Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

I classic då eller?

Skulle tippa på att jag låg på runt 35-40 timmar gametime för 1-99 i LoD när jag drog upp min gamla TvT-nec i 1.09. Förvisso var det inte direkt efter ladder reset, så hade hyfsad gear från scratch, men har för mig vi i alla fall körde utan boost. Teamade med novasorc; jag körde LR och tankade, sorcen bombade loss, och jag följde upp med CE. Vi körde sex loaders för att fylla gamen.

Någon som verkligen går in för det skulle kunna gjort det bra mkt snabbare, definitivt under 24 timmar iaf. 47 dagar är garanterat d2c, om du inte missuppfattat något helt

Definitivt inte under 24 timmar. Du kan inte jämföra 1.09 när cowlevels etc. väl fortfarande gav sjuk xp med senare där den bästa xp:n i senare nivåer är baalruns och det krävs väldigt många sådana bara för att gå från 95-96 etc.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Skrivet av griid_83:

Okey, är nästan maxad med 280% innan NV nu.

Då ligger du bra till, sen när du når över 300 MF med gear + paragon levlar är det bara att börja byta ut del efter del för snabbare gameplay men bibehållen MF

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Men vilka as!!!
Kommer ju betyda att all min MF gear kommer bli värdelösa när jag når lvl100 paragorn-idioti-leveln!!!

Tyvärr, men det är nog inte så farligt ändå, du kan ju sälja av dig gearen till andra som inte hunnit lika långt som dig när du får överbliven MF, samt att det kommer ta 100 år att nå 100 paragon förhoppningsvis

Permalänk
Skrivet av Kimbaktu:

Tyvärr, men det är nog inte så farligt ändå, du kan ju sälja av dig gearen till andra som inte hunnit lika långt som dig när du får överbliven MF, samt att det kommer ta 100 år att nå 100 paragon förhoppningsvis

Några på reddit som räknat på det. Uppskattningsvis tar det mer än 1300 timmar (54 dygn av 24/7 spelande) att nå plvl 100. Givet då att du dödar ~1200 mobs per timme (20 per minut i genomsnitt) och därmed får ihop ungefär 8 miljoner exp per timme (efter att du maxat alla +exp buffar så som ruby i hjälmen och maxad neph valor).

Lite mer realistiskt är omkring 4 månader av "normalt" (10 timmar per dag 7 dagar i veckan) spelande. Precis, jag satte normalt inom fnuttar. Kommer ta mig mer än ett år i vart fall, om jag orkar. 10454400000 (≈10.5 miljarder) exp kvar för min del.

http://www.reddit.com/r/Diablo/comments/yknc4/paragon_simple_...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av rastersize:

Några på reddit som räknat på det. Uppskattningsvis tar det mer än 1300 timmar (54 dygn av 24/7 spelande) att nå plvl 100. Givet då att du dödar ~1200 mobs per timme (20 per minut i genomsnitt) och därmed får ihop ungefär 8 miljoner exp per timme (efter att du maxat alla +exp buffar så som ruby i hjälmen och maxad neph valor).

Lite mer realistiskt är omkring 4 månader av "normalt" spelande.

http://www.reddit.com/r/Diablo/comments/yknc4/paragon_simple_...

aofan, men det känns helt okej ändå. känns inte som att den vanliga spelaren kommer att nå level 100 och man vill egentligen inte behöva lägga 10 000 timmar för att nå det. Det ska vara ett mål som tar tid att nå, men inte så lång tid att man känner att man aldrig kommer nå det.

Permalänk
Medlem

Frågan är om detta räcker för att börja spela d3 reguljärt igen....tror fan inte det.
Som nån sa too little too late.

Visa signatur

MB: MSI B450 Tomahawk MAX| CPU: RYZEN 7 5700X| RAM: 16GB(2x8) Corsair Vengence LPX DDR4@3200Mhz| GPU: Sapphire Radeon RX 6600 XT Pulse 8GB| PSU: Corsair HX 850W 80+ Silver| SSD: Kingston A2000 500GB NVme|Chassi: Fractal Design Define R4| OS: Win 11 pro | CPU-kylning: Noctua NH-U14S

Permalänk
Medlem

Känns som att Blizzard helt har missförstått vad som är grejen med end-game.

Meningen är ju inte att man ska ta död på sitt eget spel.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Känns som att Blizzard helt har missförstått vad som är grejen med end-game.

Meningen är ju inte att man ska ta död på sitt eget spel.

Förstår inte allt kring det här med att folk kräver ett end-game i D3. D3 hade ett "end-game" redan vid release. De visste bara inte om det.

Då är det bara att invänta PvP-patchen då, för denna gjorde ju ingen skillnad. Det enda jag ser bra i den här patchen är att de utökade AH-fälten. Yay! (Jay).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Känns som att Blizzard helt har missförstått vad som är grejen med end-game.

Meningen är ju inte att man ska ta död på sitt eget spel.

Ja, Blizzard får ju alltid kritik för att ta död på sina spel. Inte minst WoW har fått det i år efter år efter år.

Permalänk
Medlem

Jag undrar i mitt stilla sinne om denna patchen inte till för att få fart på AH och RMAH.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Det känns efterblivet, läste en artikel om att man måste spela i ca 11h/dag under 2 års tid för att nå 60 + 100. Detta luktar väldigt mycket desperation ifrån Blizzard.

Nej tack, har slutat spela D3

Dock ej sant.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

Frågan är om detta räcker för att börja spela d3 reguljärt igen....tror fan inte det.
Som nån sa too little too late.

Känns dock kul att börja lvla igen

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Om spelet hade haft månadskostnad så hade jag inte blivit förvånad, Men nu har det ju inte detta...
Kanske är det så att säljandet på RMAH har trappat ner.
Så dem hoppas nog att RMAH köpandet trappas up igen.

Permalänk
Medlem

Det har aldrig känts rimligt att tro att RMAH ska ha varit någon relevant inkomstkälla. Man kan enkelt få tag i utrustning för att klara Inferno på GAH och de som känner att de vill betala pengar för att ha någon extra fördel är nog knappast normalspelaren. Tvärtom har RMAH-användare nästan blivit stigmatiserade.

Nej, ska man tänka rent ekonomiskt hade det varit smartare att lägga ner all utveckling av D3, då det redan sålt så mycket, och fokuserat på att skapa något nytt för spelarna att köpa. Att fortsätta stödja spelet ger väl endast någon säkerhet för spelarna inför framtida spelköp, vilket visserligen är en väsentlig punkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det har aldrig känts rimligt att tro att RMAH ska ha varit någon relevant inkomstkälla. Man kan enkelt få tag i utrustning för att klara Inferno på GAH och de som känner att de vill betala pengar för att ha någon extra fördel är nog knappast normalspelaren. Tvärtom har RMAH-användare nästan blivit stigmatiserade.

Nej, ska man tänka rent ekonomiskt hade det varit smartare att lägga ner all utveckling av D3, då det redan sålt så mycket, och fokuserat på att skapa något nytt för spelarna att köpa. Att fortsätta stödja spelet ger väl endast någon säkerhet för spelarna inför framtida spelköp, vilket visserligen är en väsentlig punkt.

Enkelt är väl att ta i (lite i varje fall). Men det är ju klart . Vilken utrustning man behöver för att klara inferno. Jag känner att jag inte har eller får råd till den på långa vägar, utan jag får gömma mej bakom tankande kollegor.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Enkelt är väl att ta i (lite i varje fall). Men det är ju klart . Vilken utrustning man behöver för att klara inferno. Jag känner att jag inte har eller får råd till den på långa vägar, utan jag får gömma mej bakom tankande kollegor.

Beror väl på klass antar jag.. jag har själv klarat Inferno med Monk och DH, en polare som spelar Wizard hade jätteproblem med A1 inferno så jag gav honom lite tips och jag hjälpte honom spendera hans budget på hela 120k och farmade A1 några gånger med honom, 3 veckor senare hade han dödat Diablo och allt detta solo och utan att ens kolla på RMAH.
Gäller bara att hitta vilken spelstil som passar dig bäst och sedan geara efter den.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Enkelt är väl att ta i (lite i varje fall). Men det är ju klart . Vilken utrustning man behöver för att klara inferno. Jag känner att jag inte har eller får råd till den på långa vägar, utan jag får gömma mej bakom tankande kollegor.

Jag kan hålla med om att lätt kanske inte var helt rätt ord. Lite slumpmässigt kan det såklart vara beroende på vilka fynd man gör men det krävs ofta mindre än man tror. Sedan är det ju olika beroende på klass, samt att man kanske inte hittat en build som är mindre gearberoende. Min grundpoäng är i alla fall att RMAH aldrig ens varit i närheten av att vara nödvändig för att ta sig igenom allt innehåll, eller ens för att få riktigt bra gear.

Permalänk
Skrivet av Twoedge:

Enkelt är väl att ta i (lite i varje fall). Men det är ju klart . Vilken utrustning man behöver för att klara inferno. Jag känner att jag inte har eller får råd till den på långa vägar, utan jag får gömma mej bakom tankande kollegor.

Act 1 + 2 kräver gear för ett par hundra tusen för att det ska flyta på bra med dagens priser, det är inte förrän act3 det börjar bli lite dyrare.

Permalänk
Medlem

Skitspelet är avinstallerat för gott, jag skrattar med en axelryckning åt denna förtvivlat usla dödsryckning från Blizzards D3-avdelning.

Permalänk

Kom upp ett lite intressant vis att åskådliggöra infon om fördelningen på paragon levels. Borde innebära att jag kommit runt 1% med min level 8 char

Permalänk
Avstängd

Spelet känns lite för lätt nu så det är lite tråkigt.
Gillade hur svårt det var som barbarian i början på inferno när man iallafall hade en anledning till att försöka få bättre gear.

Nytt content skulle vara kul men frågan är hur många som verkligen är villiga att betala för en ny expansion när spelet blev så dåligt som det blev?

Permalänk
Skrivet av gabriel15:

Spelet känns lite för lätt nu så det är lite tråkigt.
Gillade hur svårt det var som barbarian i början på inferno när man iallafall hade en anledning till att försöka få bättre gear.

Nytt content skulle vara kul men frågan är hur många som verkligen är villiga att betala för en ny expansion när spelet blev så dåligt som det blev?

Lod var ju en riktigt bra expnasion till ett trött diablo 2

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem

Jag har fått en liten nytändning sen patchen, nu känns det som om det är lite bröd för mödan när man farmar. Men det skulle vara trevligt med lite ny content.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Känner samma sak. Kul att det droppar mer gult också, även om det mesta är halv-skräp

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Medlem

Det som är "jobbigt" nu bara är att man måste plocka upp så mycket saker. Då de gjort om så vapen kan vara "bra" trots ilvl 62

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Det som är "jobbigt" nu bara är att man måste plocka upp så mycket saker. Då de gjort om så vapen kan vara "bra" trots ilvl 62

Jag vet vad du menar, men som ren kuriosa fanns det faktiskt en mikroskopisk chans att ett ilvl 62-vapen kunde vara bra innan patchen. Jag såg ett ilvl 62-spjut med runt 850 dps och bra stats och socket på AH för ett bra tag sedan som gick för ett hyfsat antal miljoner.

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

http://media.diablofans.com/images/news/2012/august/art/chart...

Kom upp ett lite intressant vis att åskådliggöra infon om fördelningen på paragon levels. Borde innebära att jag kommit runt 1% med min level 8 char

http://www.diabloprogress.com/

Han som "leder" har kommit strax över 1/4 sen patchen på under 1 vecka.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

level 61 nu...:P

edit: han som leder laddern, inte jag alltså!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

http://www.diabloprogress.com/

Han som "leder" har kommit strax över 1/4 sen patchen på under 1 vecka.

Antar att den där listan bara gäller folk som signat upp för den? För jag har en på min friendlist som är lvl 27.

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Skrivet av paesha:

Antar att den där listan bara gäller folk som signat upp för den? För jag har en på min friendlist som är lvl 27.

Nej det är alla.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |