Problem med att spela Automationgame..

Permalänk

Problem med att spela Automationgame..

Tänkte spela Automationgame på min dator men det laggar rätt hårt även fast jag har bättre processor och ramminne än vad som rekommenderas och jag undrar om det kan ha med mitt grafikkort att göra?
Måste dra ner grafiken mycket innan det flyter på.

Rekomenderat:
Operating System: Microsoft Windows XP/Vista/7
Processor: Quad Core
Ram: 2gb
Graphics Card: NVidia 260GTX/ATI Radeon 4870 (Must support Pixel Shader 3.0)
Internet Access

Jag har:
Windows 7 Ultimate
Intel Core i3 530 2.93 Ghz
6 gb Ram
Nvidia Geforce GT 320

Har ej kunnat luska ut huruvida mitt grafikkort stödjer Pixel Shader 3.0 eller ej. Kanske finns nån här som kan?
Stod på Nvidias hemsida att kortet skall stödja Shader 4.1, men om det är just Pixel Shader eller om det är nått annat vet jag inte...
Är inte superhaj på sånt här

Annars kanske nån kan rekommendera nått grafikkort som stödjer Pixel Shader 3.0....
Behöver inte va nått värstingkort då jag bara använder datorn till att betala räkningar och kanske spelar nått i stil med Automationgame nångång ibland...

Permalänk
Antielefant

Du når inte rekommenderad spec i varken processor- eller grafikkortskategorin.

Dels har du bara en tvåkärnig processor - i3 är en dualcore med hyperthreading - och dels är GT 320 betydligt, inte ens 25% av prestandan, långsammare än ett GTX 260.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

Du når inte rekommenderad spec i varken processor- eller grafikkortskategorin.

Dels har du bara en tvåkärnig processor - i3 är en dualcore med hyperthreading - och dels är GT 320 betydligt, inte ens 25% av prestandan, långsammare än ett GTX 260.

Jaha där ser man Då klarar uppenbarligen inte grafikkortet av Pixel Shader 3.0 då?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Jonnybcool:

Jaha där ser man Då klarar uppenbarligen inte grafikkortet av Pixel Shader 3.0 då?

Det gör det säkert, men antagligen är det för klent för att driva spelet.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Vad rekomenderar ni som kan för grafikkort då till bra pris? Onödigt att kosta på för endast ett spel känns de som...

Permalänk
Antielefant

Någon variant av GTX 560 Ti om du har kablaget för det - dvs PCIe-strömkontakter från nätagget - annars är det kört för prestandakort.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync