Permalänk
Medlem

13" mediadator + bästa ljud

Har nyligen testat Lenovo e130 (ca 7000) + Pc konsulentens X-128B (ca 9000) och lämnat tillbaka båda dessa. Har tyckt att båda har undermåligt ljud. Jag lyssnar med mina hederliga Sennheiser hd555, och allt jag kräver är bra ljud!

Jag vill hålla på med radioproduktion och ljud och sånt i framtiden. så jag vill investera i något bra. jag vill alltså ha ett bra integrerat ljudkort. något att lita på.

Finns det några alternativ till Zenbook på marknaden i den standarden? ljudmässigt

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk
Medlem
Skrivet av odjur:

Har nyligen testat Lenovo e130 (ca 7000) + Pc konsulentens X-128B (ca 9000) och lämnat tillbaka båda dessa. Har tyckt att båda har undermåligt ljud. Jag lyssnar med mina hederliga Sennheiser hd555, och allt jag kräver är bra ljud!

Jag vill hålla på med radioproduktion och ljud och sånt i framtiden. så jag vill investera i något bra. jag vill alltså ha ett bra integrerat ljudkort. något att lita på.

Finns det några alternativ till Zenbook på marknaden i den standarden? ljudmässigt

Någon form utav ett externt ljudkort kanske hade passat dig?
Då dom integrerade ljudkorten oftast är skräp.

Permalänk
Medlem

Men jag vill va mobil och röra på mig, och fickstora externa ljudkort är väll inget att tro på eller?

Visa signatur

Corsair 16GB, Z370-F Motherboard, i7 9700K, SSD 970 Evo, RTX 2070 Super.

Permalänk

Alltså, om du ska pyssla med ljudteknik på någon form av högre nivå så ska du väl för det första inte ha hörlurar utan studiomonitorer. som sagt är integrerade ljudkort skit oftast, såg att HP hade nån dator med "Beats audio". Min Asus UX32VD har bang & Olufsen, och låter bra.. dock tror jag inte det heller är ett ljudkort om man nu ska vara petig med kvalité.

Fast en Mbox är väl inte så snuskigt stor att bära med sig?

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080