Permalänk
Medlem

Battle eye global ban

Någon annan här inne som haft problem med battle eye? Pratade nyss med min lillebror och han sa han blivit bannad helt plötsligt utan att själv fuska men att ett fordon hade spawnat brevid honnom som han tog. På battle eyes suport står det att email om ban som inneholler orsaker liknande detta kommer ignoreras. Tips på hur man ska gå tillväga för att få honnom unbannad upskattas! Läste också på dayz's eget forum om en som hade varit med om en liknande grejj och han sa att de var ignoranta idioter på battle eye och omöjliga att snacka med.

Är på jobbet och har skrivit detta med mobilen så kan därav va vissa tryckfel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk

Köp en ny nyckel till Arrowhead. Kostar ca 120 spänn. Sedan är det bara att låta bli allt vad "fuskprogram" heter. Man torde inte bli globalbannad bara för att man tar ett fordon som är inhackat, men jag kan ha fel.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

Jag tror som Aqua_HeaD att man inte blir bannad för att man äntrar ett inhackat fordon. Varken serveradmin eller DayZ kan mig veterligen orsaka en BattleEye-ban.

Han har med stor sannolikhet fuskat, och får nu bita i sura äpplet.

Permalänk

Han kan bara ha fuskat för Battleye fungerar inte på det sättet att dom bannar folk som går in i spawnade bilar. Skulle gissa på att han använde Cheat Engine tillsammans med en script vilket vanligtvis resulterar i en ban inom 24 timmar, om man inte har en fungerande bypass det vill så säga.

Permalänk
Medlem

BattleeEye är ett program som scannar din dator efter olika 3 party program som ändrar i exefilen (dvs spelet) när det är igång så det är helt omöjligt att bli bannad om man inte fuskat eller om man inte blivit hackad och hen som tog kontot har fuskat sedan glömt att byta lösen.

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk

Alla ni som tidigare har svarat i tråden verkar inte veta vad som pågår.
BattlEye har lagt Global Bans på oskyldiga spelare p.g.a GUID spoofing, vilket tillåter personer att spela med era nycklar för att undvika dessa bans.

Senaste nyheten: http://battleye.com/index.html

Permalänk
Medlem

Eller så har BattleEye buggat ur.

"Global Bans in ArmA 2: Operation Arrowhead [ 10.08.2012 • 13:45 ]

We're aware of the global banning issue and are investigating since yesterday. Appropriate action will be taken if a false-positive scenario is found. If that is indeed the case we're terribly sorry for it and will take measures to prevent this from happening in the future.

An update will be posted once more is known.

"

Saxat från http://www.battleye.com/

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Medlem
Skrivet av str0mback:

Alla ni som tidigare har svarat i tråden verkar inte veta vad som pågår.
BattlEye har lagt Global Bans på oskyldiga spelare p.g.a GUID spoofing, vilket tillåter personer att spela med era nycklar för att undvika dessa bans.

Senaste nyheten: http://battleye.com/index.html

Fel.
BattleEye har uttalat sig på Armas forum att Spoofing inte kan förekomma i deras system.

Länk som stöder mitt påstående: http://forums.bistudio.com/showthread.php?138509-ARMA-2-OA-be...

Visa signatur

Om ni vill ha svar får ni Citera mina inlägg =)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Freddan962:

Han kan bara ha fuskat för Battleye fungerar inte på det sättet att dom bannar folk som går in i spawnade bilar. Skulle gissa på att han använde Cheat Engine tillsammans med en script vilket vanligtvis resulterar i en ban inom 24 timmar, om man inte har en fungerande bypass det vill så säga.

Skrivet av krushy:

BattleeEye är ett program som scannar din dator efter olika 3 party program som ändrar i exefilen (dvs spelet) när det är igång så det är helt omöjligt att bli bannad om man inte fuskat eller om man inte blivit hackad och hen som tog kontot har fuskat sedan glömt att byta lösen.

Wait, kan man bli bannad av att bara ha Cheat Engine installerat på datorn, eller måste det vara igång? :S

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Wait, kan man bli bannad av att bara ha Cheat Engine installerat på datorn, eller måste det vara igång? :S

Självklart inte, programen måste ändra/interfera med själva spelets exe fil/program för att kunna göra så du får några fördelar och det är när ett program ändrar/interferar med spelet som anticheat program går igång och scannar för att se vad det är för något. I vissa fall kommer man undan då vissa saker är tillåtna som overlays från mumble/ts3 och sådant.

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Skrivet av Phukkitt:

Wait, kan man bli bannad av att bara ha Cheat Engine installerat på datorn, eller måste det vara igång? :S

Du kan inte bli bannad av att bara ha Cheat Engine installerat på datorn.

Permalänk
Medlem

Jag fick nått meddelande om globalban tidigare, var bara bs då jag kunde spela vidare som vanligt
Och jag hade inte fuskat.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av str0mback:

Alla ni som tidigare har svarat i tråden verkar inte veta vad som pågår.
BattlEye har lagt Global Bans på oskyldiga spelare p.g.a GUID spoofing, vilket tillåter personer att spela med era nycklar för att undvika dessa bans.

Senaste nyheten: http://battleye.com/index.html

Nej, det hade vi inte då nyheten postades idag och många andra inlägg postades för flera dagar sedan. Tack för upplysningen!

Permalänk

Fick precis ett meddelande av Battleye inne på servern för cirka 30~ minuter sedan där det stod att dom hade fixat alla bans som hade givits ut av misstag dom två senaste dagarna. Så om det inte var så att han hackade, så är bannen borta nu.

Permalänk
Medlem

Detta var ju fint... För ngn dag sedan spelade jag och en kompis DayZ. Vi blev ambushade och båda dog ofc... Men dagen efter så respawnade jag en liten bit utanför cherno och jag stack direkt till Firestation. Jag öppnade dörren och fick se ett antal items ligga och skräpa mitt på golvet där ingen spawnsite finns. Bland annat Nightvision, rangefinder 24-slot pack och det mest underliga... En Sa-61 och en M40A3 med camo. Jag blev ju förståss skitglad och plockade glatt upp allt och sprang där ifrån och gömde mig. Dagen där på loggade jag in och tänkte testa mitt nyfunna vapen, men efter cirka 5 min så stod det att jag ver Globalbannad... Jag förstod nästan direkt att det kan ha varit vapnena som jag tagit upp som orsakade detta. Men problemet är ju att jag inte längre kan logga in på grund av detta... Tror ni detta kan vara en möjlighet eller bara sammanträffande med problem med BattlEye?
Och nej, jag har inte fuskat.. Har inte ens cheatengine.

Permalänk
Medlem

Det har varit massa random global bans som inte är riktiga utan bara försöka igen, men funkar det inte så är det bara trycka iväg ett mail till battleeye och se om de kan lösa det.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Läste precis igenom deras support sida och enligt den kan jag ju glömma om en unban... Känns ganska surt efter att ha spelat DayZ i cirka 3 månader och sedan hitta inscriptade vapen :/ För att sedan bli bannad...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sawyar:

Läste precis igenom deras support sida och enligt den kan jag ju glömma om en unban... Känns ganska surt efter att ha spelat DayZ i cirka 3 månader och sedan hitta inscriptade vapen :/ För att sedan bli bannad...

BattlEye bannar inte för inscriptade saker?

Citat:

No one is banned for using non-hack programs (like Fraps, overlays, etc.), picking up or using hacked in-game items, weapons or vehicles, being on a server at the same time as a cheater, or other passive non-cheating activity. Therefore all requests mentioning these things as possible reasons for the global ban are ignored.

BattlEye har gjort misstag ibland men då är det bara maila dem så brukar det lösa sig.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Sawyar:

Läste precis igenom deras support sida och enligt den kan jag ju glömma om en unban... Känns ganska surt efter att ha spelat DayZ i cirka 3 månader och sedan hitta inscriptade vapen :/ För att sedan bli bannad...

Trodde det skulle vara grönt att plocka upp allt, loota allt i tält även det som annan scriptat fram, vad är motiveringen i det finstilta som säger att du gjort fel?

Lite intressant för vi (eller åtminstone inte jag) gillar inte hackare, men vi lever alla på att hitta saker så det är normalt att plocka upp cool stuff och riskerar man ban för man plockar upp fel grej så är det skit:(

Visa signatur

Antec P280, Corsair 520W, Gigabyte HD5850, Gigabyte P55UD4, CPU I5 + Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair DDR3 1600 2x2, WD500G Black, Samsung SSD 128
IRTracker4, Hotas Cougar, Rudder pedals(home made) mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av spider-se:

Trodde det skulle vara grönt att plocka upp allt, loota allt i tält även det som annan scriptat fram, vad är motiveringen i det finstilta som säger att du gjort fel?

Lite intressant för vi (eller åtminstone inte jag) gillar inte hackare, men vi lever alla på att hitta saker så det är normalt att plocka upp cool stuff och riskerar man ban för man plockar upp fel grej så är det skit:(

Gjorde inget fel... Bara spawnade och sprang in i brandstationen och där låg de. Shiny M40A3 med camo, men ja. Det gick ju som de gick... Har skickat iväg ett mail, får se hur det blir.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

BattlEye bannar inte för inscriptade saker?

Det är ju det som är så löjligt xD

Permalänk
Medlem

Ingen som har spelat day-z?
Har stått hela dagen på alla servrar att de va en bugg på battleye.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka ;)

Permalänk
Medlem

Kan ju tyvärr inte spela det just nu x) Men om det har med det att göra hade de ju klart vart underbart!

Permalänk
Medlem

Man kan inte bli bannad av BE för att du använder inscriptade vapen/fordon, inte heller kan du bli avstängd om du spelar med någon som använder sig av scripts. Det är med andra ord "okej", sett från BE synvinkel, att använda inscriptade vapen/fordon, så länge det inte är DU som fuskat in dom i spelet.

Det BE gör är att skanna vad som körs på DIN dator, när du spelar.
Om han har blivit bannad, så HAR HAN använt sig av fusk.

BE kan inte registrera om du plockar upp ett inscriptat vapen/fordon och använder detta.

Permalänk

Det brukar på vissa servrar stå när man loggar in att ''Global ban'' är andvänt av script kiddes...