Hämta ut paket med kolli-nummer och förälders id-handling?

Permalänk

Hämta ut paket med kolli-nummer och förälders id-handling?

Hejsan!
Det är så att mitt paket landade på postkontoret i fredags, men jag har inte fått avi:n. Då min pappa beställde paketet(jag är under 18) och han inte är hemma, så undrar jag: Går det att hämta ut paketet, om jag visar kolli-nummret samt min pappas pass och min egen legetimation?
Mvh andreas

Visa signatur

| i5 3570k | XFX Radeon HD7870 | CM M2 520w | Crucial Ballistix Sport VLP 8GB | Gigabyte Sniper M3 | CM Hyper 212 Evo | Bitfenix Phenom M White |

Permalänk
Medlem
Skrivet av andy90001:

Hejsan!
Det är så att mitt paket landade på postkontoret i fredags, men jag har inte fått avi:n. Då min pappa beställde paketet(jag är under 18) och han inte är hemma, så undrar jag: Går det att hämta ut paketet, om jag visar kolli-nummret samt min pappas pass och min egen legetimation?
Mvh andreas

Detta ska gå ja!

Permalänk
Medlem

paketinnehavares id behövs (nästan alltid iaf, annars duger personnummer) sedan id på den som hämtar ut så är det lugnt.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Skrivet av iSw3de:

Detta ska gå ja!

Skrivet av Marticus:

paketinnehavares id behövs (nästan alltid iaf, annars duger personnummer) sedan id på den som hämtar ut så är det lugnt.

okej, tack för svaren! drar ner och testar snart!

Visa signatur

| i5 3570k | XFX Radeon HD7870 | CM M2 520w | Crucial Ballistix Sport VLP 8GB | Gigabyte Sniper M3 | CM Hyper 212 Evo | Bitfenix Phenom M White |

Permalänk

kan säga att det inte var några problem. det enda som skulle kunna hindra, är en tjurig kassörska som inte är så sugen på att skriva in några extra siffror

Visa signatur

| i5 3570k | XFX Radeon HD7870 | CM M2 520w | Crucial Ballistix Sport VLP 8GB | Gigabyte Sniper M3 | CM Hyper 212 Evo | Bitfenix Phenom M White |