Counter-Strike Global Offensive - Svart skärm

Permalänk
Medlem

Counter-Strike Global Offensive - Svart skärm

Är det någon som lyckas lira? Min j*vla Steam lyckas att tanka ner samt installera spelet dock när jag försöker starta det får jag svart skärm, varför?

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zowaa:

Är det någon som lyckas lira? Min j*vla Steam lyckas att tanka ner samt installera spelet dock när jag försöker starta det får jag svart skärm, varför?

Tacksam för svar.

Blir likadant för mig ibland, går in där det ligger installerat och gör en genväg till .exe filen och lägger till -windowed i slutet. Då startar det i inte fullskärm, då kan man ställa in rätt upplösning och ställa in till fullscreen igen

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ohoy:

Blir likadant för mig ibland, går in där det ligger installerat och gör en genväg till .exe filen och lägger till -windowed i slutet. Då startar det i inte fullskärm, då kan man ställa in rätt upplösning och ställa in till fullscreen igen

Tjena,

Hittar inte .exe filen, hur ska jag göra? Letat i alla Steam mappar...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ohoy:

Blir likadant för mig ibland, går in där det ligger installerat och gör en genväg till .exe filen och lägger till -windowed i slutet. Då startar det i inte fullskärm, då kan man ställa in rätt upplösning och ställa in till fullscreen igen

Får nu ett systemfel. Står:

Det här spelet är inte tillgänligt just nu. ( Application is running ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zowaa:

Får nu ett systemfel. Står:

Det här spelet är inte tillgänligt just nu. ( Application is running ).

det ligger i steamapps i steam-mappen någonstans, har det inte i huvudet. Kan kolla när jag kommer hem.

Visa signatur

"En dator"

Permalänk

Testa -w 1920 -h 1200 (ersätt 1920 och 1200 med den upplösning du vill använda).

Detta skriver du in i launch options för CS:GO, öppna steam biblioteket, högerklicka på CS:GO, klicka "egenskaper/propeties" och välj "lägg till startalternativ/set launch options" och så skriver du in ovanstående där.

Detta kan hjälpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flygaresset:

Testa -w 1920 -h 1200 (ersätt 1920 och 1200 med den upplösning du vill använda).

Detta skriver du in i launch options för CS:GO, öppna steam biblioteket, högerklicka på CS:GO, klicka "egenskaper/propeties" och välj "lägg till startalternativ/set launch options" och så skriver du in ovanstående där.

Detta kan hjälpa.

Det fungerar fortfarande inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zowaa:

Det fungerar fortfarande inte

Stäng av Steam alt starta om datorn. Hänt mig flera gånger att det startar, men ändå inte

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

fungerar det med -safe då? (i startalternativ dvs)
haft liknande problem med andra source spel där jag har kört det i -safe, pillat runt lite där, startat om datorn + steam och sen har det fungerat.
Eftersom jag gjorde alla det så vet jag inte vad det är som löste det så att säga.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

fungerar det med -safe då? (i startalternativ dvs)
haft liknande problem med andra source spel där jag har kört det i -safe, pillat runt lite där, startat om datorn + steam och sen har det fungerat.
Eftersom jag gjorde alla det så vet jag inte vad det är som löste det så att säga.

Vart ska jag skriva detta? Har testat installer Stem i min bärbara och CS:GO dock fungerar inte skitet där heller? Helt nytt konto och köpt spelet via Steam. Förstår mig inte på detta fenomen. Varför ska det vara så krångligt att få ett spel att fungera, helt orimligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zowaa:

Vart ska jag skriva detta? Har testat installer Stem i min bärbara och CS:GO dock fungerar inte skitet där heller? Helt nytt konto och köpt spelet via Steam. Förstår mig inte på detta fenomen. Varför ska det vara så krångligt att få ett spel att fungera, helt orimligt!

Lyckades få igång det :-)!!!

Permalänk

Hur fick du igång det då ? Har nämligen samma strul !

Visa signatur

GPU:Asus GTX 760 | CPU:i7 2600K 3.4Ghz | MB:Asus Sabertooth P67 | Chassie:Cooler Master CM690 | SSD:Corsair Force3 180GB x 2 | PSU:Corsair AX1200 | CPU Kylning:Corsair H60i | RAM:Corsair 8GB VENGEANCE | HDD:Samsung 1TB | Ljudkort:Creative Xi-Fi Titanium | Mus:Mionix Naos 5000 | Tangentbord:Logitech G510 | Inet Fri Frakt

Permalänk

Vill också veta.