Electronic Arts förblir skeptiska till stereoskopisk 3D i spel

Permalänk

Tycker nvidia 3D vision är riktigt najs till Singelplayer spel! Alla spel i source engine blir riktigt najs. GTA 4 är riktigt riktigt jävla bra i 3D! För att inte tala om hur porr är i 3D... ångrar inte att jag köpte det iaf

Permalänk

3d i spel är riktigt nice på rally/jumping såll då depth of field är ba att ha inte annars

Permalänk
Medlem

Sk*t i 3D men Dual-play tekniken är högintressant för mig! Har inte testat själv men teorin att sitta och lira tillsammans med en fet skärm med "olika" bilder är ju riktigt najs!

Couch co-op med split suger...

Permalänk
Medlem

Tänka sig att EA skulle tänka som mig i en fråga!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Känner många som varit anti 3d och det är säkert många som aldrig ens testat det här med, som säger att det suger. Men för er som är skeptisk testa nåt med bra 3d material 3d vision funkar bra och starcraft är läckert när flygande saker flyger en bit ut ur bilden så att man typ kan pilla på dem :P.

Håller med om att 3d på bio med passiva glasögon (i alla fall här i sundsvall) är ingen höjdare. Jag äger dock en samsung D8000 led tv och 3d på den är helt fantastisk och inte speciellt jobbig för ögonen och det är läckert som satan när saker kommer ut ur bilden så att man kan "ta" på det som kommer ut ur tv:n när man sitter i soffan.
Hur bra 3d du får beror helt och hållet på materialet det finns filmer som är hemska filmer som typ Thor filmat för 2d och 3dn verkar vara dit placerad efteråt men Hugo, den filmen har helt fantastisk i 3d. Film skaparen har tänkt i tre dimentioner och det finns hela tiden tre "vy punkter" förgrund, mellanplan och backgrund som gör att det är lätt att uppfatta djupet.

Permalänk
Medlem

Som 100a säkert redan sagt. Inte sätt EN ända TV, eller proll som kunnat skicka ut "3d" oberoende av teknik som jag inte upplever antingen suddigt, störande, konstigt eller flimmrande.
Visst det är häftigt när det kommer fjärilar som flyger i ens ansikte eller kulor som viner runt öronen. 5minuter senare sitter jag dock alltid där och irriterar mig på den extremt sunkiga bilden på en TV som precis kostat 30k och någon är skit nöjd över.

Permalänk
Medlem

Har sett bra 3D en enda gång och det var en LG-tv som de hade som demoexemplar på Elgiganten. Det var ruskigt grym 3D och det gav verkligen en wow-känsla, men i övrigt så har det varit väldigt meh. Min TV är 3D och nu har jag inte så mycket material att testa med, men de gångerna jag har testat (t. ex så har jag spela Gears of War 3 och Halo: Combat Evolved Anniversary på mitt 360 i 3D) hemma så har det varit rätt kasst. :/

Permalänk
Medlem

3D Är så sjukt nice! Allting annat är så platt och tråkigt. Bara för single player dock.

Skrivet av visnus:

Känner många som varit anti 3d och det är säkert många som aldrig ens testat det här med, som säger att det suger. Men för er som är skeptisk testa nåt med bra 3d material 3d vision funkar bra och starcraft är läckert när flygande saker flyger en bit ut ur bilden så att man typ kan pilla på dem :P.

Håller med om att 3d på bio med passiva glasögon (i alla fall här i sundsvall) är ingen höjdare. Jag äger dock en samsung D8000 led tv och 3d på den är helt fantastisk och inte speciellt jobbig för ögonen och det är läckert som satan när saker kommer ut ur bilden så att man kan "ta" på det som kommer ut ur tv:n när man sitter i soffan.
Hur bra 3d du får beror helt och hållet på materialet det finns filmer som är hemska filmer som typ Thor filmat för 2d och 3dn verkar vara dit placerad efteråt men Hugo, den filmen har helt fantastisk i 3d. Film skaparen har tänkt i tre dimentioner och det finns hela tiden tre "vy punkter" förgrund, mellanplan och backgrund som gör att det är lätt att uppfatta djupet.

Kul med någon annan som uppskattar 3D som inte bara är flashy

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Har suttit och tittat på "BAD Influence" de senaste dagarna, det är en tv-serie om spel från början av 90-talet, dem gapar stort om VR och säger det är framtiden när dem testar och ser skit som rullar 1fps i de två försa säsongerna dock avtar tonen de senare 2 och prat om VR upphör magiskt

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

3D filmer är oftast converterade från vanlig 2D film, och resultatet är inget vidare.

3D spel är dock underbart när det funkar. Trine 2 exempelvis. *drägla*
Problemet här är dock att spelen inte är anpassade för 3D, Day Z exempelvis ser bra ut, till du försöker sikta med ett vapen och upptäcker att du antingen ser dubbla vapen , eller dubbla spelare. att blunda med ena ögat funkar inte heller eftersom den siktar till ena eller andra sidan. Ett sikte anpassat till 3D skulle lösa problemet.
Spel som har muspekare brukar ha en tendens att placera pekaren längst mot dig , så att peka och klicka blir som att skjuta prick.

När det funkar så blir det dock en helt ny upplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

3D filmer är oftast converterade från vanlig 2D film, och resultatet är inget vidare.

Inte enligt http://realorfake3d.com/

Jag får ont i ögonen av att se fake3d-filmer. Real3d och spel i 3d gillar jag skarpt!

Permalänk

glasögonlös 3d fungerar inte för mig .. jag kanske inte är tillräckligt arisk?
Gör något som fungerar för alla eller förbjud skiten

Permalänk
Skrivet av riktigninja:

glasögonlös 3d fungerar inte för mig .. jag kanske inte är tillräckligt arisk?
Gör något som fungerar för alla eller förbjud skiten

Hahaha! Ska man då förbjuda färger för att färgblinda inte ser samma sak?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Hur löser man det här med 3D för oss som använder (vanliga) glasögon?

Du har inte provat kontaktlinser?

Vet att alla inte kan ha det eller tycker det är obekvämt, så tanken var inte en oförskämd fråga, så du vet om det
Jag tycker kontaktlinser är jättesmidigt, har dygnet-runt linser.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Förhoppningsvis så överlever den inte alls, som sagts ovan så fungerar det iofs bra på animerad film, fast för det vill jag inte påverka mina barn att få en förvriden bild av saker och ting, 3D förvrider allt för mycket för ett barns hjärna att förstå

ack så jag önskar att alla föräldrar kunde tänka som du gör!
Det kommer sluta med att dom upplever det såhär

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninjaflipp:

Har sett bra 3D en enda gång och det var en LG-tv som de hade som demoexemplar på Elgiganten. Det var ruskigt grym 3D och det gav verkligen en wow-känsla, men i övrigt så har det varit väldigt meh. Min TV är 3D och nu har jag inte så mycket material att testa med, men de gångerna jag har testat (t. ex så har jag spela Gears of War 3 och Halo: Combat Evolved Anniversary på mitt 360 i 3D) hemma så har det varit rätt kasst. :/

Men är det inte så att de spelen blir konverterade av TV:n, för 360 har väl inte stöd för stereoskopisk 3D?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Spela i 3D har jag dessvärre aldrig provat, får väl göra det innan jag dömer ut det helt och hållet, även om jag är väldigt skeptisk till det.

Prova innan du dömmer ut det.

Anledningen att 3D suger i film är att de tagit en 2D inspelning och försöker göra 3D av den, samt att du skall kunna ha billiga skräp glasögon för 10kr på dig.

3D till spel bygger per definition på en värld som är konstruerad i 3D och du har dyra bra grejer, glasögon för 1000kr och skärm med 120hz uppdatering.

Jag tycker 3D i spel är sjukt nice och WoW känsla hela tiden

Du kan också reglera djup och "pop out effekt" enkelt själv efter det du tycker passar bäst och det dina ögon klarar av. Lycka till att göra det på bio!!!

Skrivet av Herr Kantarell:

Hur löser man det här med 3D för oss som använder (vanliga) glasögon?

Jag har vanliga glasögon och 3D i de flesta datorspel. Inga problem alls då Nvidias 3D glasögon iaf är stora nog att få plats med vanliga glasögon under.

Det enda lilla problemet är om du har ett stort Headset också, då blir det lite trångt runt öronen. Eller om man vill visa någon då man behöver köpa flera par glasögon eller turas om att inte se.

Permalänk
Medlem

2D fungerar lika bra om man ska landa headshots. För att inte tala om hur mycket det drar ner på prestandan och hur värdelöst det är om man vill köra Fraps eller dylikt.

Permalänk
Skrivet av Navicula:

2D fungerar lika bra om man ska landa headshots. För att inte tala om hur mycket det drar ner på prestandan och hur värdelöst det är om man vill köra Fraps eller dylikt.

Prestandan halveras givetvis eftersom du behöver renderera vyn ur två olika perspektiv. 3D gaming är för high end datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Prova innan du dömmer ut det.

Anledningen att 3D suger i film är att de tagit en 2D inspelning och försöker göra 3D av den, samt att du skall kunna ha billiga skräp glasögon för 10kr på dig.

3D till spel bygger per definition på en värld som är konstruerad i 3D och du har dyra bra grejer, glasögon för 1000kr och skärm med 120hz uppdatering.

Jag tycker 3D i spel är sjukt nice och WoW känsla hela tiden

Du kan också reglera djup och "pop out effekt" enkelt själv efter det du tycker passar bäst och det dina ögon klarar av. Lycka till att göra det på bio!!!

Jag har vanliga glasögon och 3D i de flesta datorspel. Inga problem alls då Nvidias 3D glasögon iaf är stora nog att få plats med vanliga glasögon under.

Det enda lilla problemet är om du har ett stort Headset också, då blir det lite trångt runt öronen. Eller om man vill visa någon då man behöver köpa flera par glasögon eller turas om att inte se.

Jo, får göra det. Glönde skriva att jag sett en och annan film hemma med 3D och där känner jag verkligen inte att det är något för mig. Men som sagt, angående spel så vet man ju aldrig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Jo, får göra det. Glönde skriva att jag sett en och annan film hemma med 3D och där känner jag verkligen inte att det är något för mig. Men som sagt, angående spel så vet man ju aldrig

Se om du kan hitta ngn återförsäljare som har demo ex, vet att jag sett en på mediamarkt.

Annars får du väl fråga mig snällt via PM att testa om du har vägarna förbi Gbg nångång

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XpreS:

Du har inte provat kontaktlinser?

Vet att alla inte kan ha det eller tycker det är obekvämt, så tanken var inte en oförskämd fråga, så du vet om det
Jag tycker kontaktlinser är jättesmidigt, har dygnet-runt linser.

Kontaktlinser är inte för alla, finns de som inte kan ha det

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Se om du kan hitta ngn återförsäljare som har demo ex, vet att jag sett en på mediamarkt.

Annars får du väl fråga mig snällt via PM att testa om du har vägarna förbi Gbg nångång

I'll keep that in mind

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Man kan ju knappast jämnföra 3d på en tv med 3d på en pc. Tycker dom flesta kommentarerna här är rätt oinformerade då man märker att många inte ens testat 3d på en pc. Det fungerar iaf sjukt bra för mig i samtliga spel jag kör och det är riktigt bra.

Aldrig haft flimmer eller annat. Stäng av skuggor bara så funkar det i alla spel nästan.

Har glasögon och det funkar prima med 3d-vision2 brillorna iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av palusa:

Tycker dom flesta kommentarerna här är rätt efterblivna då man märker att många inte ens testat 3d på en pc. Det fungerar iaf sjukt bra för mig

Jag ogillar starkt missbruket av ordet "efterblivna", då detta har absolut ingenting att göra med kommentarer på ett forum som inte faller dig i smaken.
Man kan tycka att det kanske är dumt att slänga ur sig kommentarer om en viss teknik att den "suger" osv om man inte har provat själv, men så finns det ju också en väldigt stor massa med människor som helt enkelt inte är intresserade av tekniken överhuvudtaget. Låt folk tycka att det är ointressant, men kalla dem inte för "efterblivna" är du snäll.

Samtidigt tycker jag personligen att om man har provat att se på 3D-film och inte gillar det av någon anledning, så blir det lätt så att man generellt sett ser hela tekniken som fullständig skit. Det är inte någon skillnad på att se 3D-film eller spela 3D-spel om samma teknik används, eller åtminstone samma grundstruktur. Du ser exakt samma typ av effekter. Gillar man dem inte på en TV/Bio, vad gör det för skillnad på en datorskärm? Absolut ingenting.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av palusa:

Man kan ju knappast jämnföra 3d på en tv med 3d på en pc. Tycker dom flesta kommentarerna här är rätt oinformerade då man märker att många inte ens testat 3d på en pc. Det fungerar iaf sjukt bra för mig i samtliga spel jag kör och det är riktigt bra.

Aldrig haft flimmer eller annat. Stäng av skuggor bara så funkar det i alla spel nästan.

Har glasögon och det funkar prima med 3d-vision2 brillorna iaf.

Kan man inte ha skuggor på så är det ju oxå helt värdelöst...och ja, jag är fortfarande emot hela konceptet då jag tycker det är helt onödigt och hoppas det försvinner snart (igen), mer 3D än verkligheten uppnås i alla fall inte

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Flux69:

Kan man inte ha skuggor på så är det ju oxå helt värdelöst...och ja, jag är fortfarande emot hela konceptet då jag tycker det är helt onödigt och hoppas det försvinner snart (igen), mer 3D än verkligheten uppnås i alla fall inte

Skickades från m.sweclockers.com

Testa GTA 4 i 3D och kom tillbaka sedan å säg att det inte är bättre.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Balls Of Steel:

Testa GTA 4 i 3D och kom tillbaka sedan å säg att det inte är bättre.

Jag behöver inte testa ett spel i 3D med skuggor för att säga att det är sämre än att gå ut utanför dörren...förstod du det jag skrev över huvud taget?! Vidare har jag talat om tidigare i tråden att efter 10-20 minuter får jag bara huvudvärk av att glo på 3D, värre blir det när man tar av sig glasögonen och yrsel kommer

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Kontaktlinser är inte för alla, finns de som inte kan ha det

Skickades från m.sweclockers.com

Precis det jag skrev i texten också, så vart ville du komma?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XpreS:

Precis det jag skrev i texten också, så vart ville du komma?

Sorry, läste inte fullt ut

Skickades från m.sweclockers.com