Helgsnack: "Vad är den sämsta produkt du någonsin inhandlat?"

Permalänk
Medlem

HTC Wildfire, mitt absolut sämsta köp alla kategorier genom mitt 30-åriga liv.
Blev grundlurad av en fd. arbetskollega som höjde upp telefonen till skyarna, och jag trodde tyvärr på honom utan
att kolla upp den, får väl skylla mig själv för 0 research.
Efter 1 månad så var den långsammare än tant Magnhild, 93 år med rullator gåendes på en kullerstensgata.

Numera kommer jag aldirg någonsin köpa en lågbudgetmobil iaf.

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

En Viewsonic skärm från El-Giganten. Stängde av sig ibland och fick lämnas in på service två gånger innan de bestämde sig för att ge mig en annan skärm, en annan Viewsonic. Den fungerar som den ska men sämre betraktningsvinklar har jag aldrig sett.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robeliboban:

Nokia elefantöra n-gage, älskade det ibörjan dock mp3 spelare i mobilen var fränt på den tiden

Skojar du? Elefantörat, är det version 1? För jag hade en QD och bättre telefon har jag aldrig haft. Hade allt i programväg. MSN (på den tiden det användes) IRC, En vettig webläsare, mediapspelare för film, väldigt bra mp3 spelare, Myggjagare, fotoalbum, stöd för full size MMC kort och en hel pletora av mysiga spel.
Den var vattensäker i början, men efter ett par år så bärjade gummilisten släppa då man var t ungen att vicka på den varje gång man skulle in eller ur med minneskorten. och stöttålig som attans. Lätt att byta batteri (då den använde standard nokia batteri) och knappsats.

Helt enkelt underbar mobil. Ingen av mina senare har en en julle i sämförelse.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Avstängd

sämsta jag skaffat är nog STEAM, 128spel, lirar typ 5st av dom suck... och den dära godis påsen jag har just nu på soffbordet..helt orörd..suck..och den dära kyliga colan i kylskåpet jag inte heller ska röra då jag tydligen behöver träna enligt min blivande fru(btw bara 6dagar kvar tills man är gift)..

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Sämsta produkter jag handlat? Har klarat mig ganska bra trots allt. Man lär sig av misstagen och undviker företag som säljer skräp.

Kyl/frys från Elektrolux:
Problem från första början trots "Svensk kvalitet". Lysdioderna på kontrollpanelen slocknade en efter en. Belysningen gjorde så att plasten i dörren smälte! Kompressorn la av strax efter det att garantin löpt ut. Mina föräldrar hade samma modell och råkade ut för exakt samma haverier. Slump? Skulle inte tro det!

Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0:
Började göra dubbelklick istället för enkelklick efter ca 1 månad.

Samsung SyncMaster 193T:
Pixelfel från början

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk

Det sämsta köp jag gjort va nog en kycklingryta i Malaysia...
Amöba i tarmeriet och magsjuka som heter duga.
Men.. gick nog ner 4 kilo på kuppen, så det kanske inte va så dåligt köp ändå ?

Visa signatur

Buildning a machine that goes BING!
And a F-18 Simulatormachine that goes "Fox 2"

Permalänk
Medlem

hp dator när jag gick i 4 :An 4000 och klarade inte ett skit.

Permalänk
Avstängd

jo nu kom ja på en sak, en h80 kit från corsair, den dog mitt under en 1 Vs 1 på HL2 deathmatch, allt var ju frid och fröjd tills datorn börjar pipa som fan och stängde ner sig själv, uppreppade gånger, visade sig att det inte längre fanns någon vätska kvar i kylaren...typ ca 6månader efter jag köpte den.

Visa signatur

CoD are for kiddos, Real men are playing Quake
Windows are for noobies real geeks uses Linux
Apple are for horses real animals uses non-fruit shit.

Permalänk
Medlem

Måste vara PC:n från Dell, när det begav sig på hem-pc tiden. Maken till dynga har jag aldrig sett.
Bra specar, men när man ville modifiera lite, gick det åt helvete. Egna lösningar på allting, gick inte ens byta nätagget.
Usch, aldrig mer Dell

Visa signatur

Det ordnar sig nog med is, bara vi får tag på skridskor !

