske en ssd när det lider..

Är det något märke som inte är bra? Isf vill jag inte ha det.
Eller finns det någit märke jag bör undvika?
Har du något tips på en bra bräda?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Antec P280, Noctua NF-P12 x2, Corsair HX650, Sabertooth 990FX, AMD Phenom II 965, Noctua NH-D14, Geforce 560TI, 2x 4GB Kingston HyperX, 2x 2GB Corsair Memory XMS3, Western Digital Caviar 500GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LifeIsALoop:

Jag har bara 2 diskar, vet inte om jag behöver fler... kanske en ssd när det lider..

Är det något märke som inte är bra? Isf vill jag inte ha det.

Skickades från m.sweclockers.com

LOL! Nä, men ibland är folk kinkiga när det gäller vissa märken.
Detta kort tex: http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_ga-990xa-ud3_amd_990x_4...

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

LOL! Nä, men ibland är folk kinkiga när det gäller vissa märken.
Detta kort tex: http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_ga-990xa-ud3_amd_990x_4...

Tack, kollar upp det när jag är hemma.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Antec P280, Noctua NF-P12 x2, Corsair HX650, Sabertooth 990FX, AMD Phenom II 965, Noctua NH-D14, Geforce 560TI, 2x 4GB Kingston HyperX, 2x 2GB Corsair Memory XMS3, Western Digital Caviar 500GB

Permalänk

Själv har jag ju ASRock:en o den är redigt stabil o bra! De finns en nyare version av Sabertoothen ''2.0'' som tål mer > http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1360195,915537 . finns inte så himla värst med 990FX chipset ute på prisjakten så man har inte mycke o jämföra med :/.. Men jag rekomenderar ASRock :)!

Edit: Fel länk, nu åtgärdat.

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio