Microsoft byter logotyp

Permalänk
Medlem

Microsoft going old school!

Permalänk
Medlem

Har alla på Microsoft som jobbar för Windows blivit helt fyrkantiga i sinnet? O.o

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Helt seriöst nu... hoppas verkligen dvdvideosoft stämmer ms för att ha kopierat deras logotyp.

http://www.121press.com/wp-content/themes/technologic/scripts...

http://blogs.technet.com/cfs-filesystemfile.ashx/__key/commun...

Förutom att nya MS logga refererar till designen som har funnits på MS Store sen ~2009 länk och dvdvideosoft bytte design från deras två pilar till deras nya logga juni-juli 2011 länk

Så slutsatsen är; nej.

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem

Må vara ganska simpel gjort men jag gillar att den är väldigt clean, även om den är tagen från sin gamla logo så gillar jag den verkligen

Visa signatur

Gaming: MSI X570 MPG Gaming Plus -- AMD Ryzen 9 5900X -- Sapphire Radeon RX 6800 XT NITRO+ -- G.Skill 32GB 3600MHz CL14 -- Samsung 960 EVO 1TB -- 2x ASUS MG278Q -- Arch-based EndeavourOS
VR: ASRock B550M-ITX/ac -- AMD Ryzen 5 5600G -- ASUS RTX 3070 -- Corsair 16GB 3600MHz CL18 -- Kingston A2000 250GB -- Windows 10

Permalänk
Avstängd

hipster

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Inaktiv

Lite för simpel men bättre än krafset de valde till Windows 8 iallafall.

Permalänk
Medlem

Känns lite som att det Microsoft jag gillade dog nu...

Metro-stilen på allting börjar bli påfrestande, och att det klassiska fönstergränssnittet i Win32 verkar vara på väg ut är helt oaccebtabelt. Tacka vet jag Windows 2000 och Office 2000...

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av lbs129:

Känns lite som att det Microsoft jag gillade dog nu...

Metro-stilen på allting börjar bli påfrestande, och att det klassiska fönstergränssnittet i Win32 verkar vara på väg ut är helt oaccebtabelt. Tacka vet jag Windows 2000 och Office 2000...

Den är ju snudd på identisk med din avatar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Esseboy:

Vafan?! jävla sterila as gubbar som inte förstår sig på design för fem öre...Vad hände med allt det fina?! nu är det bara platta och fyrkatiga saker här i världen :/

Detta är design...

http://i994.photobucket.com/albums/af65/1Esseboy1/33310.jpg

nej det där är plotter.. för gamla tanter och gubbar

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av lbs129:

Känns lite som att det Microsoft jag gillade dog nu...

Metro-stilen på allting börjar bli påfrestande, och att det klassiska fönstergränssnittet i Win32 verkar vara på väg ut är helt oaccebtabelt. Tacka vet jag Windows 2000 och Office 2000...

Får ta och hålla med (delvis). Office 2000 har jag bara hemska minnen av dock men metro trenden är värre.

Har dock lekt runt med linux en del och börjar känna mig hemma där så om några år när windows 7 börjar sin svanesång lär det bli dit man vandrar...

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joshoa:

nej det där är plotter.. för gamla tanter och gubbar

Nej...då är du plotter för gamla tanter och gubbar för du är väl inte platt och fyrkatig? Kom igen...så svårt är det väl inte att inse att släta fyrkanter inte kan kallas design? det är prototyper eller bara praktiska saker...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av lbs129:

Känns lite som att det Microsoft jag gillade dog nu...

Metro-stilen på allting börjar bli påfrestande, och att det klassiska fönstergränssnittet i Win32 verkar vara på väg ut är helt oaccebtabelt. Tacka vet jag Windows 2000 och Office 2000...

Fast Office 2007 och 2010 kan ju vara det bästa som någonsin hänt Office.. äntligen går det att hitta ALLA funktionerna som finns i officepaketet.
Utan att behöva googla varenda litet steg dvs..

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Inaktiv

Back to basic eller finns de en tanke bakom det hela? Men och andra sidan så ser den inte så tokig ut!

Permalänk
Medlem

Om loggan ändå varit ful hade det ju varit bra mycket intressantare än vad det är nu: Helt fenomenalt oinspirerande och intetsägande! Tråkig design är inte automatiskt lika med cleant och stilrent IMHO.

Permalänk
Medlem

Hmm..
Blå var för Windows, röd/orange var för Office och grön var för Xbox.
Vad representerar den gula färgen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madsoul:

Förutom att nya MS logga refererar till designen som har funnits på MS Store sen ~2009 länk och dvdvideosoft bytte design från deras två pilar till deras nya logga juni-juli 2011 länk

Så slutsatsen är; nej.

Där ser man. Bara att la vänta på att ms stämmer dvdvideosoft då.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Verkar som att det inte bara är jag som använder Paint!

Permalänk
Medlem

gillar teckensnittet, känner inget speciellt för loggan, men hur ofta gör man det av loggor egentligen, förutom kanske avsky..

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av lbs129:

Känns lite som att det Microsoft jag gillade dog nu...

Metro-stilen på allting börjar bli påfrestande, och att det klassiska fönstergränssnittet i Win32 verkar vara på väg ut är helt oaccebtabelt. Tacka vet jag Windows 2000 och Office 2000...

hur kommer det sig att du har deras logga som din avatar då?

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Nej...då är du plotter för gamla tanter och gubbar för du är väl inte platt och fyrkatig? Kom igen...så svårt är det väl inte att inse att släta fyrkanter inte kan kallas design? det är prototyper eller bara praktiska saker...

fast det du länkade till är faktiskt lite tantigt, det här är design, och även mitt skrivbord (fast inte just den i bilden)
http://cdn.publishdev.se/cdn/4/748181/images/2009/sl384082_61...

Visa signatur

thank you, come again

Permalänk
Entusiast

Mycket bättre än det färglösa fönstret dom hade en liten stund nyss. Men jag måste säga att jag tycker bättre om Windows XP, vista, 7 stilen, ja till och med 95/98 är mer najs

Permalänk
Medlem

Sluta skriva "stilren" om allt. Det är inte stilrent någonstans. Loggan är kantig, texten är rund. Loggan är färgglad, texten svartvit. Rutorna i loggan har dessutom olika färger.

Hur som helst lär de bli stämda av Apple. Jag hörde att Apple har patent på att ha en logotyp.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blargmode:

Mycket bättre än det färglösa fönstret dom hade en liten stund nyss. Men jag måste säga att jag tycker bättre om Windows XP, vista, 7 stilen, ja till och med 95/98 är mer najs

Nu handlar nyheten dock inte om Windows-loggan, utan om Microsoft. Den blå Windows-loggan är kvar! Den gamla var väl inte hellre den vackraste i världen.

PS. Jag hatar ordet stilrent, kan vara den vagaste beskrivningen av något någonsin. Ordet säger ingenting, detta eftersom att dess klassiska betydelse uppenbarligen inte åsyftas längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rSon:

PS. Jag hatar ordet stilrent, kan vara den vagaste beskrivningen av något någonsin. Ordet säger ingenting längre, detta eftersom att dess klassiska betydelse uppenbarligen inte åsyftas längre.

TACK!

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Skrivet av HagSon:

Hmm..
Blå var för Windows, röd/orange var för Office och grön var för Xbox.
Vad representerar den gula färgen?

Windows Phone? Kanske?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk

Skulle inte den röda färgen vara windows phone och den gula/oranga färgen vara office? Vad tror ni att den gula färgen nu kommer vara för program/hårdvara? (surface?)

Visa signatur

Datorer är som människor, det är insidan som räknas

Permalänk
Musikälskare

Tycker den vägen MS har valt designmässigt är hemsk, vad är detta...

Då menar jag hela Win8 med, allt ska vara så stilrent och plastigt... Känns fördummande på nått sätt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Vilka reaktioner! hahaha! Inte visste jag att loggan skulle betyda så mycket
Någorlunda lite patetiskt, men samtidigt lite gulligt.... men men...

Med Windows vet alla vad som är viktigast, t.o.m. viktigare än någon logga. Att Microsoft släpper Windows 8 SP2 snarast

Permalänk
Medlem
Skrivet av zwete:

Är det Helvetica eller MS Sans Serif?

MS Segoe faktiskt. Det är Microsofts Helvetica, används i precis allt de gör numera.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag faktiskt gillar den nya designen och att den är inspirerad av en gammal variant av loggan!