Permalänk

Mitt sämsta köp måste ha varit xbox 360 arcade, den fick RROD efter nån månad..

Permalänk

USB Koppvärmare och fingeravtrycksläsare.

Det mest onödiga och sämsta jag har köpt var en USB-koppvärmare som inte fungera alls typ, själva plattan där koppen skulle stå blev ljummen och det var ingen som helst skillnad på hur länge koppen höll sig varm med eller utan koppvärmare så jag slängde ner den i en låda och till slut åkte den till elektronikåtervinngen.

Det näst mäst onödiga är nog microsofts fingeravtrycksläsare som var så fräck att man bara måste ha en sådan tyckte man då. Jag tror att jag hade den inkopplad i ett år men använde den 20 gånger haha den ligger dock kvar och skräpar i någon låda.

Permalänk
Medlem

Kluven om det är mina IBM Deathstars, mitt fantastiska Q-Tec som sprängdes eller mitt chassi som var inkompatibelt med ATX och men var tvungen att banka på med hammare för att få in PCI-korten.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Franskt är skit överlag.
En Peugeot 307 är mitt sämsta köp.

hahah ta om det där .... om man säger det så kommer bra fler bilar, lastbilar. mopder osv. i dina ögon vara skit än just "franskt"

snacka om retarded.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Måste nog vara mina g15 bord och g5 mus usch vad dålig kvalite.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Ett chassi från Ace med medföljande nätagg. Chassit var väl helt ok för den server jag skulle bygga, men en hårddisk strök med vid användandet av nätaggregatet. Sämsta skit jag någonsin köpt. Kan nämna Thermaltakes mATX-chassi Lanbox också. Rent skräp.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Sämsta köp: ett par razer hörlurar, kommer tyvärr inte ihåg modellen, men dem hade en egen kontakt som bara funkade till razer ljudkort (samt vanliga sladdar också såklart). De brusade (bytte dem engång men andra paret brusade också, ångrar att jag inte hävde köpet). Utöver bruset så var såklart ljudet inget att hänga i granen (och detta från en med ett dell 2.1 ljudsystem till datorn normalt). Men värst av allt var att jag fick ont i öronen efter att ha använt dem, riktigt öm var jag.

Permalänk
Medlem

Alla gånger jag lyckats köpa fel minnen till moderkortet. Fast en klockren sak måste vara när jag köpte en påse mögligt euro-shopper godis. fyfanken

Visa signatur

Den dagen, den sorgen

Permalänk
Medlem

ORB

Sämsta köpet var helt klart Castlewood ORB, precis innan USB-hårddiskar började dyka upp. 2Gb på en skiva som det tog evigheter att ladda över filer på. Läste dock någonstans långt senare att den hade fått pris för bästa produkt under det året i någon tidning...

http://en.wikipedia.org/wiki/Castlewood_Orb_Drive

Permalänk
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen inskrivet av DAoG
Franskt är skit överlag.

Franska viner är inte skit, även "franskt" är fint ;-p

Hur som helst ett EVGA GTX 285 som var DOA, fick dock ett nytt på RMA ganska snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xamin:

Du är 14 och bor hemma va?

Hur kom du fram till detta?

Du är är ju sorglig, som tror att det ligger något barnsligt att lägga tid på sina inköp. Sköt dig själv och sluta bete dig som någon random barnunge på nätet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Köpte ett par filmer när jag var i Brasilien för något år sen. Köpte ca 10st för 100kr, sen när jag ska åka hem och tänker att jag ska kolla på Batman The Dark Night på flyget hem så är det bara en 5min lång scen med Åsnor som parar sig som loopas i 150min...
Var det samma på alla filmer...

det här måste ju vara något slags win

det sämsta jag har köpt, om man nu ska säga så är en dator ifrån dell, ifrån tiden när man inte var ute på internet så mycket
har nu bytt alltihopa, förutom min @920 som fortfarande går som tåget det kanske tog ~6 mån eller så, så lite pengar blev det allt i sjön där men å andra sidan när allt var bytt saknades bara en prolle så köpte en till 920 som nu står hemma hos päronen. så det blev ju egentligen två datorer.

har vi något mera, ett usb ljudkort ifrån creative (till min laptop) använde den iofs rätt flitigt men creative är inte världsbäst på drivrutiner så det var ett jävla krångel lite av och till.

sen för er som pratade om x1 telefonen, jag använder fortfarande min 3 och ett halvt år senare eller så, lär ju bli ny telefon till vinter när wp8 kommer.

blev även lite förvånad över att folk nämnt siberia v2, har själv ett par av modellen black, har haft dem i snart 3? år funkar fortfarande perfekt.

Permalänk
Skrivet av TorrentKatten:

SE K810i, dog bit för bit. Först kameraknappen, sen styrspaken, sen tangent 5 + 8 och sist men inte minst displayen och samma har hänt för de flesta jag känner som köpt eländet.

Har precis bytt bort min K810i som jobbtelefon mot en SE elm. Att kameraknappen var död kunde jag leva med då jag använder jobbtelefonen för att ringa med och skicka något enstaka SMS. Problemet jag hade var att batteriet inte höll en hel dag längre. Den skiten jag har nu måste jag ha 3g avstängt på för att få acceptabel täckning. Detta är ju inte bara Sony Ericssons fel utan att Telia har usel täckning både där jag bor och där jag jobbar.

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Universal fjärrkontroll

Mitt sämsta köp är en universal fjärrkontroll från biltema som skulle ersätta tv, nokia sat box, dvd o eventuellt min htpc.

Fjärren fungerade endast till min tv så man fick inte mindre kontroller på bordet som jag hade hoppats.

Visa signatur

[Themaltake DH 202 Touch] [Asrock FM2A88M Extreme4+] [Team Zeus Red 16GB DDR3 2133] [Amd A10-7800]
[Thermaltake SMART 650W] [Wacom Bamboo] [Wireless Logitech mouse and keyboard] [Samsung T220HD]

Permalänk

Renault Megane -97.
'Nuff said.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Avstängd

mitt sämsta är billiga deltaco högtalare som tar upp varenda mobiltelefons jitter på en mils radie
som en god nummer 2 ligger nog soltek moderkort back in the socket A days ush vilket skit

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem

En Razer Copperhead, vet inte om jag fick ett måndags-ex, men den har aldrig funkat som den bör(laser-hoppar som fan bland annat)

Permalänk
Medlem

Köpte en D-Link Boxee box en helt värdelös mediaspelare.
Långsam buggig som kan massor men inget speciellt bra.
Bara en massa buggigt skräp runt i kring som inte funkar....

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z390 CPU: i7 9700K H2O Kylning: Custom H2O Minne: Corsair Vengeance 3000Mhz 16Gb Grafik: EVGA GTX1080 FTW Diskar: Kingston A2000 M.2 NVMe 500Gb, Samsung 860 EVO 1Tb PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1000w Chassie: NZXT 610 Phantom white Skärm: Acer Predator XB241YU 1440P

Permalänk
Medlem

speldator på on off innan jag riktigt visste vad som behövdes. ville spela bf 2 på max fick en som hackade på medium.
plus börjar bli sur på corsair h80 fått 2 st trasiga och börjar bli riktigt trött på att montera isär allt för att skicka tillbaka..

Permalänk
Medlem
Skrivet av rullekorn82:

Hur kom du fram till detta?

Du är är ju sorglig, som tror att det ligger något barnsligt att lägga tid på sina inköp. Sköt dig själv och sluta bete dig som någon random barnunge på nätet.

Jag kom fram till det bara för att alla som tjänar sina egna pengar har väl nån gång köpt något de ångrar. Ibland har man inte tid att kolla upp saker elr blir lurad av nån att köpa skit.
Att man som 29 åring inte köpt något man ångrar, kläder, dataprylar, leksaker, sista singel malten på krogen som man inte hade nytta av, bil, reservdelar, husdjur, den där extraförsäkringen som blev på den impulsköpta datorn mm mm...

Har man lyckats med braggden att inte köpa nåt som man ångrar när man är 29 så är mitt råd, lev lite, i dare you!!

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av DannER:

Köpte en D-Link Boxee box en helt värdelös mediaspelare.
Långsam buggig som kan massor men inget speciellt bra.
Bara en massa buggigt skräp runt i kring som inte funkar....

Skit bakom fjärrkontrollen? Min fungerar klockrent. För vad den kostar finns det inte mycket som slår den.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -