Permalänk

Nytt grafikkort <1500

Som titeln nämner så är jag på jakt efter ett grafikkort för runt 1700, helst inte mer men kan tänka mig att gå upp nån hundring om det verkligen är värt det. Jag kommer lira dishonored, borderlands 2, skyrim och dayz för det mesta. Jag är inte gnällig över fps så allt över 30 är jag nöjd med. Sitter för närvarande på ett gainward 470 1280 mb. Märke spelar ingen roll.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Du får ingen bra prestanda jämfört med ditt 470. Spara lite mer och köp ett bättre.

Permalänk
Medlem

Ett alternativ är att du köper ett till 470 och kör sli. Om ditt moderkort stödjer det förstås.

Visa signatur

Ryzen 1800x, Sapphire nitro+ radeon rx vega 64, LG 24" 3840x2160@60 Freesync

Permalänk
Skrivet av Twattycake:

Som titeln nämner så är jag på jakt efter ett grafikkort för runt 1700, helst inte mer men kan tänka mig att gå upp nån hundring om det verkligen är värt det. Jag kommer lira dishonored, borderlands 2, skyrim och dayz för det mesta. Jag är inte gnällig över fps så allt över 30 är jag nöjd med. Sitter för närvarande på ett gainward 470 1280 mb. Märke spelar ingen roll.

Tack på förhand

Hejsan!

Varför har du tänkt dig att byta kort? 470 är väl fortfarande helt okej och klarar väl de spelen du sagt med över 30 fps?

Har gjort en väldigt snabb koll på inet men tycker inte att det finns några kort som är värda för dig att titta på. Dock finns ju 7850 som jag tror är något bättre men det ligger högre än din budget och ger ändå inte någon vidare prestanda boost.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem

vad jag kan komma på, på krökt arm så är nog denna det du söker dock inte mycket bättre än det du har.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1043945

Dock verkar det inte prestera mycket bättre än ditt dagens 470, men kommer inte på något bättre än 560 ti 448 för pengen.

Som dom ovan nämnt, så är det inte värt en uppdatering i den prisklassen.

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

spara pengar till ett bättre kort som 660ti, 670,680,7870,7950 eller 7970
Men gtx 470 är fortfarande ett bra kort så jag skulle vänta till nästa serie kommer, hd 8000serien eller gtx 700 serien

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Twattycake:

Som titeln nämner så är jag på jakt efter ett grafikkort för runt 1700, helst inte mer men kan tänka mig att gå upp nån hundring om det verkligen är värt det. Jag kommer lira dishonored, borderlands 2, skyrim och dayz för det mesta. Jag är inte gnällig över fps så allt över 30 är jag nöjd med. Sitter för närvarande på ett gainward 470 1280 mb. Märke spelar ingen roll.

Tack på förhand

Uppgradera inte, det vore vansinne.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ok, jag avvaktar då! Det som stör mig lite är att det inte finns någon hdmi-kontakt på mitt nuvarande kort... Vet ej hur stor skillnad det gör men någon borde det ju vara.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Twattycake:

Ok, jag avvaktar då! Det som stör mig lite är att det inte finns någon hdmi-kontakt på mitt nuvarande kort... Vet ej hur stor skillnad det gör men någon borde det ju vara.

Men du har DVI? Om du stör dig på att du inte kan koppla in den i skärmen via HDMI så spelar det ingen roll när det gäller bildkvalité
Plus att på Gainwards hemsida så står det att kortet iaf har Mini-HDMI så det borde ha följt med en adapter...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

Men du har DVI? Om du stör dig på att du inte kan koppla in den i skärmen via HDMI så spelar det ingen roll när det gäller bildkvalité
Plus att på Gainwards hemsida så står det att kortet iaf har Mini-HDMI så det borde ha följt med en adapter...

Fan så klantigt, UNDER all plastskit i kartongen så finner jag en mini-hdmi ---> hdmi... Tack för påpekandet!